Tof project!
Hoe lang verwacht je ermee bezig te zijn?
Er zijn overigens best wat bedrijven die leidingwerk op maat kunnen inmeten.
Wij laten dat ook doen met onze prototypes: je geeft ze een (hydraulisch) schema, en dan komt er iemand met een meetlint en een paar dagen laten zit het er zéér strak in.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
probleem bij de hydrauliekboer is dat die geen citroen koppelingen hebben.
je moet dus twee verlopen maken van citroen naar standaard hydrauliek.
geen high tech, maar het gaat even verder dan simpel slangetjes persen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Hoeft toch niet?
Ik vermoed dat je bij de betere hydrauliekboer prima leidingwerk kan krijgen in de maat die je wil, dat laten inmeten, en dan vervolgens met je felsapparaat je eigen Citroën aansluitingen erop klussen.
Ik weet verder niet hoe het airco gedeelte van een CX eruit ziet, maar is dat allemaal met dezelfde ‘onhandige’ aansluitingen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van de leidingen leg ik even bij het garagebedrijf neer, wellicht hebben zij er ervaring mee of andere opties.
Nielsje schreef:Hoe lang verwacht je ermee bezig te zijn?
Dat zal nog wel enkele weken gaan duren alles bij elkaar. Het heeft natuurlijk niet dagelijkse aandacht.
De eerst volgende stappen zijn het (ver)plaatsen van de LHM pomp en alles wat daarbij komt kijken. En het plaatsen verdamper en de condensor. Uiteraard gaat er ook een nieuwe kachelradiator in, nu kan je daar prima bij.
Dan kan het verwarmingssysteem weer dicht en de CX weer langzaam klaar gemaakt worden zodat die gestart kan worden.
Ondertussen kan de plaatwerker/spuiter zich bezig houden met de voorbereidingen voor het spuitwerk.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Zo pak je veel aan !
en fijne airco straks voor de zomer !
suc6 met de vorderingen Arjan
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Zo is iedereen zijn CX een beetje aan het “pimpen” of perfecter te maken
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ga je veel plezier aan hebben en het geeft een meerwaarde aan je CX.
Airco in bouwen in een serie 2 valt goed mee, serie 1 is moeilijker omdat er minder is voorbereid, ik heb het bij beiden gedaan en de airco’s werken probleemloos.
Ik zou wel zorgen dat je een originele aircokabelboom voor handen hebt, dan is het elektrisch gedeelte gewoon “plug & play” en ben je zeker dat alles werkt zoals het bedoeld is.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat het bij een serie 2 (zeker de zwaardere motoren, 2 fans heb ik al), wel te overzien valt.
Even uit het hoofd waar je ongeveer rekening mee moet houden:
Airco pomp + bevestigingssteun
Andere LHM pomp + bevestigingssteun
Bijbehorende nokkenaspoelie + aandrijfas LHM pomp en waterpomp poelie
Wat LHM leidingen
4 airco slangen
Droger + drukcontact
Condensor
Verdamper
Kabelboom onder de motorkap met extra relais, deze vervangt de kabelboom die naar de fans loopt
Extra luchtklep voor verhoogd stationair
Extra slangen voor de luchtklep
4 bedieningsknoppen in het interieur (2 oude worden overbodig)
Extra regelkastje in het interieur
Tempsensor verdamper
Flexibel rubber voor de afwatering
En nog een hoop klein spul, bevestigingsmaterialen, clips, etc…
Dan vergeet is vast nog wel iets
Hier dus de andere LHM pomp. (airco pomp mist, deze komt op de rechter steun)
Hier het verwarmingshuis, compleet met kabelboom in het interieur, verdamper, sensor, en de 2 motortjes die de flappen bedienen. En de kachelfan, die door het schutboard heen komt, dus zit in de motorruimte.
Naast de kachelfan links zie je ook de 2 aansluitingen van de verdamper (koperkleurig), hier komen dus de airco slangen op. Er zit alleen nog een drukventiel tussen.
Ik heb gelukkig die originele kabelboom voor de koeling fans, die heb ik vorig weekend al in de CX gezet. Past perfect.
Dus ja het valt te overzien, maar eigenlijk heb je wel een voorbeeld nodig van hoe het allemaal zit, dat maakt het allemaal wel veel overzichtelijker.
Eigenlijk moet ik nog even een vervanger hebben voor die foam op het kabelhuis. Dat is na 26 jaar aardig vergaan. Zou wel zo netjes zijn om hier iets fris op te zetten, wat heel blijft
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
trxke schreef:Ga je veel plezier aan hebben en het geeft een meerwaarde aan je CX.
Ja dat hoop ik ook
Eigenlijk vind ik dat het in een CX T2 gewoon standaard airco hoort te zitten. (net zoals in een serie 2 Prestige)
ABS is wel standaard geworden, ergens rond 87 meen ik.
Totaal aantal Berichten: 154
Geregistreerd: 09-02-2010
- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
Goed en grondig bezig, zul je veel plezier aan beleven.
Onderdeeltjes zien er shiny shiny uit! Nieuw, of heb je het spul allemaal een beurt gegeven voordat je het monteert?
Vooral veel plaatjes posten, leuk om te zien!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Arjan,
Ik heb perfecte foam gevonden daarvoor.
Het wordt gebruikt in de luchtkanalen montage voor airco’s in gebouwen.
Als je wat wil hebben moet je even je adres pmmen
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nielsje schreef:Onderdeeltjes zien er shiny shiny uit! Nieuw, of heb je het spul allemaal een beurt gegeven voordat je het monteert?
Vooral veel plaatjes posten, leuk om te zien!
Het meeste is gebruikt spul, zo zag het eruit nadat ik het schoon had gemaakt.
Ik heb het laten geel verzinken, dus dan komt het eigenlijk als nieuw terug. En het draait allemaal weer mooi op elkaar zonder vuil. Gaat weer jaren lang mee zonder roest.
Op deze foto is alleen de spanrol nieuw, zo’n oude is natuurlijk wel eens een keer versleten.
Overigens blijft het niet zo fel geel/goud, dat neemt na verloop van tijd wel wat af.
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Met Airco is het elektrisch schakelschema andres al howel je wel 2 ventilatoren hebt.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja dat klopt, maar als je de airco draadboom erin zet dan heb je dat direct voor elkaar.
De non airco draadboom loopt vanaf de accu naar voren, daar zitten 2 relais op, aansluiting naar het contact op de radiator. Daarna gaat het naar de 2 fans en de schakelaar voor de motorkap.
De airco draadboom heeft dit alles ook, maar dan met 3 relais.
Ook loopt deze naar achter, naar de aircopomp, drukcontact op de verdamper en naar de verhoogde stationair regeling.
De nieuwe draadboom is dus een stuk groter, maar bevalt alle functies van de oude draadboom. Als je weet hoe deze hoort te liggen past die gewoon perfect en kan je alles zo aansluiten, alle stekkers komen gewoon overeen.