Wanneer ik mijn Dspecial start nadat ie een paar dagen gelopen heeft kan het wel 30-60 seconden duren voor ie benzine krijgt. Heeft ie maar 1 dag gestaan dan gaat het meestal wel snel.
Ik zie dat het benzinefilter, tussen pomp en carburateur’ leeg is. Is dat normaal? Kan de benzine dóór de pomp teruglopen naar de tank?
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Dat kan, maar hoort niet, het probleem os waarschijnlijk dan dat de ontluchting van de tank niet goed meer is, dus verstopt, de tank trekt dan vacuüm , dus bij afzetten van de motor, valt de druk weg en zuigt de tank de benzine weer terug, je merkt het als je een stuk gereden hebt en dan met draaiende motor de tankdop eraf haalt, een luide ppsssshhhh, wijst op het euvel,
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of de klepjes in de benzinepomp dichten niet goed meer af. Lijkt me waarschijnlijker want als de tank vacuum trekt zou de wagen slecht gaan lopen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
@beremans Hoe onlucht de tank dan? Via benzinedop?
@jantje1948 Hoe check ik de klepjes in de benzinepomp ?
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Uit elkaar. Maar waar je mee zou kunnen beginnen: Laat de wagen lopen en zet hem dan een paar dagen weg met de benzinedop er af. Als het resultaat hetzelfde is zit het in de pomp. De dop even lossen kan natuurlijk ook.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je kan ook even een stuk doorzichtige slang tussen pomp en carbu zetten. Dan zie je zo of de benzine terugloopt. Pomp kan je checken door er op de blazen in tegengestelde richting. Dat mag niet kunnen.
De tank ontlucht door een dun slangetje in je wielkast rechts. Dat eindigt in een plasticje op een schroefje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik moest ook altijd wat langer starten na een week (of langer) stilstand. Maar een halve minuut of meer is wel erg lang. Een vacuüm zuigende tank merk je trouwens ook bij een langere vlotte snelweg rit, dus dat zal het probleem niet zijn.
iets langer starten lijkt vrij normaal maar na 10/15seconden moet hij wel benzine krijgen.
Mischien is het wel handig om er een terugloop klepje tussen te zetten voor een snellere start?
deze kun je gewoon kopen van aluminium met 8mm aansluitingen,als je hem dan tussen je pomp en carburateur zet
blijft er boven het klepje(naar de vlotterkamer) altijd benzine staan en kan het niet terug lopen in de leiding richting tank omdat het een one way valve is.normaal zou het ook niet terug mogen lopen via de pomp dus
wie weet is de pomp niet goed meer?
Gewoon een nieuwe pomp monteren, die dingen heb ook niet het eeuwige leven. En wat kost zo’n ding nou? Vijf tientjes?
Waarom een terug slag klepje, de vlotterkamer zit toch nog vol met benzine? Gaat de shokeklep wel goed dicht?.
Ik denk dus dat de vlotterkamer ook leeg is, ander zou ie toch wel starten? Carburateur is nieuw trouwens. Maar stel dat er iets met de pomp aan de hand is, dan loopt de carb toch niet leeg?
Overigens, als ik vandaag ga rijden, dan start ie morgen waarschijnlijk meteen, maar na een paar dagen niet meer.
@JvHeel choke gaat goed dicht
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik heb dit gedonder ook.
Het hele circuit al vernieuwd, incl de plastic leiding vanuit de tank tot voorin.
Ook een nieuwe pomp hielp niet.
Losse tankdop ook niet.
Nu heb ik erheen elektrische pomp tussen gezet. Zit achter de accu, mooi uit ht zicht.
Die ratelt even bij contact aan, daarna starten-lopen.
Als iemand nog eens het echte geheim tegenkomt houd ik me aanbevolen, dan kan die pomp er weer tussenuit.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Zit even te denken, je filter zit tussen de pomp en carbu. Normaliter zit die voor de pomp. Het zou kunnen dat de pomp door teveel tegendruk zijn lucht slecht kwijt kan en daardoor veel langer moet draaien om weer aan te zuigen (= vacuum opbouwen).
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat filter heb ik er al vrij snel tussenuit gegooid.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Overigens kan een minuscuul lek in de aanzuigleiding dit probleem ook veroorzaken.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Juist, dat zegt het verstand.
Maar waar? Ik heb het zoeken een beetje opgegeven.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop