Na kapot gaan van de waterpomp zijn alle kleppen van mijn C3 geraakt. Ik heb de cilinderkop geheel laten reviseren en teruggeplaatst met nieuwe pakkingen en kopbouten (correct aangetrokken met momentsleutel en nagetrokken met hoekverdraaiing) . Uiteraard ook een nieuwe riem en waterpomp geplaatst.
Nu krijg ik de motor echter niet meer draaiend.
Het klinkt alsof hij elk moment aan kan slaan, maar dat gebeurt niet.
Ik heb extra de positie van de riem gecontroleerd, die is goed.
de injectoren werken ook alle 4.
alle inlaatkleppen zijn op 0,2mm en uitlaatkleppen op 0,4mm gesteld.
er is genoeg brandstof en het systeem bouwt ook druk op.
Bij gas geven opent de luchtklep zich ook meer.
Alle zekeringen zijn in orde.
meermalen geprobeerd om de boordcomputer te resetten door een nachtje de accu er uit te halen (kon hij mooi aan de lader).
ik heb een OBD te leen maar die geeft geen foutmeldingen weer.
Ik raak een beetje aan het einde van mijn latijn.
heeft er nog iemand een gouden idee?
Alvast dank!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Als eerste, wat voor motor betreft het?
Uit jouw verhaal maak ik op dat het een benzinemotor is, maar welke?
In dat geval, ik lees nergens iets over de bougies, vonken die wel?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hi Rene,
dank voor je snelle reactie en sorry voor de onduidelijkheid
het gaat idd om een benzine motor 1.4l.
ben ondertussen alle zekeringen ook even langs gegaan (ook die in het interieur) en alles is nog heel daar.
Heb vanmiddag het bobine blok verwisseld om the kijken of hij dan wel aan gaat, maar helaas.
Overigens denk ik nu idd wel richting ontsteking aangezien er een onverbrande benzine damp uit de uitlaat lijkt te komen.
OBD geeft ondertussen wel een aantal meldingen;
P0105 Abs.pressure
P0110 Air intake Temp
P0120 Throttle/pedal pos Sensor
is er iets te verzinnen waar deze bij elkaar komen, een stekker misschien?
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dat antwoord moet ik jou schuldig blijven
Nog geen ervaring met dit 1.4-blok, wel met de voorganger in de AX.
En met de 1.6 16V.
Maar wellicht weet iemand anders dit.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986