Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Mijn teller geeft nu behoorlijk te veel aan, dan zou 185/65 toch wel gaan, beerpeet? En daarnaast, even een keer met gps rijden en je weet wat je moet rijden, toch?
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Als ‘ie nu met een standaardmaat al teveel aangeeft, geeft ‘ie met 185/65 nog meer teveel aan. Waarom zou je een verkeerde maat eronder gooien?
edit: oeps, denkfout, koffie… :p
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Juist andersom, hij gaat minder aan geven ( grotere rolomtrek)
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Dus nu met std maat te veel -> grotere banden = minder afwijking, toch?
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dat zeg ik
beerpeet schreef:edit: oeps, denkfout, koffie… :p
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Ik kan allicht even die velgen er zo op zetten en dan met gps ff kijken wat ie doet
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Blijft de vraag waarom je een verkeerde bandenmaat eronder zou gooien.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Tja, wat is goed en wat is verkeerd. Beide series banden zorgen voor een afwijking van plus of min 1,5% ten op zicht van de 165/70. Blijkbaar is de 185/60 geleverd op een bx, maar is de verhouding van de km-teller hetzelfde als bij 165/70?
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/omwisselingsberekening.htm
Erg leuke BX Tim!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Beste Bx-vrienden,
Ik heb een klein probleem met de diesel. De tankmeter gaat willekeurig soms dood. En met dood bedoel ik terug naar leeg om vervolgens weer vrolijk het niveau aan te geven. Als de wijzer terug naar nul gaat, gaat het lampje niet aan. De meterunit lijkt dus wel een niveau door te krijgen? Waar zou ik kunnen gaan zoeken? Gaat overigens om een Jaeger dashboard.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Beste Tim,
Ik zou beginnen met het vlottertje even schoonmaken. Of even kijken of de stekker er daar nog goed op zit.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Dan ga ik dat doen, danku. Morgen of zo. Tis nu zelfs te warm om na te denken
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Het lampje gaat pas aan als de ‘eindschakelaar’ van de vlottert bereikt is. Er gaat een 3-polige kabel naar je vlotter. Ik zou daar de boel eens inspecteren. Beetje frutten aan vlotter kant en aan dashboard kant. Als je dan het gedrag niet kan reproduceren even de vlotter omwisselen.
Overigens had mijn diesel daar de eerste 180 liter last van na een behoorlijke tijd stilstaan, daarna nooit meer gehad.
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Oh, het is niet hetzelfde signaal, wijzer en lampje? Dat wist ik niet. Overigens heeft deze diesel niet echt stil gestaan. Afgelopen tijd tussen de apk 11000km gereden. Daarvoor sinds import 22000km per jaar. Bedankt voor de tips, Jeroen! Ga er morgen of zo naar kijken.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Heb wat gefrot aan de stekker op het vlotter en nu werkt alles weer hoe het hoort te werken. Wel een nieuw probleem waarvan ik niet weet waar ik het moet zoeken. De diesel gaat soms spontaan 1500 toeren stationair draaien. Het probleem begon met spontaan accelereren op de snelweg. Als je tijdens dit accelereren de koppeling intrapt en gas los gaat ie dus 1500 toeren draaien ipv onder de 1000. Er is prima te rijden met de BX, maar handig is anders.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99