Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ik denk niet iets willekeurigs, ik denk de lange aanvoerleiding naar de hoogteregelaar achter. Balen.
Hier een schema: http://www.citroenbx.nl/bx/techniek/Onderhoud-4d.html
Als je geluk hebt is ‘t 1 van de korte leidingen rond de hoogteregelaar, maar waarschijnlijk zijn alle leidingen naar achter slecht.
Zie hier ook een stappenplan om ze te vervangen: http://www.citroenbx.nl/bx/techniek/Onderhoud-4b.html
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
ik denk dat je toe bent aan nieuw stalen leidingwerk achter bij een klein gaatje kan de lhm zelfs vernevelen ( er staat 120(?) bar op de leidingen)
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
@beerpeet
dat dus
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Bedankt mannen, super zo’n forum!
Inderdaad, het leidingwerk is er niet best aan toe . Jammer natuurlijk.
Is dat spul nog nieuw te krijgen bij citroen, of ergens online te bestellen?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
De remleidingen achter heb ik nieuw besteld bij de dealer, de rest heb ik van cunifer na laten maken ( buigt makkelijk)
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Moet ik ergens een bedrijfje gaan zoeken die de leidingen kan/wil namaken. Benieuwd hoeveel dat spelletje zal kosten .
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
3 van de 4 lange leidingen en nog wat leidingspul heb ik via de dealer besteld, alleen de stalen retourleiding was niet leverbaar.
Was totaal rond 200 euro kwijt, maar dat was ook voor ander spul. Geloof dat die lange leidingen rond de 25 euro per stuk waren.
En die voorgevormde leidingen waren juist erg fijn om mee te werken, in tegenstelling tot wat er op die site staat. In 2 a 3 uur kun je ‘t spul eronder hebben zitten.
Twan238 schreef:@beerpeet
dat dus
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
dat valt me erg mee, die prijzen!
maar voor mij is de citroendealer verder weg dan de specialist die ze gelijk eventjes maakt van cunifer
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Dan hoop ik dat de citroendealer een beetje mee wil werken (zowel in opzoeken als in zijn prijzen).
Komt goed .
Is de retourleiding trouwens de leiding die vooraan bij het subframe overgaat in een rubberen leiding van de octopus?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
even een account aanmaken op service.citroen.com dan kun je de onderdeelnummers en prijzen alvast opzoeken
wordt de magazijn man ook altijd wel blij van
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Dat had ik in het verleden al eens geprobeerd, maar als particulier kan dat niet… Internet gewoon even misleiden en zeggen dat ik een dealer ben?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Jep, gewoon random wat invullen
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Schema’s van leidingwerk zijn wel niet echt duidelijk - of beter gezegd - ik weet niet goed welke ik nodig heb. Het ligt dus vooral aan mij.
Ik denk dat ik komend weekend maar eens aan de slag ga om al die leidingen naar achteren toe los te maken. Vervangen lijkt mij het beste en vooral, het veiligste.
Op die manier zal ik zelf het systeem ook veel sneller begrijpen/doorhebben.
Prijzen vallen wel ontzettend mee . Had veel erger verwacht.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ik zou eerst goed kijken of ze wel echt allemaal slecht zijn. Het zou ook goed kunnen dat het er maar 1tje is (ooit eens beschadigd oid)
Het oppervlak hoort in ieder geval mooi strak te zijn en niet hobbelig en roestig.
Al ga je de leidingen doen zijn een goede leidingsleutel/ open ringsleutel 8 en nieuwe leidingrubbers een must (3,5mm te bestellen op oa ctaservice.nl )
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
*thomas* schreef:Ik denk dat ik komend weekend maar eens aan de slag ga om al die leidingen naar achteren toe los te maken.
Neenee! Leidingen 1 voor 1 losmaken en vervangen, niet eerst alle leidingen verwijderen, anders raak je hopeloos in de knoop.
En wat twan3469812 zegt: eerst kijken wat er precies lek is en hoe de rest eruit ziet.