Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
De Hankooks onder mijn cabrio piepten ook als een amerikaan in een parkeergarage, ik vond het wel leuk, maar mijn vrouw wat minder…
De XVSen kunnen er anders ook wat van in de parkeergarage…...
Egbert schreef:Gokje gewaagd en de Retro Classic 185/80 R15 93H BSW gekocht voor 83,60 per stuk.
Zien er erg goed uit.
Vandaag eerste 30 km gereden en voorzichtig positief: Sporen goed op snelweg ( itt de Vredesteins die ik ooit had, daar voelde ik gelijk dat het fout was), liggen stevig in de bocht. Ben benieuwd hoe ze bevallen bij regen en bij langere ritten.
Egbert, heb je de banden intussen al grondiger kunnen testen?
Ik heb 2 jaar geleden Vredesteins gemonteerd maar deze zijn na nog geen 7000km reeds serieus versleten.
Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik te lang met een foute uitlijning rond gereden heb.
Wat ook niet echt bevorderlijk voor de levens duur was.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Nu ongeveer 300 km gereden. Bevallen prima. Maar nog geen regen gehad.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Xvs voor erop, piepen ook.
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
In een parkeergarage piept alles.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ree, het zijn Nankangs
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Goedemiddag allen,
Inmiddels ben ik gestart met het rijden in alle omstandigheden met op de vooras een tweetal Michelin Agilissen in de maat 195-70’15
Zware en stevige bestelwagen band toch het het uitproberen waard.
Even kort een aantal bevindingen in 3 weken tijd in verschillende omstandigheden en niet geheel onbelangrijk op verschillende bandenspanningen want de Agilis is normaliter niet geschikt om onder een personenwagen te monteren zo simpel is het.
Week 01:
Geijkte spanning van 1.7 bar > snelheidsverschil van net geen 10 KM/h op de teller. Naar beneden dan. Verder lekker in de veren maar wel natuurlijk een flink hoger verbruik in brandstof. Geen regen gehad en gelijk de eerste rit net boven Luik. 435 kilometers en bij luik scherp in de bochten naar beneden.
Week 02:
Geijkte spanning van 2.0 bar > stuurt heerlijk licht en plakt als een malle aan de weg. Veel wind maar vrijwel geen last van. De naden van viaducten hoor je nu toch echt wel harder dan de XVS’en en ze zijn mij eigenlijk net ietsje te stug.
Week 03:
Geijkte spanning bij Matterhorn op 1,8 bar laten terugzetten > voor iets meer zachtheid in het comfort. Veel wind en regen gehad, drempels gepakt en op en afritbochten in de nattigheid en het gas erop te grazen genomen. Wegligging is echt top hoor wat dat betreft en 1,8 voelt tot nu toe als een “juiste” bandenspanning voor onder de DS maar goed we blijven voorlopig gewoon kilometers eten en we gaan het zien.
De eerste foto’s van de Agilissen onder een DS: http://www.mijnalbum.nl/Album=VBXSVUMV
C’est une voiture du ministre !
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Afgelopen week tijdens Le Citron Pressé de eerste ervaringen met de “made in China” Retro Classic 185/80 R15 93H opgedaan.
Niet gelijk heel erg enthousiast… De eigenaar van de auto klaagde over verminderde grip op gladde wegen en een langere remweg. Ben natuurlijk zelf ook gaan rijden en inderdaad met name in de regen vond ik de grip tegenvallen en de remweg te lang.
Daarna ging er een binnenband lek bij een andere deelnemer met deze banden: band gedemonteerd en eens goed bekeken. Ik vind de wang erg slap en ook wel dun. Het voelt wat iel aan. Maar dan de binnenzijde van de band: slecht afgewerkt, naden en overlappingen. Binnenband was lek gegaan door een scherpe oneffenheid aan de binnenkant van de Retro Classic 185/80 R15 93H…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die optie kan dus ook de container in! Een slecht afgewerkte binnenkant is en no no met binnenbanden….
@goddess; ik denk dat een aantal voordelen die je noemt niet zo zeer te danken zijn aan de “vrachtwagen"banden, maar aan de breedte van 195. Ik heb met 185, 205, 195 en nu weer 185; ik vind de breedte van 195 het beste passen bij de auto, maar het nadeel vind ik dat deze band tegen de binnenschermen aanloopt.
@waterman, mooie lijfspreuk! Als je lang wilt genieten van het moment is het dus niet verstandig de koreaanse banden te nemen…. Ik denk dat de overweging is en blijft wat doe je met de auto en wat wil je er aan uitgeven. Ik denk dat €275 of meer voor een band overdreven is. Met betrekking tot de remweg heb ik met de DS op vredestein banden vorige week ook weer gemerkt, als het echt op remmen aan komt, is de DS met zijn mechanische techniek veel sneller tot stilstand te brengen, dan menig moderne automobilist op de rem durft te trappen. De chauffeur is een hele belangrijke factor bij de remweg.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vandaag weer van bijna 100 terug moeten ankeren naar nul door een idioot. blij met de michelins op mn CX! met een vredestijn sta je er dan in, want je voorganger heeft ABS en nieuwe banden van de lease…
ik vind de wangen van die china banden ook te slap. De XVS heeft niet voor niets zwaardere wangen gekregen tov de XAs…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik kan me goed vinden in de reactie van Boogaard. Veiligheid
Ik vind dat een DS-rijder zich moet realiseren dat de Michelin band speciaal ontworpen is voor de DS.
Het gaat vooral om wegcontact, comfort en veiligheid. Dat Michelin de prijs onbeschoft hoog houdt vind ik getuigen van minachting. Ik begrijp het wel, de markt bepaalt, en wij willen ons graag vervoeren in deze auto’s, die doordrenkt zijn van emotie. De beleving. En dat kost dan geld.
Iemand die onder alle omstandigheden en op ieder moment DS wil rijden monteert Michelins, in mijn geval beslist ook, ik wil niet anders.
Veiligheid is bij mij doorslaggevend. Het huidige verkeer is uiterst risicovol. Het is een negatieve loterij. Als het raak is, is het mis… Er komen steeds meer oudere weggebruikers, met minder reactievermogen. Daar ben je wel van afhankelijk. Goed en adekwaat kunnen reageren op andermans fouten in het verkeer is iedere weggebruiker aan zichzelf verplicht, wil je overleven in deze jungle.
Ik moet er niet aan denken om in mijn DS op Michelins aangereden te worden door een DS op een b-merk band. Lijkt me een leuk gevalletje voor een verzekeraar… Realiseer je dat jouw veiligheid ook de veiligheid van anderen, je medeweggebruiker, is. Geen consessies in mijn geval.
Ik hoop dat Michelin zijn prijspolitiek en kwaliteit eens aanpast. Arrogantie van de macht. En anders maar wachten (...) op een goed alternatief.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De prijs heeft ook alles te maken met de aantallen geproduceerde banden. Het bandje op een golf kost 6 tientjes. zitten ook op de opels en renotjes. Daar worden er jaarlijks 10 tallen miljoenen van gemaakt. Ik schat dat er 10.000 XVSen gemaakt worden per jaar….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo weinig?
XVS zit niet alleen onder de DS, eigenlijk zie ik best veel klassiekers met XVSen.
Ik denk dat de XVS onder meer modellen zit dan de XWX of TRX bijvoorbeeld.
Natuurlijk blijft het relatief weinig vergeleken met veel andere maten, dus dat komt de prijs niet ten goede.