2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Klapperende multiriem; geklapper over na het plaatsen van een 3 cm kortere riem
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 27 mei 2015 09:07 PM
  [ # 16 ]

Ja, piepen deed hij ook….

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 27 mei 2015 09:11 PM
  [ # 17 ]

Als hij piept maar de streep over de kern, rubber ring en buitenkant blijft staan zal de riem slippen doordat de spanner zijn werk niet meer lekker doet denk ik. Volgens mij is die spanner alleen op de 2.5 TD toegepast en niet makkelijk meer te vinden inderdaad….

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 27 mei 2015 09:26 PM
  [ # 18 ]

Beide spanwielen vervangen? En de Riem?

Volgens mij zouden het deze spanrollen moeten zijn? Die eerste herken ik niet echt of zit de hevel ergens verscholen achter de riem en de rollen?

Deze zijn fabrikaat NTN SNR, is dat wat of kan ik deze na een maand weer vervangen?

Afbeelding Bijlagen
Knipsel 1.jpgKnipsel 2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 27 mei 2015 09:50 PM
  [ # 19 ]

Ik denk dat ik alles maar ga vervangen, krukaspoelie, spanriemen, spanveer en de riem, weet ik zeker dat het goed is…. anders heb ik het ene vervangen en begint daarna het andere

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 27 mei 2015 10:52 PM
  [ # 20 ]

Volgens mij is de bovenste spanrol gaar, als ik daar een beetje wd40 in spuit is het stil en klappert de riem minder, duurt maar een halve minuut, dan begint het weer…

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 29 mei 2015 09:19 PM
  [ # 21 ]

Het is weer klaar, alles vervangen behalve het krukasvliegwiel….

Waarschijnlijk is met de laatste distributiewissel de spanner niet goed geplaatst, speling opgekomen, de veer kon zijn werk niet meer doen…. tja

Nou loopt hij weer mooi trilling en bibberloos, het kost wat maar dan heb je ook wat….. bravo

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 29 mei 2015 09:34 PM
  [ # 22 ]

Mooi dat het weer in orde is! Kun je weer zonder gepiep verder!

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 01 juni 2015 10:12 PM
  [ # 23 ]

Het leek zo mooi….

Hij zwabbert nou nog met een dikke brom ergens rond de 900 toeren, onder de 900 toeren zwabbert hij een beetje, als ik doortrek naar 1500 toeren of hoger is hij mooi stil… ra ra ra

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 01 juni 2015 10:56 PM
  [ # 24 ]

Ik vond op een Engelse site een advies stationair toerental van rond de 950 toeren, die van mij draait echt langzamer, zo rond de 850. De riem resoneert rond de 900 en 1000 toeren, daarboven is het weg

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 02 juni 2015 07:45 PM
  [ # 25 ]

Vandaag opnieuw bij de garage geweest, die weet het ook niet.

Nieuwe:
- spanner
- spanrol
- geleiderol
- riem

En allemaal origineel Citroën, en nog steeds trillen bij de bewuste toerentallen…. Piepen is wel over Smile

Help!!!!! Wie????

Profiel  
 
*thomas*
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 22-05-2009

Gepost: 02 juni 2015 08:33 PM
  [ # 26 ]

Ik dacht bij de startpost aan krukaspoelie, is die nu al vervangen? je spreekt ergens over het krukasvliegwiel, maar ik denk dat je de poelie bedoelde…

Ik blijf inzetten op een gare poelie, onlangs ook op 2 wagens gehad met dezelfde symptomen als de jouwe.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 02 juni 2015 09:27 PM
  [ # 27 ]

Ik heb een krijtstreep op de poelie gezet en die blijft keurig in lijn staan. Kan de poelie dan toch nog geklapper veroorzaken? Die draait gewoon keurig mee. Als die inderdaad niet goed meedraait geeft dat inderdaad even een “lusje"in het onderste gedeelte van de riem en als dat gaat resoneren zou dat een verklaring kunnen zijn. De poelie is inderdaad het enige dat niet is vervangen.

Het lijkt wel of de nieuwe riem te kort is. Volgens de specificaties moet de lengte tussen het hart van de bouten minder dan 98 mm zijn, de lengte is ongeveer 98 mm en het geleidewiel staat in de uiterste stand om te spannen.

Zou een kortere riem de oplossing zijn? 2 cm minder of zo?

Ik wil best een nieuwe poelie plaatsen maar als deze niet verschuift, heeft dat dan nog nut?

Afbeelding Bijlagen
Riem.jpgRiem 1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 02 juni 2015 11:26 PM
  [ # 28 ]

en hier is het 95 mm

https://www.youtube.com/watch?v=MKnW-VEtRqM

Mooi filmpje trouwens dat laat zien hoe je de distributieriem moet vervangen, alleen…. hier is wel ruimte

Profiel  
 
*thomas*
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 22-05-2009

Gepost: 02 juni 2015 11:57 PM
  [ # 29 ]

Bij de xsara 1.6i waar ik ze poelie onlangs heb vervangen ging de poelie heen en weer waardoor de riem er plots naast begon te lopen.

Bij een fiat stilo JTD was het een piepend geluid, bij mijn alfa jtd enkele jaren terug ook.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 03 juni 2015 08:51 PM
  [ # 30 ]

Ik heb de poelie nog een keer gecheckt, die verdraait echt niet, ik heb het gevoel dat de multiriem echt te slap staat, spanveer lengte is 98 mm en dat is de grens….

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook