21 van de 25
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
ElectroFan: Het werkt!
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 26 mei 2015 05:49 PM
  [ # 301 ]

De twee onderste bouten in het interieur zijn bij mij vast gelast. Van de bovenste twee kon ik de voorste een kwartslag natrekken en de achterste meer dan een halve. En dit zowel links als rechts. Ben benieuwd of dit wat uitmaakt. Raar trouwens dat ze onderste wel hebben vast gelast en de bovenste niet. question

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 27 mei 2015 01:37 PM
  [ # 302 ]

Om nog even terug te komen op mijn nieuwe Iskra dynamo, vindt hem veel te weinig spanning leveren bij stationaire draaien. Zelfs zo erg dat de stationair regeling van mijn megasquirt er door gaat hunten.

Eens gekeken naar de poelie: die van de Iskra is een centimeter groter in diameter dan het origineel!

Iemand eerder opgevallen?

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 27 mei 2015 01:41 PM
  [ # 303 ]

Gewoon die poelie overzetten. Al die asdiameters zijn hetzelfde.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 27 mei 2015 01:43 PM
  [ # 304 ]

Ga ik doen als de nieuwe radiateur er in gaat. Toch vreemd dat die dingen een verkeerde poelie hebben.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 27 mei 2015 05:28 PM
  [ # 305 ]

Zoveel autos, zoveel poelies en meer.
Wees maar blij dat al die asjes hetzelfde zijn.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 mei 2015 05:48 PM
  [ # 306 ]

Ga eens meten bij stationair? Nooit problemen gehad met die isKRAK dienamo’s…
Smile

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 27 mei 2015 06:10 PM
  [ # 307 ]

Laadspanning zakt terug naar 12 Volt stationair.Iet boven stationair wel normaal Heb de poelie er nu af en is 7cm in doorsnede ipv 6 cm origineel. Alleen heeft die Iskra een spieloze poelie…... F.ck.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 mei 2015 06:23 PM
  [ # 308 ]

Hoe wordt die dan in positie gehouden?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 27 mei 2015 06:28 PM
  [ # 309 ]

Conische verloop?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 mei 2015 07:42 PM
  [ # 310 ]

Als de goede poelie een spiebaan heeft, maar ook conisch is moet dat gewoon kunnen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 27 mei 2015 08:34 PM
  [ # 311 ]
ijcobar schreef:

Laadspanning zakt terug naar 12 Volt stationair.

Vreemd dat de injectie dan al begint te sputteren!
De accu houdt de boordspanning toch nog wel even op 12V?
De meeste elektronica werkt nog net bij een minimum van ongeveer 7-8V dacht ik.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 27 mei 2015 08:35 PM
  [ # 312 ]

Klopt, maar heb een sterk vermoeden dat de oude poelie geen verloop heeft. Heb een mailtje naar de leverancier gestuurd over deze “afwijking”.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 mei 2015 08:38 PM
  [ # 313 ]
bogaard77 schreef:

Ga eens meten bij stationair? Nooit problemen gehad met die isKRAK dienamo’s…
Smile

Ik heb er ook nog nooit zoiets mee meegemaakt. Is die dynamo wel ok?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 27 mei 2015 08:48 PM
  [ # 314 ]

Op zich werkt die als de beste, boven de 1000 toeren. Ik zie gewoon op mijn laptop via Megasquirt dat de spanning onder bepaalde omstandigheden (stationair) vreselijk aan het jojo-en is samen met het toerental. Zelfs de binnen binnenverlichting is een kermis. Dit vooral na het starten en de accu weer wat bijgeladen moet worden. Je merkt dat hij net te langzaam draait en dat zou te verklaren zijn door de grotere poelie.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 mei 2015 10:07 PM
  [ # 315 ]

Die dynamo is niet ok. Mijn CX dynamo doet bij 900 rpm 14 volt. De SM dynamo (Valeo) ook..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
21 van de 25
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook