Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ja, de linker helft van de kabelboom is volledig weggesmolten. Op de tweede pagina staan een tweetal fotootjes van de restanten.
Ik heb vanavond een kabelboom uit een moderne Dyane op de kop getikt. Eens kijken of ik die voor onderdelen ga gebruiken om de oude kabelboom mee te repareren of dat ik de originaliteit overboord gooi en de nieuwe met de nodige aanpassingen monteer; dus met de oversteek langs het ventilatorhuis i.p.v. de reservewielhouder, en met de claxon rechts i.p.v. links. Eerst het schema maar ‘ns goed bestuderen of dat allemaal wel zo makkelijk gaat (vast niet ) ...
Ik twijfel ook of ik de bobine op de originele plek laat hangen, want die is natuurlijk niet zo tactisch qua koeling.
Naast de kabelboom had de verkoper trouwens ook nog een mooie achterste dwarsbalk, een kofferbakplaat + ophangrandjes (voor Klaske), een voorruitje + mooi rubber (je zal het maar nodig hebben), een doos vol diverse rubbers en een hoedenplank + bijbehorende zijplankjes met beugels. Kortom: genoeg spullen voor een paar middagjes knutselen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
leuk om te zien dat mijn oude dyaantje weer goed terecht is gekomen.
ooit gekocht via een tussenpersoon van een garagehouder ik dacht uit breda die deze dyane ooit nieuw had geleverd en na een jaar deze weer verplicht had ingeruild omdat de eigenaar zeer ontevreden was over de prestaties. Het ding was niet voorruit te branden…al die tijd heeft ie m niet weggedaan totdat ie overleed en zijn kinderen alles weg deden.
Ik heb hem zeker 6 jaar gehad voor erbij en ook ik heb hem weg gedaan vanwege de prestaties..max 85 als je geluk had en ja zeggen de meeste dan dan leg je er toch een andere motor in. dat vond ik zonde omdat alles aan deze dyane nog perfect origineel was en ook nog eens een van de weinige origineel in vorst gebouwde met toen al 12v.
wat me bij staat is dat ik in die 6 jaar 3 keer de oliekoeler kapot heb gehad!!
en dat vuldingetje op je foto is om het koolstofdruklager te smeren met af en toe een drupje olie.
hier nog wat fotoos uit de oude doos
2cv “1971
cx 25 prestige aut
2cv 1976
AK-B ‘70
Dyane 1971
Dyane4 1973
dyane 1974
dyane 1983
Ami 8 1972
Weet je nog wanneer die foto’s ongeveer gemaakt zijn?
Erg leuk zo’n stukje historie.
Het gaspedaal ging nog wel eens los en het deinen zal ik ook nooit vergeten…
Die wrijfplaten werkten niet optimaal (waren dat nou de frotteurs of de batteurs?).
Ze deden niks of ze waren vastgeroest. Die moer aandraaien werkte bij mij niet.
Wat een tijd…
Met mijn 4tje haalde ik de 85 niet met tegenwind. Dat was altijd vrachtwagen plakken om op tijd te komen.
De 6 was wel een hele verbetering!
Ik denk dat er vanwege de prestaties niet veel 4tjes bewaard zijn gebleven…
Grote kans dat deze dyane bij citroendealer Vos uit Bergen op Zoom komt. Deze citroendealer is een flinke poos geleden gesloten en blijkbaar had de dealer achter de garage een loods staan met oude inruilers, waaronder een dyane 4 van 67. Heeft ooit nog een artikel van in het 2pktje (CCNL) gestaan, van de persoon de dyane bij Vos had gekocht, te koop had gezet en vervolgens door een handelaar is gekocht.
Wel een prachtige dyane. Ik had ook op de advertentie op mp gereageerd maar ik heb nooit een reactie van de verkoper ontvangen. Veel plezier ermee!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Leuk dat er zo stapje voor stapje wat geschiedenis boven komt drijven. Wel duidelijk te zien dat ze er de laatste jaren niet mooier op geworden is ... Als er trouwens nog ergens oude papieren, bonnen enz. liggen dan houd ik me aanbevolen!
Ze is inderdaad geleverd door Vos. De dealersticker zit er nog op!
Na twee halve dagen reconstructiewerkzaamheden aan de kabelboom werkt alles weer.
Ik weet nog niet hoe ze rijdt maar ik begrijp dat ik er niet te veel van moet verwachten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Nou, het rijden is juist een hele beleving! Ik heb overigens alleen ervaring met een 2cv4; daarmee kon ik destijds de stadsbussen niet altijd bijhouden.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Beide Dyaantjes even samen op de kiek ...
Vanavond de eerste kilometers gereden met de ‘nieuwe’. Tot en met de derde versnelling (80km/) wil ze nog wel aardig vooruit maar in de vierde versnelling komt er met moeite nog 10km/h bij op de teller.
Verder vooralsnog geen verontrustende dingen gemerkt. Het motortje loopt mooi en klimt heel soepel in toeren. Het rijden voelt correct aan. Wel weer heel anders dan Klaske; duidelijk een stukje verder terug in de tijd.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Alles lijkt weer keurig te werken, tot aan de instelling van de koplamphoogte aan toe. Ze is niet humeurig of bokkig en start mooi vlot.
Ze is, als gezegd, alleen niet bepaald een van de snelste Dyaantjes. Vanavond met de storm op de kop met moeite 75 en voor de wind met veel geduld 90-100. In de eerste en tweede versnelling komt ze nog prima mee maar de verzetten van twee naar drie en van drie naar vier zijn een slag te groot. Ik mis daar een tweede trap.
Zou je hier geen grotere carburateur op kunnen zetten voor iets meer pk’s? Eventueel in combinatie met een ‘turbobuis’, zoals in de latere types?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Reken maar niet op veel winst met die aanpassingen…
Een 6 doet het gewoon beter.
Maar als je het origineel wilt houden pak je toch gewoon Klaske als het waait?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Na vijf km vol gas en met de wind in de rug ...
Heuveltje op lukte ook nog!
En nog een sfeerplaatje van gisteravond.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het interieur. Nu weer mét dashboard en zónder vetvegen.
Jammer dat de bestuurdersstoel stuk is. De rest is nog best netjes.
Nu de kokosmatten nog
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Geweldig mooi ding.Niks meer aan doen.
grappig..die kokosmatten heb ik er 10 jaar geleden ingelegd kwaliteitje
2cv “1971
cx 25 prestige aut
2cv 1976
AK-B ‘70
Dyane 1971
Dyane4 1973
dyane 1974
dyane 1983
Ami 8 1972
helaas geen documenten van vroeger meer gevonden..wel nog een foto uit de oude doos genomen in 2002 samen met mijn 2cv uit 1971
2cv “1971
cx 25 prestige aut
2cv 1976
AK-B ‘70
Dyane 1971
Dyane4 1973
dyane 1974
dyane 1983
Ami 8 1972