Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Is er trouwens iemand die weet wat het losse plastic onderdeel op het kofferdeskel met nummerplaathouder kost? Kan ik dat gewoon bestellen bij de Citroen dealer of weet iemand een goedkopere alternatievere manier?
Rechts is de bevestiging afgebroken en dat zit nu met tape vast. En het linker nummerplaat lampje is geheel naar de mallemoer. Ik kan het niet meer vervangen met een ander lampje alleen.
Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Bij de Citroen slopers zijn ze wel te vinden, alleen misschien niet in de juiste kleur.
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010
- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
JanSr schreef:EGR kleppen: een storingsbron van jewelste, met ernstige vervuiling in het inlaatkanaal als gevolg: Afblinden blijkt de remedie. 10% zuiniger, goed voelbaar meer vermogen, einde aan de storende hiks tijdens het rijden.
EGR wil zeggen dat er uitlaat gassen dus warm weer bij de inlaat lucht komt toch? volgens mij loopt een diesel het beste op koude lucht? Maar egr afblinden wat zijn dan de gevolgen voor het FAP filter of maakt dat niks uit. ik heb mijn egr klep laatst schoongemaakt, moest er toch af voor het vervangen van het thermostaathuis. wat een troep en als je dan naar de lucht inlaten kijkt die weer een zijn met de kleppendeksels wordt je niet vrolijk. heeft er iemand ervaring (al langere tijd ) met het afblinden van de egr??
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Daar is al veel over geschreven op dit forum, maar ook p het C5clubforum.
Vele auto’s rijden al geruime tijd afgeblind rond.
Bij mij een C6 2.7 HDi, een C5 II 100 kW HDi (2 x), een C5 I 90 pk HDi.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 24-10-2010
- C4 (1928-1932) torpedo
- Traction Avant 11B Familiale
- XM 2.1 td break sx
- C6 (2005-2012) 2,7 HDIF V6 EXCLUSIEF
- CX concorde
oke net alles gelezen mss maar op voorhand laten doen
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Het EGR kanaal is een kanaal die van je uitlaat komt en naar je inlaat gaat. Dit is om te zorgen dat er een deel van je uitlaatgassen opnieuw in je verbrandingsruimte gaan. Ze doen dit om de uitstoot van NOx te verminderen. Als je uitlaatgassen er bij komen krijg je namelijk een minder hete verbranding en gaat er minder O2 en N2 in de verbrandingsruimte waardoor er minder NOx gevormd wordt.
Uiteraard bestaan je uitlaatgassen alleen maar uit troep, en vooral uit veel roet die voor heel veel problemen kan zorgen in je inlaatkanaal. Daarom ben je dus best met het afbinden en dit geeft absoluut geen negatieve gevolgen op zowel korte als lange termijn. Alleen maar voordelen, want die vuile troep komt niet meer in je inlaat terecht. Tenzij dat je het milieu dan wat minder spaart aangezien je meer NOx zal uitstoten. Je roetfilter heeft hier niets mee te maken, tijdens het regenereren ervan wordt je EGR kanaal zelfs altijd afgesloten omdat de uitlaatgastemperatuur anders te laag is.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Heel fijn stukje tekst, hulde!
Blijft mooi zo’n C6.
Wat een berg aan info en een mooi artikel. Bedankt! Ben in de markt voor een C6. Altijd eng om te lezen wat er allemaal mis kan zijn, maar dit soort lijsten kun je voor elke auto maken.
De onderhoudskosten voor een XM kunnen een stuk lager. Eentje gereden van 400000 tot bijna 650000, 1000 euro totaal aan onderhoud. Maar geluk speelt altijd een rol.
BX, CX, AX, XM, ZX, Xantia, ZX, C4, XM