Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Felice schreef:Vinger gebroken dus voorlopig even geen werkzaamheden aan de bx
Pijnlijk! Tape em even aan de vinger ernaast vast! Beterschap!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ondanks de vinger kriebelde het toch om verder te gaan met de 16 Valve. Dus na de laswerkzaamheden spatbordverbreder, stootstrip en zijskirt terug vastgemaakt. Omdat het verwijderen ervan destijds niet zonder slag of stoten ging, zijn de skirt en de spatbordverbreder hier en daar wel wat beschadigd, maar dit hoop ik in de toekomst op te lossen met een lakstift en eventueel een beetje plamuur.
Omdat ik de zeker deze zomer wil kunnen gaan genieten van deze auto snel nog even alles checken voordat ie naar de apk gaat. Toen bleek een aandrijfashoes en fuseekogelrubber kapot te zijn. Spul besteld en ben er nu mee bezig.
Nu lees ik dat voor de buitenste hoes de as niet uit het diffentieel hoeft, maar dat de homokineet van de as getikt kan worden met een flinke hamer. Mijn vraag is hoe doe ik dit? Want hoe weet ik dat bij een flinke mep de buitenste homokineet loskomt, en niet de binnenste (wat niet de bedoeling is)?
Even een forse griptang om de aandrijfas klemmen, steun hem af op de stabilisatorstang link.
Ik weet niet waar jij BX40RA ziet? :p
Het moet toch gewoon BX30RS zijn?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Jep, je moet BX30RS hebben.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Kijk voor het vervangen van een ashoes even op http://www.gs-gsa-ig.de. Dit is een duitse GS-GSA website.
Hier staat beschreven, en afgebeeld, hoe te werk te gaan bij GS-GSA.
De werkwijze voor BX is nagenoeg gelijk.
Succes met de klus, is niet moeilijk.
Ik heb bij de break gekeken, hoewel die er af fabriek helemaal niet als 16v is Ach dat krijg je als je de hele dag naar Excel-bestanden zit te kijken…
In de bijlage de tabel voor de break
dirkvdmei schreef:
Hier staat beschreven, en afgebeeld, hoe te werk te gaan bij GS-GSA.
Harstikke duidelijk. Bedankt Dirk!
Methode met de griptang heeft gewerkt. De homokineet is los. Heb ook het hele fusee losgemaakt, zodat ik de fuseekogel op de werkbank kan vervangen, wel zo gemakkelijk.
De fuseelkogel is los. Ik heb dit gedaan door twee vlakke zijden aan de fuseekogel te slijpen en hem hiermee in de bankschroef te zetten (Met een beitel in de inkepingen sloeg ik de fuseekogel alleen maar aan gort). Vervolgens en stang van een meter door het gat van de aandrijfas en hij was zo los. Ik had deze tip op een Duitse website gelezen.
Goed, nu moet de nieuwe fuseelkogel er dus in. Ik heb alleen niet zo’n speciale dop met vier nokjes om hem vast te draaien. Wil iemand uit omgeving Breda me deze lenen of heeft iemand een andere tip om het voor mekaar te krijgen? Bedankt!
Nu ik er wat langer over nadenk vraag ik me af of het wel zo belangrijk is dat de fuseekogel enorm vastgedraaid wordt. Ik had ergens zelfs 230 Nm gelezen. Als ik de kogel zo goed mogelijk vastdraai, een paar tikjes geef met een botte beitel o.i.d. en daarna goed borg, dan komt hij toch nooit los?
vast slaan met een beitel en borgen is wel voldoende, dat is wat ik heb gedaan teminste.
Om de fusee-kogel los te krijgen kun je ook een stang op de fusee lassen en die een rake klap geven.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik geef ‘m nog een paar goede klappen met de hamer en beitel en dan geloof ik het wel. Wel goed borgen zoals je zelf aangeeft .