Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De SM stuurt weer recht uit. Nu de sporing nog checken!
Nu mischien nog de diravi afstellen. Beredenerend moet de diravi naar links als de auto naar rechts trekt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Mooi stukje techniek, je zult het maar ontworpen hebben!
Ik ben ook bezig met de diravi, al het oude vet eruit en nieuwe rubbers monteren. Er zit een hoop smurrie in.
Weet iemand of de bout die midden onderaan foto 1 hoort een aansluiting is om vet in te spuiten?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zal ik even onderzoeken. Vandaag de stokmethode gedaan met zoon en krijt. 1,7 mm toespoor.
Meteen op gevoel aangepast. Morgen weer rijden en daarna weer meten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Neen. Het boutje beperkt de draaimogelijkheid van de diravi unit. Vet erin levert niks op.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Merci, succes met stellen. Kleine slag aan steller levert groot verschil op, ik heb het toen maar uitbesteed.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Rijden gaat goed. Ze trekt niet naar 1 kant dus vanmiddag weer even meten. Ik heb de moffen een 8ste verdraaid. als we de factor 6 aanhouden zouden we bijna een mm minder toespoor moeten hebben. Als dat klopt doen we nog een 8ste en dan zou hij op 0 moeten uitkomen ongeveer.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
meting levert nu 1,5 mm uitspoor… Toch maar even bij Matterhorn langs….
Nog iets raars: Het centrum van de velg ligt links 5 mm hoger dan rechts… terwijl de bandenspanning gelijk is…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Je centrum zit niet gecentreerd? Dat is een plaatje dat alleen de wieldeksel vasthoud, daarbij was centrering geen halszaak. Kijk maar eens of het boutgat in het midden van de boutcirkel ( 160 mm doorsnede) zit?
Sporing: gewoon de helft terug draaien?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nou… Ik vertrouw de nauwkeurigheid van de stok methode niet helemaal. Mijn aluminium stok wiebelde een beetje.
Ik ben gaan meten omdat ik het gevoel heb dat de auto scheef staat… Hij hangt naar rechts. Morgen ga ik even de banden omleggen van links naar rechts en dan kijken/meten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
1 van m’n DS’en heeft ook eens scheef gestaan aan de voorkant.
Even uit m’n hoofd, is al meer dan 10 jaar terug.
Aan 1 kant zit een stelmogelijkheid met linkse en rechtse draad in de verbinding van de draagarmen naar de stabilisatorstang.
Auto “waterpas” gekregen door hier aan te draaien.
Overigens geen idee of dat bij een SM ook zo zit en kan.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja dat zit precies zo. Daar kan ik altijd nog aan gaan draaien maar als de ene band lager is dan de andere is dat een lapmiddel…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dat is een waarheid als een koe!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lekzakje links achter zit erop. Ging erg voorspoedig tot ze op druk kwam… Er zeek LHM uit de nippel van de drukleiding…
Gelukkig was de leiding niet gescheurd maar zat de nippel los!
Verder geen tijd om banden te wisselen voor. Meten levert 3 a 4 mm vershil op tot de velgrand bovenaan.. Het kan ook nog een gebroken droplink veerje zijn bedacht ik me..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gisteren een begin gemaakt met oplossen van een kleine maar hardnekkige LHM lekkage. Het peilglas aan het voorraadvat heeft altijd een klein druppeltje. Het karton onder de auto is altijd een beetje vies.
Dus spatbord eraf en het vat maar eens legen. Toen stuitte ik op een vreemde draad die buitenlangs klem had gezeten tussen spatbord en houder van het vat. Die draad verdwijnt weer naar binnen. Bij het vat zit ie in de draadboom met brak tape erom. Toen ik dat los had zag ik dit:
Er is ooit een startonderbreker knopje in de auto gemaakt door een overijverige Italiaan denk ik. Dat knopje zit bij de hoogteregelaar hevel en heb ik nooit in een andere SM gezien…
De draad onderbreekt de bobine spanning. Ik ga het maar terugbouwen naar origineel.
Het stuurhuis had nog een loszittende retourleiding. Hing ook een druppel aan. straks naar Chyparse voor rubber en veren voor in de stabi kogels…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Joris ,
ga jij een paar foto’s maken hoe jij die bovenste kogeltjes uit elkaar haalt ??
daar ben ik wel benieuwd naar !
Walter
Meten is weten , gissen is missen