Ik heb iets vreemds. Mijn 12 pk heb ik voor de winter weggezet. Vergeten hem in de wintermaanden af en toe te laten lopen. Wel was het zo dat er steeds een lekkage was bij de linkercylinderkop. Nooit kunnen vinden waar het was. Niet het brilrubber. Het lijkt erop dat hij lekt tussen tussen de pakking van het spruitstuk. Als ik nu de 2cv start lijkt het alsof er een lager uit ligt. Hij start wel, ontsteking staat goed, maar met heel veel moeite krijg ik hem, met veel lawaai, aan het lopen. Kan het zijn dat de leiding die loopt van de cylinderkop naar de oliekoeler verstopt zit?
Ik zou het anders niet weten. Als ik start is de eerste diagnose uitgelopen lager. Maar van stilstaan loopt een lager er niet uit. Wie heeft een tip voor mij.
linker cilinder
Mogelijk een hangende klep?
linker cylinderkop
Ik durf het bijna niet te vertellen. Wat is er aan de hand. Nadat we compressie gemeten hadden, helemaal niets hebben we de klepdeksel eraf gehaald. De onderste moer van de cylinderkop lag in de klepdeksel. We hebben e.e.a. vast gezet en de 2CV gaat weer als een raket.
Er mag een slot op dit onderwerp.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Waarvan Akte…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>