681 van de 860
« Eerste  < Vorige 679 680 681 682 683 Volgende >  Laatste »
   
CX’en te koop
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 08 mei 2015 03:01 PM
  [ # 10201 ]
trxke schreef:
Shalom74 schreef:
waterman schreef:

Lekker zuinig ook hoor, een 20 of 22. En inderdaad, veel betrouwbaarder dan die zuipende 2500’s!

mee eens maar zal een moeilijke zoektocht zijn re/trs/tre met airco

Als het voor dagelijks gebruik is zou ik persoonlijk ook een 22TRS kiezen, de 2l zou ik niet nemen.
De TRS rijdt merkelijk soepeler dan de 2l bij hetzelfde of zelfs minder verbruik, ook zit er standaard meer op (of je moest een TRE vinden)

Ik heb 13 jaar met een TRS gereden en er zelf een originele airco ingebouwd, werkte perfekt.
Probleemloze wagen wat ik niet van de 2500 en 2400 injectie kan zeggen, een TRS rijdt geweldig.

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/171522/P0/
Probleem is wel dat je de onderdelen moet vinden en zeker de originele kabelboom en de verhoogt toerentalregeling.

Helaas staat de CX nu stil in de opslag en is er een Xantia voor in de plaats gekomen (wat ook zeker geen straf is).

is de trs te koop?
mvg, joost

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 mei 2015 09:31 PM
  [ # 10202 ]
Mulder schreef:

VIP-badges…? Lijkt me een toevoeging van de vorige eigenaar. Mooie CX.

Volgens mij hebben we het toch steeds over het VIP interieur? Zal wel ergens vandaan komen dan… Wink

Ik laat de badges lekker zitten.

en dank voor het compliment.

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 mei 2015 09:34 PM
  [ # 10203 ]

Zoals ik in mijn post al liet zien, er lijken meer CX’s uit Italië met dezelfde badge te zijn Wink

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 08 mei 2015 09:35 PM
  [ # 10204 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik begrijp dat je voor de betrouwbaarheid en kosten voor een 22 TRS zou kiezen.
Maar ik zie dat je ook een serie 1 Turbo heb.

Als je deze 2 vergelijkt waar ligt dan je voorkeur?
Dan niet kijken naar de kosten en betrouwbaarheid, want dat zal de 22 TRS winnen.

Maar het rijden zelf, de beleving, het comfort, motor, etc Wink

Dat is een moeilijke vraag om een antwoord op te geven omdat ik niet wil kiezen tussen de 2.
Het zijn beide CX’n maar voor de rest probeer ik de 2 niet te vergelijken of de 1 boven de ander te stellen omdat het geen eerlijke strijd is, bovendien word het dan in dit geval dan ook nog een vergelijking tussen serie 1 en 2.
Om toch iets te vertellen kan ik enkel het volgende opmerken:
Starten gaat probleemloos bij de GTi Turbo, de motor draait onmiddellijk goed, geen gestel met de choke tot als de motor warm is zoals bij de TRS.
Van als je het koppelingspedaal bij de GTi Turbo laat opkomen voel je dat er meer in zit, door de turbo reageert de auto iets later op het gaspedaal dan de TRS dat doet.
Ik heb altijd met de 2 auto’s gereden en het gebeurde meermaals dat ik van de ene in de ander CX stapte en ook al heeft de GTi Turbo een pak meer koppel en Pk’s nooit heb ik de TRS als traag of mak ervaren, de 22 is gewoon een hele fijne motor.
Natuurlijk dien je wel rekening te houden met het verschil in vermogen bij het inhalen, invoegen en oversteken.
Wat wel interessant is om melden is dat als je de airco inschakelt dat je dit bij de TRS goed voelt dat er vermogen wegvalt en bij de GTi Turbo merk je dit eigenlijk niet.
Verder is de GTi Turbo strakker afgeveerd en dat merk je goed in de bochten en op betonbanen, ook geven de (nieuwe) TRX banden een strakkere wegligging en de extra grip die je nodig hebt bij deze CX.
Remmen doen ze beide even goed, er is ook geen verschil in het systeem.
Om een onverklaarbare reden gaat mijn persoonlijke voorkeur als auto om dagelijks mee te rijden naar de TRS maar dan moet ik er direkt bij vertellen dat ik altijd een GTi Turbo zal hebben als laatste CX.
Maar uiteindelijk valt er voor mij tussen beiden niet te kiezen…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 mei 2015 10:16 PM
  [ # 10205 ]

Thanks! Ik snap hem, gelukkig hoef je ook niet te kiezen Wink

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 mei 2015 12:14 PM
  [ # 10206 ]
verkuilm schreef:

afgelopen jaren 2 maal een cx 22trs met airco in frankrijk gekocht ingevoerd en mee rond gereden.
Beide rijden nog in NL, ik heb ze namelijk weer verkocht. Wilde xm rijden Smile leek mee veel beter opeens.

Klopt in spanje geleverde 22TRS hebben bijna altijd airco.

Maar stel je niet teveel van voor, van de airco. Of je moet er R12 in kunnen krijgen.
Het koelt een beetje.

En bij airco autos opletten met de rechter voetenbak. Vaak verrot. Condenswater airco.

er is toch een mooie vervanger voor R12 namelijk R437a

mvg, joost

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 11 mei 2015 02:02 PM
  [ # 10207 ]
Shalom74 schreef:
verkuilm schreef:

afgelopen jaren 2 maal een cx 22trs met airco in frankrijk gekocht ingevoerd en mee rond gereden.
Beide rijden nog in NL, ik heb ze namelijk weer verkocht. Wilde xm rijden Smile leek mee veel beter opeens.

Klopt in spanje geleverde 22TRS hebben bijna altijd airco.

Maar stel je niet teveel van voor, van de airco. Of je moet er R12 in kunnen krijgen.
Het koelt een beetje.

En bij airco autos opletten met de rechter voetenbak. Vaak verrot. Condenswater airco.

er is toch een mooie vervanger voor R12 namelijk R437a

mvg, joost

Probleem van het koelvermogen is het feit dat het systeem in de CX gemaakt is voor R12.
En zoals verkuilm al schreef moet je om echt goed te koelen R12 hebben, in mijn TRS heeft altijd R134a gezeten en dat koelde bij een vulling van 950gr vrij goed.
Bij omschakeling naar R134a dien je de olie in het systeem te vervangen naar esterolie en een nieuwe droger te plaatsen, beste vervang je ook de asafdicting van de kompressor door een dichting die tegen R134a kan.
Ik had dit niet gedaan en na een 2tal weken gebruik vloog de dichting erdoor…

Het vervanggas vroeger R413a en nu R437a bestaat voor 3/4 uit R134a en een mix van andere gassen , probleem hiermee is dat als je naar verloop van tijd minder gas in je systeem hebt dat je dan niet “gewoon” kan bij vullen maar een volledig nieuwe vulling nodig hebt (dit omdat de mix verhouding van het gas en de originele eigenschappen dan niet meer kloppen )

En het koelt niet beter dan R134a om die reden laat ik enkel nog met R134a vullen.
En als je kan een groter condensor monteren stijgt ook de koelcapiciteit van je airco in de CX.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 mei 2015 02:37 PM
  [ # 10208 ]

En een ander groot voordeel van R134a is dat je gewoon overal kan laten vullen. Geen enkele aircoboer zit erop te wachten dat er R12 of R437a in zijn vul systeem komt.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 mei 2015 03:31 PM
  [ # 10209 ]
trxke schreef:
Shalom74 schreef:
verkuilm schreef:

afgelopen jaren 2 maal een cx 22trs met airco in frankrijk gekocht ingevoerd en mee rond gereden.
Beide rijden nog in NL, ik heb ze namelijk weer verkocht. Wilde xm rijden Smile leek mee veel beter opeens.

Klopt in spanje geleverde 22TRS hebben bijna altijd airco.

Maar stel je niet teveel van voor, van de airco. Of je moet er R12 in kunnen krijgen.
Het koelt een beetje.

En bij airco autos opletten met de rechter voetenbak. Vaak verrot. Condenswater airco.

er is toch een mooie vervanger voor R12 namelijk R437a

mvg, joost

Probleem van het koelvermogen is het feit dat het systeem in de CX gemaakt is voor R12.
En zoals verkuilm al schreef moet je om echt goed te koelen R12 hebben, in mijn TRS heeft altijd R134a gezeten en dat koelde bij een vulling van 950gr vrij goed.
Bij omschakeling naar R134a dien je de olie in het systeem te vervangen naar esterolie en een nieuwe droger te plaatsen, beste vervang je ook de asafdicting van de kompressor door een dichting die tegen R134a kan.
Ik had dit niet gedaan en na een 2tal weken gebruik vloog de dichting erdoor…

Het vervanggas vroeger R413a en nu R437a bestaat voor 3/4 uit R134a en een mix van andere gassen , probleem hiermee is dat als je naar verloop van tijd minder gas in je systeem hebt dat je dan niet “gewoon” kan bij vullen maar een volledig nieuwe vulling nodig hebt (dit omdat de mix verhouding van het gas en de originele eigenschappen dan niet meer kloppen )

En het koelt niet beter dan R134a om die reden laat ik enkel nog met R134a vullen.
En als je kan een groter condensor monteren stijgt ook de koelcapiciteit van je airco in de CX.


in het clubblad van de cx club nummer 116 april 2012 staat een heel verslag hierover op pag 14.

mvg, joost

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 14 mei 2015 01:11 AM
  [ # 10211 ]

Origineel NL 1975-er! Lijkt me toch vrij zeldzaam…..

Kleur lijkt me niet geheel origineel.

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 14 mei 2015 09:18 AM
  [ # 10212 ]
beerpeet schreef:

http://www.leboncoin.fr/voitures/805186859.htm?ca=12_s huh

Die achterklep van een 2000 super kan niet orgineel zijn, zal dus ook wel overgespoten zijn.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 14 mei 2015 10:48 AM
  [ # 10213 ]

Er is werkelijk niets origineel aan die CX, toch claimt iemand hier serieus een “Prototype Usine pré-série 2” te verkopen (van ‘88 :p), compleet met (helaas onleesbaar) certificat de conformité. huh

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 14 mei 2015 10:54 AM
  [ # 10214 ]
25trd schreef:

Origineel NL 1975-er! Lijkt me toch vrij zeldzaam…..

Kleur lijkt me niet geheel origineel.

Volgens mij dezelfde kleur als deze, maar ‘t zijn beroerde foto’s. Foto’s onder motorkap schreeuwen ook niet direct “overgespoten!”.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4914
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 mei 2015 11:01 AM
  [ # 10215 ]

Oef, die 2200 in Duitsland die blijft prachtig zeg.
Eigenlijk een laag bedrag voor zo’n nieuwe auto.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
681 van de 860
« Eerste  < Vorige 679 680 681 682 683 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook