ok ok ok ...het is koud… maar dan hoeft een zx toch niet te gaan trillen? op één of andere vage manier begint mijn zx te trillen als een rietje tijdens het rijden, maar stopt gelukkig ook weer. Het voelt echt alsof ik elk moment met mijn stoel over het asfalt ga schuiven!
Ik heb de wielen al laten balanceren, maar dat hielp niet echt.
Ben ik weer de enige met zulke rare dingen?
Vertel een wat meer over het probleem.
Wat trilt er volgens jou
loopt ie op lpg/diesel/kolen
wanneer trilt ie.. bij 40,80 of anders…
René van Maren schreef:Vertel een wat meer over het probleem.
Wat trilt er volgens jou
loopt ie op lpg/diesel/kolenwanneer trilt ie.. bij 40,80 of anders…
Ja sorry, ik zal even wat meer info tikken… Het gaat dus over een ZX 2.0i Volcane (benzine dus) met 210.000km. Het trillen is niet gebonden aan een bepaalde snelheid. Soms trilt hij totdat ik bij een stoplicht kom…en na het optrekken is het weer afgelopen…heel vreemd dus. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat het kan zijn aangezien het ook vanzelf stopt. Het trillen gaat alleen wel dwars door de auto heen, het valt nog mee dat de cd’s niet overslaan…
Alle wielmoeren al eens vastgedraaid? Zitten de remschijven vast?
Laat anders eens iemand achter je aan rijden, misschien dat die wat meer ziet tijdens het rijden.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Of misschien iets mis met (een van) de motorsteunen?
Keezx schreef:Al eens gekeken naar de draagarmrubbers voor?
Heb ik ook onlangs gedaan en de oogst was:
Links: achterrubber totaal versleten, millimeters speling
vorrubbers okee
Rechts: achterrubber totaal versleten
Voorubberbussen 2 stuks totaal versleten, ze vielen eruit toen ik de draagarm van de auto haalde…..
Nieuwe gehaald bij Carfix , trillingen weg en stuurt weer strak…...
Dit klinkt als iets waar ik nog nooit naar heb gekeken, dus ik zal dat eens doen. Bedankt!
loopt de motor wel op alle 4 de cilinders, daar kan ie ook bij schudden
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Nou…na veel dingen proberen…kwam ik erachter dat er (1) mijn velgen niet 100% rond meer zijn en (2) het trillen ophoudt wanneer ik in een bocht even flink gas geef en de wielen laat slippen… Ik begin dus te denken dat het een soort resonantie is door de “kromme” velgen.
vele mogenlijkheden echter ik zie 1 reply waar ik me in kan vinden..
rubbertjes..
silentcups genaamd.
en als je rilt of herrie hebt zijn je SILENTCUPS HERRIECUPS geworden.
verder optie’s zou ik even terzijde laten.
mvgr wupke
Waar zitten die apparaten? Vandaag ook weer gezien dat mijn einddemper lek is….van pakweg 10 maanden oud… dus het is weer een investeringsmaandje :p
Iemand overigens een idee hoeveel het kost om een 2.0i Volcane te reviseren?
Stones schreef:Waar zitten die apparaten? Vandaag ook weer gezien dat mijn einddemper lek is….van pakweg 10 maanden oud… dus het is weer een investeringsmaandje :p
Iemand overigens een idee hoeveel het kost om een 2.0i Volcane te reviseren?
silentcups zijn de rubberbussen waar je draagarmen mee aan de auto vast zit.
en een je blok reviseren kost botweg 2000 euro.
mijn idee zou zijn een jonger exemplaar van de sloop erin te hangen.
mvgr wupke
hrm…voor 2000 euro verkoop ik deze wel aan een knutselaar en koop ik een andere auto…liefst eentje met wat meer vermogen
De oorzaak
Het duurt even, maar dan heb je ook een oorzaak… het is een remschijf linksachter die nogal vaak vast zit! Bedankt voor alle tips.