Het is een ongebruikte tunnel, typenummer staat er op. Ik verbaas me er gewoon over dat ie van plaatstaal is.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vervangingsonderdelen die gemaakt zijn in het laatste jaar van ds productie en daarna verschillen vaak van spullen waarmee de auto’s van de band liepen tot ca half 1974.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok, maar is iemand deze plaatstalen uitvoering wel eens tegengekomen?
Alles weer gemonteerd en half uur laten draaien met de kap dicht, Blijft mooi op 77 graden hangen en de fan hoor je nauwelijks. Morgen maar eens een proefrit.
Zou je ook een filmpje van deze laatste situatie kunnen maken? Ik vind het geweldig klinken. Ik vraag me alleen af zou ik ook met alleen dat termocontact vooruit kunnen? Of moet je het geheel dat jij hebt ingebouwd moeten inbouwen?
In ieder geval gaaf om te zien dat het eigenlijk zo eenvoudig is om een verbetering in het geluid en comfort te bouwen.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Een thermocontact gaat niet werken. Die schakelt alleen in of uit bij een bepaalde temperatuur. Je hebt een temperatuursensor nodig. Dat is in principe een weerstand waarvan de waarde varieert met de temperatuur.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]
Nou niet helemaal. Je hebt een vermogenstrap nodig die de fan stuurt en een sensor die informatie geeft over de temperatuur. De vermogenselektronica zit bij deze Spal fan ingebouwd en de sensor geeft een blokvormig signaal af naar de fan. De breedte van de blokgolf bepaalt de snelheid. Het is gewoon jammer dat deze fans nog niet leverbaar zijn in Europa, de verzendkosten vanuit de VS maken het een duur grapje.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Oh, maar ik bedoelde niet dat je alleen maar een sensor nodig hebt. Maar wel een sensor en geen thermocontact.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ja, maar ik begrijp nu dat het een geheel vormt tussen sensor en fan. Dus ik ben er niet met allen de sensor. Dank voor de uitleg.
Ook weer fijn, sta ik op het punt een proefrit te maken vindt de hydr. pomp het nodig om te gaan lekken.
Het houdt je van de straat zo’n DS
Volgens mij heeft deze dame last van:
Gister een pomp besteld bij Citrotech, zal vandaag wel dicht zijn. Klote feestdagen…..
Maar waar lekt ie dan?
Bij de aansluiting of de stalen kap?
Beetje lastig te zien, om dat ik dit al eerder had heb ik een paar weken geleden al het rubbertje van de HD leiding vervangen en daar is het kurkdroog.