Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Rubytuesday schreef:Rudeboy01 schreef:...ja, ik heb het nu ook, boven de 130 Km/h. En ik heb geen dakdragers, dus die kunnen het niet zijn.
Lijkt alsof het bij het dashboard vandaan komt…Is door overlap rubber a-stijl en rubber deur ter hoogte van spiegel. Maandag is rubber a-stijl door dealer wat naar achteren getrokken. Probleem opgelost.
Zou je hier nog eens een duidelijke foto van kunnen maken, met misschien zelfs de goede en foute situatie?
Sinds begin dit jaar rijd ik de Cactus…
Ik heb één keer met een erg stevige wind last gehad van de fluittoon. Ik heb er gelijk een filmpje van gemaakt en inmiddels met de dealer gedeeld.
Mijn constatering was, dat het geluid met name aan de bijrijder kant te horen was, met zowel harde (stormachtige) wind van links voor (rijdend op A6 naar westen) en rechts voor (A27 richting Utrecht vanaf A6).
Mijn snelheid was 120 en 130 km per uur.
Twee weken terug naar Oostenrijk gereden, met snelheden tot 160 km/uur. Geen centje probleem, geen fluittoon, alleen maar genot…
Inmiddels staat de auto al ruim een week te wachten op een nieuwe katalysator. Ook die schijnt niet goed te zijn
Hoe beval het bij de andere waar de rubbers zijn aangepast? Mijn cactus heeft er een stuk minder last van, maar de fluittoon komt nog steeds af en toe.
2 weken en 1000 km verder niets meer gehoord.
Mzandag gaat ie weer terug naar de garage. Ben er nu wel klaar mee.
Net terug uit de Vendée, Frankrijk na een reis van in totaal ca 2500 km in alle denkbare weersomstandigheden. Tevoren heeft mijn dealer de deurstrips vanwege diefluittoon niet ingekort of opgeschoven, maar vastgeplakt (tegen de stijlen). Geen fluit meer gehoord…
Goedendag allen,
Helaas is de gevreesde fluittoon mij ook overkomen.
Vandaag op de snelweg, met een snelheid van 130+ km/u.
Ik heb geen dakdragers.
Is er nu al 100% bekend wat dit veroorzaakt?
Weet iedere citroen dealer wat eraan gedaan moet worden?
Ik baal enorm van het geluid…
Graag jullie reactie en/of advies.
- Life goes too fast to drive slow -
Totaal aantal Berichten: 6487
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dit leek me aardig accuraat, post van de vorige pagina, het proberen waard. Citroën weet ervan.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/227682/P135/#1891987
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Longhill schreef:Ik zou niet zelf veranderingen aan die rubbers aanbrengen. Als dat niet of niet voldoende resultaat heeft loop je het risico de garantie op dat onderdeel te verliezen. En dan gaat het €€€ kosten..
Vandaag contact gehad met mijn dealer, nadat ik eerder de link van deze topic en de fluitfilmpjes toegemaild had. De dealer heeft contact opgenomen met Citroen-Nederland en daar is het probleem bekend. Men zoekt naar een oplossing en heeft op de Duitse autobahn ‘‘proef’‘gereden met een deels afgeplakte Cactus en wat experimenten uitgevoerd. Uiteindelijk bleek, dat de fluit zich voordoet, als de wind uit een bepaalde hoek waait (schuin op de voorkant van de auto) én er met flinke snelheid gereden wordt, wat op die autobahnen natuurlijk een makkie is.. Conclusie is, dat de rubbers een oorzaak zijn van het probleem, maar ook, dat het afkorten/opschuiven daarvan geen blijvende oplossing is of zelfs andere problemen kan veroorzaken. Volgens de dealer komt Citroen binnenkort met een ‘‘voorziening’‘, die op de deuren kan worden aangebracht, waarna het probleem definitief finito is. Begin volgende week volgt uitsluitsel is mij verzekerd. Nog even geduld dus, wat mij betreft beter een hele oplossing, dan een halve…Citroen lijkt er in ieder geval serieus mee bezig te zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
Hier wordt over ‘een voorziening’ gesproken van Citroen, maar ik heb mijn Cactus pas sinds 1 mei 2015?!
Wat is hier het verhaal van dan? Neem aan, als het bekend is, dat ze de dealers instrueren het voor aflevering te verhelpen?!
Vind het echt een vreemd verhaal… Slecht ook…
- Life goes too fast to drive slow -
Hoezo een slecht verhaal? Een definitieve oplossing vinden kost tijd.
René schreef:Hoezo een slecht verhaal? Een definitieve oplossing vinden kost tijd.
Waar blijft het proactief informeren van een koper van een nieuwe auto?!
Of maar gewoon wachten totdat de klacht komt, terwijl het bekend is?!
Dat vind ik (= mening) slecht…
- Life goes too fast to drive slow -
Wil je SVP niet het laatste bericht quoten? Dat is hier niet toegestaan
Bij een auto van 120.000 euro zou je dat mogen verwachten.
Ik vind dat je teveel van de dealer verwacht. Het is geen gevaarlijk mankement. Als je al van een mankement kunt spreken. Irritant is het zeker.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Hoogst vermakelijk die gedachten kronkels van de cactus rijders
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
René schreef:Wil je SVP niet het laatste bericht quoten? Dat is hier niet toegestaan
Bij een auto van 120.000 euro zou je dat mogen verwachten.
Ik vind dat je teveel van de dealer verwacht. Het is geen gevaarlijk mankement. Als je al van een mankement kunt spreken. Irritant is het zeker.
Eenerlaatste mag wél?
Ik ben het niet geheel met je eens. Ook bij een auto van € 20.000 (in mijn geval behoorlijk € 20.000 +) mag je verwachten dat er geen fluitketel meereist, zonder dat je dat weet!
Naar mijn mening mogen (moeten) ze de klanten erover informeren en op de hoogte houden over een eventuele oplossing.
Hier is niet meer te spreken over wat windgeruis…
- Life goes too fast to drive slow -
Het zou zomaar kunnen zijn dat je dealer dit niet weet. En dat is niet zo gek natuurlijk. Slechts een handvol eigenaren hebben dit probleem ervaren. Zodra Citroën met een terugroepactie komt, kunnen we pas de kwaliteit van je dealer beoordelen.