3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Reservoir LDS-vloeistof
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 07 juni 2015 11:30 AM
  [ # 31 ]

Mooi dank je wel. Zal het niveau eens controleren. Als ik het goed begrijp doe ik de auto in de laagste stand en moet ik op het zeefje een beetje lds zien.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 07 juni 2015 01:24 PM
  [ # 32 ]

Ik heb de auto met draaiende motor in laagste stand gedaan en in het reservoir gekeken. De onderkant van de grote vingerhoed (het zeefje neem ik aan) is droog. Moet ik nu met draaiende motor in laagste stand lds bijvullen totdat ik onderaan het zeefje lds zie verschijnen? Graag even een duidelijke uitleg.

Profiel  
 
Gepost: 07 juni 2015 04:09 PM
  [ # 33 ]

In de laagste stand moet het LDS juist zichtbaar zijn op het rastertje in het voorraadvat.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 07 juni 2015 04:44 PM
  [ # 34 ]

Dat is het niet. Bijvullen dus?

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 07 juni 2015 10:51 PM
  [ # 35 ]

Inderdaad bijvullen tot de onderkant van het zeefje net nat blijft.

Profiel  
 
compie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 08 juni 2015 09:10 AM
  [ # 36 ]
Barkie schreef:

Dat is het niet. Bijvullen dus?

Ik ben benieuwd hoeveel jij moet bijvullen Barkie, zoals ik eerder schreef moest ik 2 1/2 liter bijvullen!
Het niveau blijft nu overigens mooi zichtbaar in de laagste stand.
Ik ben de 2e eigenaar en heb de eerste eigenaar gebeld of hij ooit DSL had bijgevuld, maar hij vertelde dat hij zelfs de motorkap nooit open had gehad; alles werd door de dealer gedaan. Die hebben dus ook nooit het niveau gechecked.
En waarom zou je ook, de klanten komen toch wel langs als ze rare geluiden onder de motorkap horen of als het sturen niet zo lekker meer gaat…

C4 Cactus 1,2 e-PT 130 pk Shine EAT6

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 08 juni 2015 09:30 AM
  [ # 37 ]

waar blijft die vloeistof dan?? Lijkt er op dat dit een min of meer standaard feature van de C6 is?

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 08 juni 2015 09:49 AM
  [ # 38 ]

De standaard feature van de C6 is in dit geval een LDS slang met slangklem die op een bepaald moment gaat lekken. En dat gaat best hard. Bij mij stond er na een halve dag een flinke plas LDS rechtsonder de auto.

Profiel  
 
Gepost: 08 juni 2015 11:16 AM
  [ # 39 ]

Zoals eerder beschreven vaak tankje lek door overdruk bij verkeerd opkricken.
Vaak moeilijk te vinden ook voor een garage. DE eerste C6-en hadden net als veel C5’s last van LDS lekkage van slangen, wat bij LHM bijna nooit voorkwam. Blijkbaar heft men bij Citroen na de introduktie van het LDS system het vak weer moeten leren ( toeleveranciers hadden blijkbaar geen expertise in huis).

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 08 juni 2015 12:42 PM
  [ # 40 ]

Ik ben net bij de dealer geweest. Ik heb tenslotte niet voor niets garantie en een dure Citroen Card. Er is maar liefst 2 liter bijgevuld. Toch is er geen sprake van lekkage. Kennelijk wordt het nivo ook niet bij aflevering gevontroleerd.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 08 juni 2015 01:29 PM
  [ # 41 ]

En toch is het de vraag waar het gebleven is. Er moet een lek zijn, het LDS systeem hoort 100% lekvrij te zijn. Heeft de dealer daar nog iets over gezegd? Verdachten zijn het tankje zelf en een slangklem ergens rechtsvoor onder de auto. Lijkt mij belangrijk dat de oorzaak ook wordt weggenomen onder garantie.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 08 juni 2015 01:36 PM
  [ # 42 ]

Ik heb die vraag aan de dealer gesteld maar zij wisten daar geen antwoord op te geven. Het is kurkdroog onder het vat en onder de auto. Ik zal het nivo wekelijks in de gaten houden in ieder geval.

Profiel  
 
Gepost: 08 juni 2015 06:03 PM
  [ # 43 ]

Er zit ook een koellichaam voor de radiator. Het LDS system wil daar ook wel eens lekken evenals bij de stuurbekrachtiging

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 08 juni 2015 06:49 PM
  [ # 44 ]

Ik zie nog steeds geen lekkage. Het kan natuurlijk wel zijn dat de auto in een vorig leven last van lekkage heeft gehad.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 10 december 2015 04:35 PM
  [ # 45 ]

Ik heb weer eens even het lds nivo gecontroleerd met de auto in de laagste stand. Ik moest maar liefst 1 liter bijvullen. Wat ik mij nog steeds afvraag is waar de lds blijft. Mijn oprit is brandschoon en al kijkend onder de auto kan ik geen enkel spoor van lekkage ontdekken. Ik snap er niets van. Wie weet raad?

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook