Weber carburator GS pallas 1977
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 01 juni 2015 08:06 PM

Besten,

Waar zit de schroef op mijn carburator waarmee ik de benzinetoevoer kan regelen ?  Het gaat om een Weber , in een GS c-matic uit 1977.  De auto verbruikt véél te véél nu en verzuipt bij het gas geven.

Kan iemand me helpen ?   

  dank,

    Jef

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 juni 2015 09:52 PM
  [ # 1 ]

Zou je niet eerst het vlotterniveau controleren?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 02 juni 2015 12:18 AM
  [ # 2 ]

Er zit geen schroef op de carburateur om de benzinetoevoer te regelen. Dit wordt automatisch gedaan door een vlotter die met een naald de toevoer afsluit zodra het ingestelde maximumniveau in de vlotterkamer staat. Als die instelling niet klopt, of als de vlotter lek is, de naald vast zit of niet goed afsluit, dan stopt de toevoer niet en dan stroomt de vlotterkamer over, met o.a. een hoog verbruik als gevolg. Kortom: even het deksel lichten en checken of dat allemaal in orde is.

Er is wél een schroef waarmee de mengselverhouding van de eerste trap kan worden afgeregeld (onderaan, aan de kant van het luchtfilter) maar dat heeft vooral invloed op de stationaire loop en ik kan me moeilijk voorstellen dat het mengsel zo rijk ingesteld kan staan dat de auto erdoor verzuipt bij gas geven. Volgens mij zou hij dan al lang niet meer stationair willen lopen.

Een C-matic is trouwens nooit heel zuinig. Als je 1:9 rijdt is dat heel normaal. En er zit ook nog een systeem op de carburateur dat voorkomt dat het toerental instort bij stilstand in de versnelling, daar kan ook nog iets mee aan de hand zijn.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook