Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Na een paar keer slikken mijn C6 in de verkoop gezet.
Belangrijkste reden: Past niet bij een pensionado-budget (dat jaarlijks minder wordt door overbetaalde knoeiers in het financiele circuit).
Tweede reden: Beperkte kofferruimte en geen neerklapbare leuningen, want presidentiële uitvoering.
En omdat zowel mijn vrouw als ik notoire hobbyisten zijn is een break toch de enige reële optie.
En omdat we al een C5 diesel-break hebben voor de afstanden dus maar een benzineversie gezocht.
Dat werd gisteren een V6 uit 2002, met alle toeters en bellen, helaas geen leder, maar wel navi en een Parrot.
Twee nieuwe banden nodig en er is wat nattigheid rond de stuurbekrachtigingspomp. Zodra het weer het toelaat pak ik dat aan.
Op het bekende achterruitjes-probleem na verder nog niets naars ontdekt. In een verder verschiet misschien de ADALS, maar nog geen gekraak, stuurt als een mes.
4.000 km geleden werd de D-riem met rollen en waterpomp nog vernieuwd.
Al dat moois voor het heftige bedrag van € 1.250, maar wel met een lege tank.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Nou, dat is flink in de buidel tasten voor die walvis…
Hoeveel heeft ie al onder de wielen?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
265.000, dus net in de tweede jeugd.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De Lexia er maar eens op losgelaten.
Het ding rijdt als de brandweer, ondanks wat storingsmeldingen met de Lexia.
Dit lees ik bij de bobines.Geen idee of dit goed of slecht is.
En verder:
“Tijdelijke storing, veroudering katalysator (zowel de achterste als de voorste).
De meting geeft aan:
Geen storingsmeldingen in de auto.
Iemand deskundig commentaar?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
“dat jaarlijks minder wordt door overbetaalde knoeiers in het financiele circuit”
Wat mij betreft mag je een prijs winnen voor het kort en bondig weergeven van een actueel heet hangijzer ( wat helaas nog weleens een langdurige actualiteit zou kunnen blijken te zijn….)
Bobines zijn normale waardes,
De lambda waarde voor de kat is heel arm en na de kat relatief rijk (0. Ik denk dat je storing daar over struikelt en liever 0.7 ziet of iets dergelijks. Ik verwacht dat die 0.1 ook alleen is omdat het een moment opname is en continue bijregelt.
Mooie aanschaf Jan, leuk weer in t zelfde circuit te zitten
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014
- C5 V6 Exclusive Automaat
Proficiat Jan!
De V6 lust wel een bobine zo nu en dan (zelf al twee laten vervangen) en dus nu “pack bobine” besteld (reserve)
Een heerlijke auto!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Sinds nieuwe bougies en één bobine geen enkele storing meer gehad. Die bobine had ik nog.
De natte stuurbekrachtigingspomp kreeg een nieuwe slagklem aan de aanvoer, sindsdien droog.
Ik moet zeggen: ik rij er met genoegen in. Na enige gewenning doet die 4HP20 ook wat ik wil.
Onder in de toeren doet deze motor weinig, maar rond de 3.000 rpm een heerlijke overvloed van pk ‘tjes en koppel.
Gemiddeld verbruik over overwegend korte ritjes 11 per 100 km. Valt niet tegen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop