Hallo allemaal,
mijn 2PK6 satart ontzettend moilijk. Nieuwe accu en 123 ziten er in. De starter drait hem een halve slag, dan komt die niet verder. Naadat hij heeft geloopen doet hij het ook naar 5 uur. Maar ‘s morgens moet ik hem eerst met de slinger even doordraien dan doet ie het. Moeilijk maar toch. Ik dacht ook al aan een vervroegde ontsteeking, maar met de 123 kan je het eigenlijk niet verkeerd doen. Bovendien heb ik er al een stuk of tien verbouwd Kleppen heb ik niet gekontroleerd. De eend is dealer-onderhouden. Op het moment heeft het hier tussen -12 tot -3. Met de diesel en kabels krijg je hem wel aan de praat. De dynamo is ook in orde. Die heb ik laaten meeten.
Groet, Johannes
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
veel verlies in de kabels of startrelais, kijk daar eens naar
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
lijkt me niet moeilijk: accu of startmotor.
Accu: doe je lichten aan en probeer te starten. Als je koplampen op dat moment uitgaan is de accu in elk geval veel te leeg >> accu opladen of nieuwe kopen.
Als je accu goed is ligt het aan je startmotor.
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
hang eens een EXTRA DIKKE kabel tussen de MIN van de accu naar je blok.
ik heb ook een vaag vermoeden dat de oorspronkelijke massa verbinding er of niet is of heel slecht is.
mvgr wupke:PS controleren van de kleppen kan geen kwaad,,,
Inderdaad, startmotor slecht. Maar eerst even alle contacten van de bekabeling op de start motor opschuren. Ook de accu klemmen schoonmaken en goed vast zetten wil nog wel eens helpen.
Kleppen zijn het niet, gaat je startmotor niet traag van draaien.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Een (te) dunne massakabel geeft hetzelfde effect als vervuilde contacten. Dus als na poetsen het probleem blijft: dikkere kabel er in (wat Wup zegt).
Schijt aan originaliteit.
te dun is niet goed. Maar hij wordt niet vanzelf dunner
Maar de kabelschoen die je op de versnellingsbak schroeft wil ook nog wel eens roesten.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
bedankt voor jullie reacties,
de accu is nieuw, en de klemmen schoon gemaakt en poolfett eraan zoals het hort. Dat was ook de reden voor mijn posting. Eigenlijk had ik er ook zelf aan moeten denken. Bij onze XM 2l Was er een maand geleden ook zo iets. Poolklem zat los. Maar hij starte nog wel net op het nippertje.
Dus aan de startmotor heb ik de koolborstels nagekeken. Beetje oxydatie aan de bouten van de koolborstels. De kolektor (klopt dat in het NL?) dus waar de borstels op lopen is zo goed als nieuw. Alles schoongemaakt, fijn laagje poolvet, en weer erin. De min aan de bak zat onder de geruikelijke laag zwart. Schoon gemaakt, geen oxydatie . Gisteren deed hij het bij min 3. We gaan nu weg, ben benieuwd. Buiten min 5.
Groet, Johannes
en?
mvgr wupke
Hij deed het!! Nu noch een test bij min 10 .
Groet, Johannes
Hoi,
-7 en 20 uur staan moest toch met de slinger meehelpen. Ik zet een andere starter er in.
Groet, Johannes
Het was de starter!!!!!!
Het was dus toch de starter! Een namaakprodukt uzit het vroegere oosten. Ziet er goed uit, maar vreet de stroom gewoon weg. Nu zuít er een oude france in die blij is als hij moet werken.
Groet, Johannes
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Het was de starter!!!!!!
Johannes schreef:Het was dus toch de starter! Een namaakprodukt uzit het vroegere oosten.
Een Iskra uit Joegoslavië bedoel je? Daar is niks mis mee hoor. Is een officiele toeleverancier van Citroën geweest. Alleen slijten de koolborsteltjes en lagertjes van startmotoren, dynamo’s, aanjagers, etc.
Nee, staat iets anders op. Hij heeft een klemband van ijzerblik oom de koolborrstelgaaten heen. Zaterdag gaa ik een foto van maaken.
groet, Johannes
Re: Het was de starter!!!!!!
Handjes schreef:Johannes schreef:Het was dus toch de starter! Een namaakprodukt uzit het vroegere oosten.
Een Iskra uit Joegoslavië bedoel je? Daar is niks mis mee hoor. Is een officiele toeleverancier van Citroën geweest. Alleen slijten de koolborsteltjes en lagertjes van startmotoren, dynamo’s, aanjagers, etc.
Er staat “FEMSA” er op. Maar nie waar die vandaan komt.
Vanmorgen was het min 10 ! en hij deed het zoals het hord. Erg blij mee.
Groet, Johannes
Lang leve die Fransche reut…
Test