15 van de 21
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
1220 Club break van MiGS
Gepost: 29 mei 2015 06:35 PM
  [ # 211 ]

Ik kan het niet goed zien, maar zit er toevallig ook nog zo’n velg onder Michiel?

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 29 mei 2015 06:43 PM
  [ # 212 ]

nee, helaas, het is een begin zeventiger GS-velg, eentje met meer ovale gaten en opstaande rand:

GS service vitrée met gaatjesvelgen

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Gepost: 29 mei 2015 06:46 PM
  [ # 213 ]

Ja dat klopt wel, heb ik net gemaakt van onze 74er GSpécial. Jammer, ik mis nog een reservewiel.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 29 mei 2015 11:14 PM
  [ # 214 ]

Ik heb nog wel zo’n velg in de schuur liggen, met een oude band er omheen

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 20 juli 2015 06:02 PM
  [ # 215 ]

Ik hoop dat Marc en Art elkaar gevonden hebben qua velg, nu weer verder over het bruine hok…  Mr. Green

Ik heb sinds kort een vaag verschijnsel bij het remmen voor een stoplicht, de motor valt soms uit. Het lijkt op iets elektrisch, het is echt alleen als ik de rem indruk. Je ziet dan ook de instrumentenverlichting iets dimmen.

Wat kan dit zijn? Gare accu, of dynamo, of ligt dit aan bedrading of gare contacten?

(Nu lijkt het elektrisch systeem sinds ik het ding heb al niet supergezond, ondanks de nieuwe elektronische spanningsregelaar vorig jaar wisselt de lichtsterkte van lampen bij stationair nog altijd met ongeveer 1 Hz)

Waar zal ik eens beginnen met zoeken?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 20 juli 2015 06:13 PM
  [ # 216 ]

Staat je stationair toerental te laag afgesteld soms????

Als dat zo is, kan de motor afslaan, als de HD regelaar aanslaat.

Stationair toerental iets verhogen en dan kijken of dit verschijnsel zich dan nog voordoet.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 juli 2015 10:08 PM
  [ # 217 ]

Is volgens mij wel een vaker voorkomend probleem.
Het toerental zakt vaak flink in bij loslaten van het gas om daarna weer bij te trekken.
Als dan ook nog eens de pomp aanslaat (niet zo gek bij remmen) dan kan ie zelfs afslaan.
Om dit te ondervangen hebben de carbs vaak zo’n dempertje om de gasklep het laatste stukje langzaam dicht te laten gaan.
Werkt dat bij jou nog? of zit er überhaupt wel zo’n dempertje op?

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 20 juli 2015 10:12 PM
  [ # 218 ]

Dempertjes zijn, bij mijn weten, pas gekomen bij de GSA met 1300 cc motor.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 juli 2015 10:15 PM
  [ # 219 ]

Ik heb ze zeker met de 1130 gehad en volgens mij ook de latere 1220ers (kan me vergissen)
Denk dat het te maken heeft met de milieu-eisen, lager CO o.a.
Met een CO van 6 blijft ie wel lopen…

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 20 juli 2015 10:40 PM
  [ # 220 ]

Heb dit probleem ook meerdere malen meegemaakt, met het wat opschroeven van het stationair toerental was dit zo verholpen.
@ h@ns Je brengt me nu aan het twijfelen, de vroege types GS hadden op zeker geen dempertjes.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 juli 2015 10:44 PM
  [ # 221 ]

Dat klopt inderdaad.
Je kan eventueel zo’n dempertje later monteren dacht ik.
In ieder geval bij een Weber heb ik dat eens gedaan…

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 21 juli 2015 11:01 AM
  [ # 222 ]

Volgens mij heb ik er wel zo’n dempertje opzitten…

Ik zal het stationair toerental eens nakijken om te beginnen, bedankt voor de tip.

Iemand een idee hoe je de knipperende verlichting verhelpt?

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 21 juli 2015 11:04 AM
  [ # 223 ]

Te laag stationair toerental kan ook de verschijnselen met de verlichting veroorzaken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juli 2015 11:12 AM
  [ # 224 ]
MiGS schreef:

Volgens mij heb ik er wel zo’n dempertje opzitten…

Ik zal het stationair toerental eens nakijken om te beginnen, bedankt voor de tip.

Iemand een idee hoe je de knipperende verlichting verhelpt?

Ja hoor:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/185080/P0/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 21 juli 2015 11:28 AM
  [ # 225 ]

ah, beter, dankje!  police

waterman schreef:

...De draad die van het contactslot naar de spanningsregelaar, daar moet je een relais tussen zetten.  Bij mijn GS heb ik dus een relais tussen de gele draad die naar de spanningsregelaar gaat gezet. Het relais word geschakeld door het concactslot.

het plaatje van <Unit/Zero> is niet meer beschikbaar, maar ik denk dat ik het zo wel gebeund krijg met alleen de aanwijzingen. En als ik toch met relais aan het kloten ben, maar meteen de koplampen achter zo’n ding knopen.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
 
15 van de 21
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook