Die kende ik nog niet!














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik heb hem effe niet mannen; Waar steek ik die hamer of lat in? De klem zit over de hele lengte van de ruit.
Ik had zelf het mechanisme losgehaald, de ruit een kwartslag naar voren gedraaid zodat de ahterkant boven de deur uitkwam en daar een schroevendraaier in gestoken (tussen klem en ruit) Splinter ruit erafgesprongen mar na 20 minuten vloeken kwam hij toch moeizaam los. Heb nu spierpijn en moet nog 3 ruiten…





























Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij had je die klem moeten laten zitten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Zo te horen heb jij het over de ‘klem’ (laten we zeggen strip) die de hele ruit horizontaal van een metalen ‘bodem’ voorziet. Die moet er niet af zoals jantje al zegt. Aan het einde waar je draaimechanisme vast zit aan die strip zit ook een meer O/U-vormige klem die heel erg strak (met soort vilten stopjes ertussen) de ruit omklemt. Die buig je dus open met een handig gevormde smal>breed hamersteel, maar het kan evt. ook met brute kracht en een ander gereedschap naar keuze. De ruit haal je er dan recht omhoog uit..knap dat je hem hebt weten te kantelen trouwens
[Break 20 Familiale ‘71]
Ik heb hier ooit een lezing over gegeven,
ppt op:
https://www.dropbox.com/s/v917auktr36nl7k/Demontage van een deur.ppt?dl=0
https://www.dropbox.com/s/v917auktr36nl7k/Demontage van een deur.ppt?dl=0
op de spaties moet een %, dat pakt CiFo niet
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ahhh de linkjes werken niet Egbert, ook niet met % ipv spatie…
Zou je de link kunnen mailen naar mij?



Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012
- ID/DS Dsuper
Probeer deze eens:
https://www.dropbox.com/s/v917auktr36nl7k/Demontage van een deur.ppt?dl=0
Via de australische site kreeg ik van Greenblood deze link. Misschien vind je hier nog wat handige tips:
http://www.aussiefrogs.com/forum/restoration-projects/85156-greenblood’s-d-very-special-rejuvenation-2009-a-13.html#post1108110
Succes!





















Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
de bovenste werkt in ieder geval wel als je die geheel selecteert, kopieert en plakt in je browser….



Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 06-03-2012
- ID/DS Dsuper
nee lukt mij ook niet, maar met ‘copy’ en ‘paste’ in je browser lukt het wel














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Kijk! Dat helpt, Dank Egbert.
Gisterenavond de 2e deur gedemonteerd, dat ging al wat sneller, de hamertruuk werkt goed!
Vanavond hopelijk de andere 2 deuren. De staat van de slechtste deur viel na wat prikken met schroevendraaier toch nog mee.














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Pierre heeft een mooi schuimstuur, maar het schuim zit los om de stalen hoepel tegenover de spaak. Nu zullen er veel meer DSssen zijn met dit probleem. Heeft er iemand een makkelijke oplossing?
Uit het zicht gaatje maken en polyurethaan ingieten?
Nieuwe bestellen of een leren hoes er om heen.














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Nieuwe bestellen is erg duur kwa verzendkosten naar Zuid-Afrika en een leren hoes zat eromheen, daarom is het schuim nog zo mooi. Ik hoop dat iemand een mooie oplossing heeft? Ik zal hem eens langs de polyurethaantovenaar brengen; misschien heeft hij een idee.





















Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
wellicht zou je iets kunnen met een injectiespuit en secondenlijm oid. Op meerdere plekken, liefst uit het zicht prikken en drupje lijm inspuiten?