3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
verwarming C 35 ineens koud
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 09 januari 2015 10:03 PM
  [ # 31 ]

De sensor en de meter moeten “matchen “

de weerstandwaarde van de sensor moet overeen komen met de uitlezing bij je metertje .

Anders is er kans dat het niet klopt !!

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 11 januari 2015 08:21 PM
  [ # 32 ]

De messing behuizing van de sensor moet ook goed massacontact maken met het pomphuis, als die verbinding teveel weerstand heeft geeft de meter vaak ook een verkeerde waarde aan.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Rogier63
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 10-09-2010

- C35 C35 Paardenwagen
- CX CX 25 prestige aut
- ID/DS DS 19 FD
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 12 januari 2015 03:14 PM
  [ # 33 ]

Hi,

Dank voor de reactie, de sensor is geleverd bij de bestelling als onderdeel van de set.
Deze moeten dus bij elkaar horen, de messing sensor zit in een verloop bout voor de juiste afmeting. deze steekt niet door de verloopbout heen maar staat gelijk aan de onderkant van de bout itt de oude sensor die dieper zat.
Ik durf de sensor niet door te draaien uit angst voor scheuren verloopbout of waterpomp.
De warmte geleid toch door water en messing?
Of koelt het af door de constante luchtstroom van de ventilator?

Rinus, hoe kan ik de weerstand tov het pomphuis meten?

Ik zie nu de oude rubber beschermkap hangen van de (over)temperatuursensor die er eerst op zat. die kan ik ook nog plaatsen om het warmer te maken in de sensor..

Afbeelding Bijlagen
IMG_3013_2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3687
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 12 januari 2015 03:25 PM
  [ # 34 ]

Weerstand meten: Meet de weerstand bij 20 graden van de sensor ( los) en dan van de sensor naar de massa. Het verschil moet 0 zijn.
iedere andere constante temperatuur is ook goed, maar normaliter kun je weerstand van de sensor wel ergens vinden en die wordt meestal gegeven bij 20 graden.
Als je de sensor waarde hebt bij 100 graden of zo….kun je hem ook meten bij warme motor. 
Een simpele controle is de sensor eruit, massa draadje eraan en dan in een bakje kokend water stoppen, moet je toch tegen de 100 graden aankomen.

Die sensor hoeft er niet per se door te steken, maar als je sensor voor 80% in de koellucht zit wordt hij niet warm.
Inderdaad, niet forceren met indraaien, maar wel goed kijken of de draad wel schoon is. Je kunt wel proberen de sensor dieper in de verloopbout proberen te draaien met de zaak uit de motor. Die verloopbouten draai je niet zo snel kapot.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Rogier63
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 10-09-2010

- C35 C35 Paardenwagen
- CX CX 25 prestige aut
- ID/DS DS 19 FD
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 21 mei 2015 07:47 PM
  [ # 35 ]

Beetje laat, alles werkt nu naar behoren.

Dank voor alle hulp en voorstellen.

Motor wordt wel langzaam warm maar komt dan op
ongeveer 75 a 80 graden (de nieuwe termostaat opent bij 87 graden) en blijft die temperatuur gedurende de gehele rit.
Verwarming (nu niet meer nodig) bleef wel weer gewoon werken.

Afbeelding Bijlagen
ttemp.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook