Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Mach2 schreef:Aha, maar nu wordt het vreemd: mijn Super is uit 1975 (laatste serie dus), heeft wél gaatjesvelgen, én Ami Super op het rechtervoorscherm maar geen striping te bekennen. Het plaatwerk dat erop zit, hoort erop en is voor zover ik kan nagaan niet compleet vervangen/overgespoten….alhoewel…het is wel erg raar.
Die striping is erg bros en zeker in de warme delen van Frankrijk bleef er al snel niet veel meer van over. Ik gok dat men de beschadigde striping daarom in zijn geheel heeft verwijderd destijds….
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
patje74 schreef:Mach2 schreef:Vert Papyrus is trouwens ook een heel erg mooie kleur.
Ik kan niet anders zeggen!
Ik kwam er laats nog eentje tegen >>> klik :photo
Wow, dit is nog eens een “meet en greet”!!
Fraaie plaatjes!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
patje74 schreef:
Ik kan niet anders zeggen!
Ik kwam er laats nog eentje tegen >>> klik :photo
Wow, dat is leuk! Wat een mooie combinatie! Spontane actie of afgesproken rendez-vous? Het plaatwerk dat ik bij mijn super heb gekregen om hem weer af te maken is in die kleur. Misschien moet ik dan toch maar….
citroenAZU schreef:Die striping is erg bros en zeker in de warme delen van Frankrijk bleef er al snel niet veel meer van over. Ik gok dat men de beschadigde striping daarom in zijn geheel heeft verwijderd destijds….
Dat zou best kunnen. Ik zie geen restanten van de stickers, maar dat kan er na jaren poetsen en wassen (alhoewel ) afgegaan zijn . Heeft iemand trouwens enig idee of die striping op een of andere manier na te maken is?
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mach2 schreef:patje74 schreef:
Ik kan niet anders zeggen!
Ik kwam er laats nog eentje tegen >>> klik :photoWow, dat is leuk! Wat een mooie combinatie! Spontane actie of afgesproken rendez-vous? Het plaatwerk dat ik bij mijn super heb gekregen om hem weer af te maken is in die kleur. Misschien moet ik dan toch maar….
Ik kwam hem toevallig tegen bij Duckservice Roden. Ik hoorde de eigenaar al zeggen “hmm, een mooie kleur GS!” Toen ik buiten kwam, snapte ik waarom hij dat zei.
Ik vind eigenlijk alle groene kleuren in het Citroën-programa wel mooi, het zijn mooie autenthieke kleuren die je nergens meer tegenkomt.
Als ik jouw was dan zou ik hem mooi in de originele kleur laten wat bij het bouwjaar past. Dat is zeker ook mooi.
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Weer een stapje verder: de velgen zijn gestraald en gepoedercoat. Ze zijn echt heel erg mooi geworden!!!
Kijk maar:
Kan bijna niet wachten om ze onder de auto te zien….
grtz, Michiel
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Mach2 schreef:Weer een stapje verder: de velgen zijn gestraald en gepoedercoat. Ze zijn echt heel erg mooi geworden!!!
Kijk maar:
Kan bijna niet wachten om ze onder de auto te zien….
grtz, Michiel
Ziet er perfect uit , ik heb er zelf ook nog een setje die gedaan moeten worden , mag ik misschien het adres van je waar je hebt laten doen : ( prijs eventueel , pb’tje)
Alvast bedankt.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bling-bling! Mooi hoor!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Sodeknetters zeg, dat ziet er mooier uit dan nieuw! Vakwerk geleverd hoor.
Dat wordt idd een bling-bling Ami.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
@ Citropowe: check je PB
Het is gedaan via de Amivereniging. Er is lang gezocht naar iemand die A-type velgen goed kan poedercoaten. Vooral de naden zijn erg belangrijk. Bij mij zijn die helemaal volgelopen met verf en dus goed dichtgebakken.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Even een update van de Super werkzaamheden. Ik heb een weekje vrij genomen om een aantal roestplekken te reparen. Het valt altijd tegen is mijn (bescheiden) ervaring met roest aan een a-type. Zo ook bij de Super. Naast de bekende binnenscherm plekken (dubbel plaatwerk bij de rubber draagarm-stops) zijn er nog wel wat plekjes bijgekomen die dichtgelast gaan worden…
Ik vraag me af of ik die stops zal losboren van de plaat en opnieuw zal monteren of dat ik ze weglaat en er alleen plaatjes inlas. Heeft iemand een tip?
grtz, Michiel
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Waarom zou je die rubber stops weg willen laten ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Je moet het wel heeeel bont maken wil je in de praktijk met de draagarmen tegen die stops aankomen. Zo zwaar belaad ik mijn auto’s nooit. Daarnaast is die Ami super ontzettend veel stugger dan een normale Ami of ander A-type. Daarbij is het misschien weer een potentiele roestbron. Maar ik ben er nog niet helemaal uit, daarom dacht ik: ik gooi het in de groep
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is ZEKER een potentiele roestbron. Hup weglaten!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als je het beter beschermt tegen roest dan Citroën ooit deed, dan zie ik het probleem niet echt. Je kan eventueel die ‘flenzen’ er af slijpen en het geheel zonder die flenzen op de plaat lassen. Op die manier heb je veel minder dubbel plaatstaal.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Mijn aller-allereerste laswerk ooit vandaag en gisteren gedaan. Diverse plekjes aan mijn Super. Het was even wennen en oefenen, maar ik ben best tevreden.
Ik moet het nog verder netjes afslijpen hier en daar, kitten en aflakken. De Stops komen er morgen nog op heb ik net besloten. Dan is het toch weer nét wat origineler…
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)