Top! Ga ik doen!
locktite borgmiddel eraan en goed vastzetten
komt niet meer los.
overigens wel borgmiddel of zeer goed omslaan want ze komen er echt onderuit anders…
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Nog twee gaatjes laten dichten. Zelfde plek links en rechts. Hier zit af fabriek een dopje in, ik denk voor het spuiten van holleruimtebescherming. Daar is ie bij mij gaan rotten.
En nog een foto van de nieuwe fuseekogel en aandrijfashoes. Geen idee waar die oranje ring voor is, zat er omheen in de doos (SKF)
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Felice schreef:
Goed, nu moet de nieuwe fuseelkogel er dus in. Ik heb alleen niet zo’n speciale dop met vier nokjes om hem vast te draaien. Wil iemand uit omgeving Breda me deze lenen of heeft iemand een andere tip om het voor mekaar te krijgen? Bedankt!
ik lees het wat laat, maar ik had zo’n dop voor je gehad. Volgende keer…
zijn trouwens op ebay UK te koop, 10 pond ofzo
Harstikke bedankt voor het aanbod nog. Ik had hem ook gezien voor dat geld ja, van Sealey.
Dubbel
APK-afkeur. Te hoge CO, doordat ie lekt op de verbinding van het uitlaatspruitstuk en de eerste pijp. Is ook heel goed te zien. Vanuit de motorruimte zie ik de gassen omhoogkomen en op de verbinding zie ik dat hij een beetje zwart is. Nu heb ik al een nieuwe gevlochten metalen ring gemonteerd, maar het helpt voor geen meter; nog steeds hetzelfde lek. Hoe krijg ik dit dicht? Hoe vast moeten de moeren? Uitlaatcement zal zeker niet helpen omdat het een flexibele verbinding is?
Daar moet toch ook iets van een pakking tussen?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Ik ging ervan uit dat de gevlochten metalen ring de pakking was. Er zat in ieder geval vantevoren niets extra’s tussen, en bij mijn 1400 ook niet.
Oeps, iets te snel gelezen. Daar moet ie inderdaad op afdichten.
Gungum zal breken omdat de koppeling wel flexibel is ja.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Er zitten twee sets bouten in zo’n setje. Heb je niet de te lange gepakt? Alle ringen in de juiste volgorde gemonteerd?
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb ook veel ge%#$% met die meegeleverde boutjes gehad. Vaak net te lang oid. Ik heb vaak de oude weer gebruikt.
Ik heb geen nieuw setje bevestigingsmateriaal aangeschaft, alleen een nieuwe gevlochten ring.
De volgorde waarin ik het heb bevestigd is:
1. ring die in het spruitstuk valt
2. Bout die door die ring heen gaat
3. Dan de uitlaatpijp erop
4. 2 hele dunne ringetjes (zaten er al op, weet niet wat hun functie is)
5. Veer
6. Schoteltje dat over de veer valt
7. Moer
Vervolgens aandraaien totdat ie zwaarder begint te gaan, vanaf dat punt ga ik de gevlochten ring opdrukken denk ik
Ik ga nog wat spelen met de positie van dat gevlochten metaalding. Misschien zit ie niet lekker uitgelijnd. Maar wel toeval dat de oude ook niet goed gemonteerd zou zijn geweest. Ik modder nog wat aan.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zo moet het iig. Lekker strak aandraaien.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>