7 van de 20
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Felice’s BX 16 Valve 1988
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 mei 2015 11:05 AM
  [ # 91 ]
Felice schreef:

Vinger gebroken dus voorlopig even geen werkzaamheden aan de bx Sad

Pijnlijk! Tape em even aan de vinger ernaast vast!  Beterschap!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 17 mei 2015 11:22 PM
  [ # 92 ]

Ondanks de vinger kriebelde het toch om verder te gaan met de 16 Valve. Dus na de laswerkzaamheden spatbordverbreder, stootstrip en zijskirt terug vastgemaakt. Omdat het verwijderen ervan destijds niet zonder slag of stoten ging, zijn de skirt en de spatbordverbreder hier en daar wel wat beschadigd, maar dit hoop ik in de toekomst op te lossen met een lakstift en eventueel een beetje plamuur.

Omdat ik de zeker deze zomer wil kunnen gaan genieten van deze auto snel nog even alles checken voordat ie naar de apk gaat. Toen bleek een aandrijfashoes en fuseekogelrubber kapot te zijn. Spul besteld en ben er nu mee bezig.

Nu lees ik dat voor de buitenste hoes de as niet uit het diffentieel hoeft, maar dat de homokineet van de as getikt kan worden met een flinke hamer. Mijn vraag is hoe doe ik dit? Want hoe weet ik dat bij een flinke mep de buitenste homokineet loskomt, en niet de binnenste (wat niet de bedoeling is)?

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 17 mei 2015 11:47 PM
  [ # 93 ]

Even een forse griptang om de aandrijfas klemmen, steun hem af op de stabilisatorstang link.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 18 mei 2015 06:25 PM
  [ # 94 ]

Ga ik proberen, bedankt!

Als je naar deze tabel kijkt, moet ik dan achter BX40RA hebben, of BX30RS? Wat is het verschil? En wat is standaard bij een 16V?

Afbeelding Bijlagen
ifhs-catalog-10-11-lr-3-728-1-1-1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 18 mei 2015 06:37 PM
  [ # 95 ]

Ik weet niet waar jij BX40RA ziet? :p
Het moet toch gewoon BX30RS zijn?

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 18 mei 2015 07:59 PM
  [ # 96 ]

Jep, je moet BX30RS hebben.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 18 mei 2015 08:21 PM
  [ # 97 ]

Kijk voor het vervangen van een ashoes even op http://www.gs-gsa-ig.de. Dit is een duitse GS-GSA website.

Hier staat beschreven, en afgebeeld, hoe te werk te gaan bij GS-GSA.

De werkwijze voor BX is nagenoeg gelijk.

Succes met de klus, is niet moeilijk.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 18 mei 2015 08:59 PM
  [ # 98 ]

Smile Ik heb bij de break gekeken, hoewel die er af fabriek helemaal niet als 16v is Smile Ach dat krijg je als je de hele dag naar Excel-bestanden zit te kijken…

In de bijlage de tabel voor de break

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 18 mei 2015 08:59 PM
  [ # 99 ]

Smile Ik heb bij de break gekeken, hoewel die er af fabriek helemaal niet als 16v is Smile Ach dat krijg je als je de hele dag naar Excel-bestanden zit te kijken…

In de bijlage de tabel voor de break

Afbeelding Bijlagen
ifhs-catalog-10-11-lr-3-728-2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 18 mei 2015 09:11 PM
  [ # 100 ]
dirkvdmei schreef:

Hier staat beschreven, en afgebeeld, hoe te werk te gaan bij GS-GSA.

Harstikke duidelijk. Bedankt Dirk!

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 20 mei 2015 09:35 PM
  [ # 101 ]

Methode met de griptang heeft gewerkt. De homokineet is los. Heb ook het hele fusee losgemaakt, zodat ik de fuseekogel op de werkbank kan vervangen, wel zo gemakkelijk.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 21 mei 2015 10:20 PM
  [ # 102 ]

De fuseelkogel is los. Ik heb dit gedaan door twee vlakke zijden aan de fuseekogel te slijpen en hem hiermee in de bankschroef te zetten (Met een beitel in de inkepingen sloeg ik de fuseekogel alleen maar aan gort). Vervolgens en stang van een meter door het gat van de aandrijfas en hij was zo los. Ik had deze tip op een Duitse website gelezen.

Goed, nu moet de nieuwe fuseelkogel er dus in. Ik heb alleen niet zo’n speciale dop met vier nokjes om hem vast te draaien. Wil iemand uit omgeving Breda me deze lenen of heeft iemand een andere tip om het voor mekaar te krijgen? Bedankt!

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 22 mei 2015 10:01 AM
  [ # 103 ]

Nu ik er wat langer over nadenk vraag ik me af of het wel zo belangrijk is dat de fuseekogel enorm vastgedraaid wordt. Ik had ergens zelfs 230 Nm gelezen. Als ik de kogel zo goed mogelijk vastdraai, een paar tikjes geef met een botte beitel o.i.d. en daarna goed borg, dan komt hij toch nooit los?

Profiel  
 
Durksz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 08-01-2011

Gepost: 22 mei 2015 11:40 AM
  [ # 104 ]

vast slaan met een beitel en borgen is wel voldoende, dat is wat ik heb gedaan teminste.

Om de fusee-kogel los te krijgen kun je ook een stang op de fusee lassen en die een rake klap geven.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 mei 2015 01:54 PM
  [ # 105 ]

Ik geef ‘m nog een paar goede klappen met de hamer en beitel en dan geloof ik het wel. Wel goed borgen zoals je zelf aangeeft Smile.

Profiel  
 
 
7 van de 20
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook