Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gegevens volgens werkplaatshandboek
olie 80w85w GL5
inhoud 4 bak 1.4 liter.
5 bak 1.6 liter
Oude olie warm aftappen
Als het kachelhuis is verwijderd, kun je de vulplug zien zitten.
de aftapplug zit schuin daaronder.
Volgens mij sleutel 21.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Eventueel kan de olie ook bovenop de bak gevuld worden; via de luchtnippel in de stofkap van de schakelvork. Het duurt wat langer omdat de olie langs kiertjes naar beneden moet zakken, maar je morst geheid een stuk minder dan via de beroerd bereikbare vulplug. De laatste bij het vullen uiteraard wel gebruiken om het niveau te checken.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Pfff kom je terug van een werkweek China, wat zit er in het pakketje van mijnautoonderdelen.nl: geen Ferodo remblokken maar TRW. Heeft zelfs bij de site zelf een ander onderdeelnummer, kunnen ze dus niet van zeggen “ja dat is toch hetzelfde”, hadden ze toch even over mogen mailen of dat ook goed is?
Iemand ervaring met TRW versus Ferodo? Ik ging eigenlijk voor het genoemde zachtere soort met Ferodo, geen idee of TRW ook zo goed is? Wellicht zelfs beter??
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Geen idee Rogier, heb nooit TRW op een GS-GSA gebruikt.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wordt voor een gs ook niet textar aangeraden?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Ja. De eerder door mij genoemde merken voldoen ook goed op een GS-GSA. Deze merken zijn behalve Lockheed, ook als officieel Citroen onderdeel geleverd. Heeft te maken met de hardheid van de blokken. (Textar e.d. zijn wat zachtere blokken)
Hardere blokken : maken lawaai, van schurend geluid tot piepen
Snelle slijtage van de schijven
Vaker kromme schijven.
Schijven vervangen bij een GS-GSA is geen pretje, ze zitten nl. vlak langs de versnellingsbak i.p.v. achter de wielen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik weet het. DS en SM idem.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Rogier 1975 schreef:
Iemand ervaring met TRW versus Ferodo?
Ik steek al jaren TRW blokken, zijn geen keiharde blokken, de blokken slijten en niet de schijven, remt goed.
Volgens mij top merk.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Dat weten we dan ook weer.
Dank je Paso
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
En deze blokken zitten er nu in, wilde de klus ook afronden en niet weer retour, bestellen, wachten, etc. Blijft een gezellige klus bij een GS/A, heerlijk net achter die dwarsbalk daar - uiteraard
Heb nog niet hard durven remmen met de nieuwe blokken, maar het weer gangbaar maken van de zuigers plus het ontluchten van de boel lijkt wel geholpen te hebben in het verminderen van trillen met remmen. Laten we hopen dat nu alle zuigers netjes synchroon de blokken tegen de schijven drukken.
Bakolie ben ik nog niet aan toegekomen, mag ik fijn nog ‘s dat kachelhuis wegkantelen/-schuiven/-klooien Ach nu in elk geval de regeling van de aanjager en van de warme/koude lucht meteen weer soepeler laten lopen. Vooral die van de aanjager zat stiekem al 20 jaar niet goed, de lucht afsluiten (bv. in tunnel of naast Pernis) kon nooit. Opnieuw moeten monteren/afstellen van de kabel doet dan een hoop
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Voor bakolie verversen heb je eigenlijk een brug nodig.
Is er geen DHZ garage bij jou in de buurt???
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Ah okee - organiseren we bij de vereniging nog van die technische evenementen annex sleuteldagen? Vond dat vroeger altijd leuke, handige en zeker leerzame dagen: bruggen beschikbaar maar vooral ook technisch ervaren leden die de minder ervaren leden kunnen helpen als iets niet helemaal goed dreigt te gaan.
Als dat niet meer georganiseerd wordt, wil ik best helpen dat weer op te zetten indien nodig!
Groeten,
Rogier
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Dit is bij gebrek aan belangstelling gestopt.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Je hebt een PM.
Brug is echt niet nodig hoor.
Gewoon de olie er uit (wel even opkrikken en ondersteunen voordat je er onder gaat liggen) en dan vullen met zo’n handig drinkflesje van met afsluitbaar dopje waar je een stukje slang op drukt.
Slang in het vulgat en de fles (een paar keer met de juiste hoeveelheid) vullen en dan knijp je de olie er zo in. Echt een fluitje van een cent.
Beter één eend op straat dan tien in het water….