Misschien is de foto wel net genomen na een hoge drempel
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nielsje schreef:Arjan Verkade schreef:Naar mijn idee niets, de afstelling klopt dan gewoon niet helemaal.
Da’s natuurlijk niet helemaal waar, je hebt behalve de rijstand, ook de verhoogde rijstand.
Heeft niets met afstelling te maken, toch?
(hebben serie 2 CX-en ook deze stand?)
Serie 2 heeft ook 4 standen, 1 laag, 2 rijstand, 3 verhoogd, 4 maximaal.
In 1 en 4 mag je niet rijden. In 3 met gepaste snelheid (max 30 dacht ik).
De rijstand (mogelijk 3 ook?) kan je afstellen. Bij veel CXen klopt deze niet. Sommige staan erg laag en andere weer erg hoog.
Een verkeerde afstelling bied weinig voordelen, gezien je ophanging gewoon niet in de optimale configuratie staat, dus meer slijtage of een afwijkend rijgedrag.
je stelt de rijstand af, en de verhoogde stand volgt daaruit.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013
- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Nooit geweten dat je de rijstand kunt afstellen Gaat dat afstellen voor en achter apart of de gehele auto in 1 x? De foto lijkt overigens wel op een snelweg dus dan is rijden in de verhoogde stand inderdaad wel merkwaardig.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Simpel gezegd stel je de hoogteregelaar voor en achter onafhankelijk van elkaar af.
Eigenlijk kan het alleen op de brug, gezien je onder de auto moet staan.
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013
- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
ah okee leuk om te weten. Ik ga er alleen maar niet aan zitten, dat mag de specialist doen die de auto voor mij voorziet van onderhoud. Hij zal het wel in de gaten houden neem ik aan
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Vanmiddag, op de A2 richting zuiden in de buurt van Ittervoort werd ik ingehaald door een mooie serie 1 Prestige in Brun Scarabee(?). Was met de BX onderweg.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Gris Meteor?
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Vandaag deze gespot in Soesterberg. Toch een aardige CX dichtheid inmiddels. Rechts is een oude bekende in dit topic maar de linkse, een Turbo, heb ik nog niet voorbij zien komen. Het linker voorportier zit vol met deuken.
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Zaterdagmiddag in ‘s Graveland een tegemoetkomende Break, 37-JDB-4. Volgens mij wel een bekende? Ik reed in m’n AX met hoge gele aanhanger
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Mooie cx, jammer dat er weer zo,n flatblade wisser op zit. Ik vind dat echt geen porum op auto,s waar dat niet op hoort.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)