11 van de 17
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Fluittoon Cactus
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 14 maart 2015 05:30 PM
  [ # 151 ]
Rubytuesday schreef:
Rudeboy01 schreef:

...ja, ik heb het nu ook, boven de 130 Km/h. En ik heb geen dakdragers, dus die kunnen het niet zijn.
Lijkt alsof het bij het dashboard vandaan komt…

Is door overlap rubber a-stijl en rubber deur ter hoogte van spiegel. Maandag is rubber a-stijl door dealer wat naar achteren getrokken. Probleem opgelost.

Zou je hier nog eens een duidelijke foto van kunnen maken, met misschien zelfs de goede en foute situatie?

Profiel  
 
meesterkwartier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 16-03-2015

Gepost: 16 maart 2015 11:41 AM
  [ # 152 ]

Sinds begin dit jaar rijd ik de Cactus…

Ik heb één keer met een erg stevige wind last gehad van de fluittoon. Ik heb er gelijk een filmpje van gemaakt en inmiddels met de dealer gedeeld.

Mijn constatering was, dat het geluid met name aan de bijrijder kant te horen was, met zowel harde (stormachtige) wind van links voor (rijdend op A6 naar westen) en rechts voor (A27 richting Utrecht vanaf A6).

Mijn snelheid was 120 en 130 km per uur.

Twee weken terug naar Oostenrijk gereden, met snelheden tot 160 km/uur. Geen centje probleem, geen fluittoon, alleen maar genot…

Inmiddels staat de auto al ruim een week te wachten op een nieuwe katalysator. Ook die schijnt niet goed te zijn Sad

Profiel  
 
blueflake
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 11-11-2014

Gepost: 25 maart 2015 09:18 AM
  [ # 153 ]

Hoe beval het bij de andere waar de rubbers zijn aangepast? Mijn cactus heeft er een stuk minder last van, maar de fluittoon komt nog steeds af en toe.

Profiel  
 
Rubytuesday
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 23-02-2015

Gepost: 25 maart 2015 09:21 AM
  [ # 154 ]

2 weken en 1000 km verder niets meer gehoord.

Profiel  
 
blueflake
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 11-11-2014

Gepost: 27 maart 2015 06:19 PM
  [ # 155 ]

Mzandag gaat ie weer terug naar de garage. Ben er nu wel klaar mee.

Profiel  
 
Longhill
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 23-12-2014

Gepost: 14 april 2015 10:43 PM
  [ # 156 ]

Net terug uit de Vendée, Frankrijk na een reis van in totaal ca 2500 km in alle denkbare weersomstandigheden. Tevoren heeft mijn dealer de deurstrips vanwege diefluittoon niet ingekort of opgeschoven, maar vastgeplakt (tegen de stijlen). Geen fluit meer gehoord… sing

Profiel  
 
P4Tricky
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 19-03-2015

Gepost: 16 mei 2015 11:58 PM
  [ # 157 ]

Goedendag allen,

Helaas is de gevreesde fluittoon mij ook overkomen.
Vandaag op de snelweg, met een snelheid van 130+ km/u.

Ik heb geen dakdragers.

Is er nu al 100% bekend wat dit veroorzaakt?
Weet iedere citroen dealer wat eraan gedaan moet worden?
Ik baal enorm van het geluid…

Graag jullie reactie en/of advies.

- Life goes too fast to drive slow -

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 17 mei 2015 12:19 AM
  [ # 158 ]

Dit leek me aardig accuraat, post van de vorige pagina, het proberen waard. Citroën weet ervan.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/227682/P135/#1891987

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
P4Tricky
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 19-03-2015

Gepost: 17 mei 2015 11:05 AM
  [ # 159 ]
Longhill schreef:

Ik zou niet zelf veranderingen aan die rubbers aanbrengen. Als dat niet of niet voldoende resultaat heeft loop je het risico de garantie op dat onderdeel te verliezen. En dan gaat het €€€ kosten..
Vandaag contact gehad met mijn dealer, nadat ik eerder de link van deze topic en de fluitfilmpjes toegemaild had. De dealer heeft contact opgenomen met Citroen-Nederland en daar is het probleem bekend. Men zoekt naar een oplossing en heeft op de Duitse autobahn ‘‘proef’‘gereden met een deels afgeplakte Cactus en wat experimenten uitgevoerd. Uiteindelijk bleek, dat de fluit zich voordoet, als de wind uit een bepaalde hoek waait (schuin op de voorkant van de auto) én er met flinke snelheid gereden wordt, wat op die autobahnen natuurlijk een makkie is.. Conclusie is, dat de rubbers een oorzaak zijn van het probleem, maar ook, dat het afkorten/opschuiven daarvan geen blijvende oplossing is of zelfs andere problemen kan veroorzaken. Volgens de dealer komt Citroen binnenkort met een ‘‘voorziening’‘, die op de deuren kan worden aangebracht, waarna het probleem definitief finito is. Begin volgende week volgt uitsluitsel is mij verzekerd. Nog even geduld dus, wat mij betreft beter een hele oplossing, dan een halve…Citroen lijkt er in ieder geval serieus mee bezig te zijn. Ik hou jullie op de hoogte.

Hier wordt over ‘een voorziening’ gesproken van Citroen, maar ik heb mijn Cactus pas sinds 1 mei 2015?!
Wat is hier het verhaal van dan? Neem aan, als het bekend is, dat ze de dealers instrueren het voor aflevering te verhelpen?!  gulp

Vind het echt een vreemd verhaal… Slecht ook…  nono

- Life goes too fast to drive slow -

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 mei 2015 12:06 PM
  [ # 160 ]

Hoezo een slecht verhaal? Een definitieve oplossing vinden kost tijd.

 

Profiel  
 
P4Tricky
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 19-03-2015

Gepost: 17 mei 2015 01:17 PM
  [ # 161 ]
René schreef:

Hoezo een slecht verhaal? Een definitieve oplossing vinden kost tijd.

Waar blijft het proactief informeren van een koper van een nieuwe auto?!

Of maar gewoon wachten totdat de klacht komt, terwijl het bekend is?!

Dat vind ik (= mening) slecht…

- Life goes too fast to drive slow -

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 mei 2015 01:24 PM
  [ # 162 ]

Wil je SVP niet het laatste bericht quoten? Dat is hier niet toegestaan Wink

Bij een auto van 120.000 euro zou je dat mogen verwachten.

Ik vind dat je teveel van de dealer verwacht. Het is geen gevaarlijk mankement. Als je al van een mankement kunt spreken. Irritant is het zeker.

 

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 17 mei 2015 01:44 PM
  [ # 163 ]

Hoogst vermakelijk die gedachten kronkels van de cactus rijders Laughing


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
P4Tricky
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 19-03-2015

Gepost: 17 mei 2015 02:19 PM
  [ # 164 ]
René schreef:

Wil je SVP niet het laatste bericht quoten? Dat is hier niet toegestaan Wink

Bij een auto van 120.000 euro zou je dat mogen verwachten.

Ik vind dat je teveel van de dealer verwacht. Het is geen gevaarlijk mankement. Als je al van een mankement kunt spreken. Irritant is het zeker.

Eenerlaatste mag wél?  tongue wink

Ik ben het niet geheel met je eens. Ook bij een auto van € 20.000 (in mijn geval behoorlijk € 20.000 +) mag je verwachten dat er geen fluitketel meereist, zonder dat je dat weet!  shock

Naar mijn mening mogen (moeten) ze de klanten erover informeren en op de hoogte houden over een eventuele oplossing.
Hier is niet meer te spreken over wat windgeruis…

- Life goes too fast to drive slow -

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 mei 2015 02:28 PM
  [ # 165 ]

Het zou zomaar kunnen zijn dat je dealer dit niet weet.  En dat is niet zo gek natuurlijk. Slechts een handvol eigenaren hebben dit probleem ervaren. Zodra Citroën met een terugroepactie komt, kunnen we pas de kwaliteit van je dealer beoordelen.

 

Profiel  
 
 
11 van de 17
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook