Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ijcobar schreef:Valt nu veel meer op die resonantie. Wie wil er even onder zijn motorkap kijken waar welk gewicht zit?
De fan is verder niet programmeerbaar, het type sensor bepaalt het regelbereik. Op zich zit dat hier wel goed, maar heb het vermoeden dat mijn radiateur niet helemaal fris meer is. Ik heb deze DS nu al 11 jaar en de omkasting is behoorlijk geroest. Vermoedelijk een oude ongereviseerde die net wat capaciteit tekort komt bij hoge belastingen. Dus laten we eens gek doen, ik bestel een nieuwe!
Als het te warm wordt vanwege de radiateur zou je fan harder moeten gaan draaien totdat de gewenste temperatuur bereikt is. Ik denk dat je voor een lagere temperatuur toch een andere sensor nodig hebt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb er zo’n nieuwe 3-rijer in gezet 2 weken geleden. Samen met een nieuwe thermostaat. Beiden van de club. Het vreemde is dat de temp zich stabiliseert op een hogere temp dan voorheen, op mn standaard dash tempmetertje dus. Snaaks. Ik verdenk de thermostaat. Andere setting denk ik. Als ik weer eens zin heb zet ik de oude, schoongemaakte er weer in.
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Het temperatuur gedrag is met deze elektrische exact hetzelfde als met de mechanische. Merk wel dat bij hoge belasting de temperatuur wat teveel stijgt en dat zou betekenen dat de flow door mijn radiateur wat beperkt is. Zit even te kijken bij de diverse onderdelenboeren, hier en daar behoorlijk prijsverschil. Hoe is deze van CTA?
http://ctaservice.nl/product/10472/RADIATEUR-3-RIJEN-(EXPVAT)
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik weet niet waar je woont, maar volgens mij is het beduidend goedkoper als je er een 3-rijen blok in laat zetten bij oranjeboom in Breda.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Woon 12 km bij Delfzijl vandaan…..
Even de administratie doorgespit, heb alle werkplaatsnota’s van de vorige eigenaar. Nooit een radiateur vervangen sinds de auto in Nederland is. Gezien het uiterlijk zal het nog wel de originele zijn. Tijd voor een verse.
En dan gelijk het blok spoelen, tuinslang op de M10 onder het uitlaatspruitstuk. Bruine drap.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
ijcobar schreef:Woon 12 km bij Delfzijl vandaan…..
Dan kun je, voor zover ik de onderdelenvoorraad hier correct op m’n netvlies heb, wel dichtbij aan een tweedehands radiateur komen (ca. 10 km). Maar daar moet je zin in hebben… Kan me voorstellen dat je er gewoon een nieuwe op wilt.
Geef maar een PBtje anders als je er toch iets mee meent te moeten willen, dan kan ik even neuzen hoe & wat ‘t is, wat er hier ligt.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Han S schreef:En dan gelijk het blok spoelen, tuinslang op de M10 onder het uitlaatspruitstuk. Bruine drap.
Had het blok al gereinigd tijdens de revisie.
Penny Lane schreef:ijcobar schreef:Woon 12 km bij Delfzijl vandaan…..
Dan kun je, voor zover ik de onderdelenvoorraad hier correct op m’n netvlies heb, wel dichtbij aan een tweedehands radiateur komen (ca. 10 km). Maar daar moet je zin in hebben… Kan me voorstellen dat je er gewoon een nieuwe op wilt.
Geef maar een PBtje anders als je er toch iets mee meent te moeten willen, dan kan ik even neuzen hoe & wat ‘t is, wat er hier ligt.
Derk
Dank voor het aanbod, maar ik ga voor vers.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Maar ik wil ‘t maar gezegd hebben
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Iemand nog een idee over de gewichten op het schutbord?
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
bartjes schreef:Ben ook wel benieuwd wat voor geluidsreductie ik kan krijgen voor onze DSuper. Koelsysteem is gereinigd en temperatuur komt op dit moment niet boven 80 graden (thermostaat opent bij 70).
Hitteschildje zit er recent in en de motorkap was lang onbekleed. Dit vandaag maar eens opgelost:
Makkelijk werken: Ladder als steiger erover, motorkap vertikaal, doek over de motorkap en voorruit, uitzetband tussen kap en de vertikale stalen pijpen.Nu heb ik ook een elektrische fan uit een Subara Legacy (zie dit topic) en wil ook wel eens ervaren hoe rijden zonder mechanische fan is. Aan de ene kant hoeveel lawaai het scheelt, aan de andere kant hoeveel koelvermogen de elektrische fan zonder hulp heeft. Nu nog even kijken hoe ik de mechanische fan kan afkoppelen zonder echt daar weg te halen om het snel (aan de kant van de weg) weer terug te kunnen monteren.
Even een waarschuwing, zulk soort isolatie was op mijn DS ook door de vorige eigenaar geplaatst.
Dit spul kan niet goed tegen de hitte, en laat hierdoor los. Allemaal zooi onder de motorkap.
Allemaal leuk, totdat het op het uitlaatspruitstuk valt dan begint meteen de hele boel te roken. Gelukkig was ik op tijd, maar dat kan slechter aflopen.
Ik heb nu dus alles eraf geschraapt, er komt door de tijd heen wel weer een keer origineel isolatie spul op de kap
Gewichten zitten op de goede plek. Zat wat te zoeken op dit forum, heb wel eens wat gebonk rechtsvoor. Zal de motorsteun steun eens natrekken in het interieur.