Mijn hd-pomp lekte ook heel iets maar werkte nog prima,heb er een revisie setje voor gehaald en deze gemonteerd en het lekken is voorbij.
Het was lastig te zien maar ik denk dat hij bij mij langs de stalen kap lekte.
In dit soort gevallen ga ik toch voor zekerheid, zal je net zien dat de pomp stuk gaat op een ander onderdeel nadat je de afdichtingen vervangen hebt.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Kun je tijdens het rijden zien voor hoeveel % de fan moet werken? Zou wel interessant zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nee, dat ik niet zien tijdens het rijden. Zou met een oscilloscoop het pwm signaal van de sensor moeten bekijken. Maar aangezien mijn digitale scoop geen accu heeft….. Om er nou een speciaal metertje voor te gaan bouwen gaat me wat te ver.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Volgens mij moet het met een standaard voltmetertje te doen zijn, eventueel met een condensator erbij.
0 volt is dan uit, 12 volt (of wat de dynamo levert) is max vermogen. Alle waardes ertussen zijn evenredig.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Kan ook een meetshunt in de toevoerleiding plaatsen, weten we gelijk het stroomverbruik.
Daar vallen we ook geen buil aan:
Nieuwe pomp is binnen, nu er nog even in kleien.
Zo, die zit erin! Wat een verschil in geluid, de oude was echt op weg naar de eeuwige jachtvelden.
Anderhalf uur aan de rit geweest, binnendoorweggetjes en snelweg. Wat een stilte en temp blijft bij lage snelheden mooi rond de 80 graden staan en bij 130 Km/h loopt ie op naar 92 graden ( wat ie met de mechanische fan ook deed. Dus project geslaagd!
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
En stadsverkeer met veel optrekken en stilstaan (op een warme zomerdag) ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Daar ben ik niet bang voor, heb nog zoveel overcapaciteit qua draaisnelheid dat dat echt geen probleem zal vormen. Viel me trouwens op dat toen ik de snelweg afdraaide ( 92 graden) binnen een mum van tijd de zaak terug gekoeld werd naar 80 graden.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
@Bartjes: Eeeeehhh warme zomerdag???
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Geduld ! (Voor dit worst case scenario) maar uit de vorige post zal dat denk ik wel los lopen.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
@IJcobar: Wordt het nu niet eens tijd voor een avatar met een elektro-fan?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop