Gezien de hoeveelheid aanvullingen kun je beter een nieuwe film maken. Denk niet dat al die ondertitels gaan passen…..
Valt mee hoor: Boren op laag toeren, boor olie. 6,2 mm, bij tappen af en toe terugdraaien, 2mm boor mangnetisch maken en er kaarsvet op, laatste handeling niet doorblazen, maar met magneetje ofzo schoon pulken of een dikke naald op stofzuiger.
Dank voor alle aanvullingen, zo worden we met elkaar steeds beter.
Ik ga het Ron niet aandoen dat we een nwe film moeten maken. Is voor hem 1/2- 1 dag werk. Opname is vrij snel gedaan, maar daarna monteren kost heel veel tijd.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Mee eens hoor. Kan prima met ondertitels. Vriend van me is video-editor. Zwaar onderschatte professie!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
De aanvullingen die hier genoemd zijn, hebben wij met tekst blokjes aan de film toegevoegd.
Dank iedereen voor het kritisch kijken naar de film en het delen van je aanvullingen!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik heb 2 nippels van versleten draagarmen gehaald met M7 x 1mm draad, zodoende ontbreekt het me nog aan een vetspuit en tijd.
Die vetspuit kon ik lenen van een buurman:
Maar hoe werkt zo’n ding eigenlijk ? Moet die pin naar achteren getrokken worden voor bediening?
Als ik ‘m open maak moet dan het hele ding eruit kunnen ?
Bij pompen zonder aan te sluiten op een nippel komt er nog niets uit…
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Lip naar voren drukken. Dan kun je die stang naar binnen duwen. Dan zou hij het moeten doen, misschien zit er een ontluchtingsnippeltje op?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Stang volledig naar voren gedrukt zonder weerstand trouwens. Er komt nog niets uit dus ik gok dat het vet op is.
Welk kan ik het beste halen en waar ?
Ik gok dop eraf en stang eruit trekken als bij een kitspuit om een nieuw patroon te vullen ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die stang trekt de zuiger naar achteren. Als er vet in zit ligt de zuiger tegen het vet en drukt dat naar voren. I gebruik duw je de stang naar binnen. die laat dezuiger dan tegen het vet rusten. mieschien ontluchten, idd.
Als ie leeg is, of je vermoedt dat, trek je de stang naar buiten en draait de neus eraf. Je ziet dan de lege koker, die je kan vervangen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Dank je voor de info. Youtube biedt ook visueel uitkomst hier. Ik zal vanavond eens kijken en post dan wel weer als het gelukt is.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Aangezien je ‘m leent van de buurman kan je natuurlijk ook hem ffff vragen om tekst en uitleg
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Helaas, hij had ‘m ook maar gekregen en nooit zelf gebruikt. .. Hij weet het dud ook niet.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Vandaag het klusje gedaan:
Tips:
Boor de eerste paar mm het gat op met boor 6,5 mm zodat de tap M7 sneller vat
Bij het boorboren van het gat een magneetje tegen de boor houden om de spanen aan de boor te laten hechten.
Zodra het gat door en door is, kun je met datzelfde boortje (niet meer roterend) een beetje rondpeuren met het magneetje ertegen om alle overige spaantjes eruit te krijgen.
Daarna kan de smeernippel erop.
Vergeet niet de onderste kogel schoon te maken van de gebruikte remmenreiniger en spaantjes.
Ik had 2 nippels over en geen M7 boutjes dus de getoonde situatie is hoe het wiel erover gemonteerd zit.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Goed werk !!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Ook ik heb het afgelopen week gedaan, nadat op de technische keuring voor de Citron Pressé bleek dat mijn linker lager droog stond.
Tot mijn schande moet ik bekennen dat het pas bij de derde poging goed ging. In eerste instantie centreerde ik op de ‘rib’ van het lagerhuis, maar die blijkt niet in het midden te zitten zodat ik nét op de buitenste lagerschaal stuitte. Je hoort het meteen aan het ge"chip-chip-chip” van je boortje. Toen even netjes gemeten, en nu wel mooi in het midden begonnen. Helaas, ik blijk bij het boren een afwijking naar links te hebben. Wel @#$%^&$%!@@!, wéér op de lagerschaal. Nu geprobeerd of ik door scheef in te zetten er toch met een klein boortje niet net langs kon… knáp, boortje stuk. Diepe zucht…. dat wíst ik ook eigenlijk wel….
Kopje koffie, even wat anders gaan doen. Derde poging: prima er door. Drie maal M7 getapt, twee boutjes in de onbruikbare gaten, koppen eraf gezaagd, op de derde een nippel. Zeker 15 slagen vet gingen er zo in.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nltecoko schreef:Nu geprobeerd of ik door scheef in te zetten er toch met een klein boortje niet net langs kon… knáp, boortje stuk. Diepe zucht…. dat wíst ik ook eigenlijk wel….
Precies dat heb ik ook gehad.!
Uit de kant die goed zit is wel veel vet weer uit het lager gekomen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>