111 van de 183
« Eerste  < Vorige 109 110 111 112 113 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 juni 2015 09:19 PM
  [ # 1651 ]

Op een site vol met Citroën documentatie kwam ik eens een stuk tegen over het plaatsen van de blowermotor van een bmw in de cx. Dat gaf extreem veel verbetering. Ik heb een keer een cx gezien met die blower, die zonder dat je het aan de buitenkant kunt zien kan worden ingebouwd, en de resultaten waren perfect. Misschien moet je ff zoeken naar die modificatie nu je toch bezig bent? De blower van een serie 2 cx is tamelijk matig namelijk..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2015 09:34 PM
  [ # 1652 ]

Goeie tip, die PDF heb ik hier ook.

Wat is het grote voordeel? Wordt de fan stiller of kan die vooral harder blazen?
Ik heb de fan nooit op max staan.

Overigens is die tip van een extra aardingsdraad bij het relais ook wel het overwegen waard.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 juni 2015 09:34 PM
  [ # 1653 ]

Hij kan harder blazen, wat vooral erg fijn is bij ontwasemen van de ramen, maar hij is ook stiller.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 juni 2015 11:19 PM
  [ # 1654 ]

hier de link, 
http://www.citroen-forum.nl/?URL=http://www.citdoks.de/Bilder/418/CX_S2_Geblaese.pdf
Voor de rest goed bezig Arjan.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 juni 2015 01:34 AM
  [ # 1655 ]

Haha… Briljant…

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1065
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 09 juni 2015 11:47 AM
  [ # 1656 ]

Als je dat leest lijkt het een originele Citroen modificatie te zijn… Is dat ook zo?

Edit: Nee dus. Ik liet me even misleiden!

Bestaat er voor de (latere) series 1 ook een dergelijke update? De blaaskracht van de ventilator is inderdaad marginaal. Duurt eindeloos eer dat mijn interieur - na een tijdje in de zon te hebben gestaan - gekoeld is, terwijl de airco het wel goed doet (ijs staat op slangen onder de motorkap). De lucht is dus wel ijskoud, maar het blaast niet echt (meer een flinke tocht)

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juni 2015 12:39 PM
  [ # 1657 ]

Ik ken de verschillen van het ventilatie systeem tussen serie 1 en 2 niet goed.

Maar ik zet eigenlijk nooit de fan op max, anders zo kort mogelijk omdat ik het eigenlijk in geen enkele auto prettig vind.
Heeft een serie 1 ook ventilatie naar de voeten van de achter passagiers?
Bij een serie 2 komt daar niet veel lucht uit, maar in de winter is wel te voelen dat daar warmte vandaan komt.

Als het buiten echt goed heet is dan is het in een wat modernere auto soms ook nog wat lastig om de auto snel koel te krijgen.

Profiel  
 
Gepost: 09 juni 2015 01:35 PM
  [ # 1658 ]

Men monteerde vroeger vaak een luchthappertje op de motorkap om meer lucht naar binnen te krijgen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 juni 2015 01:39 PM
  [ # 1659 ]

Dat scheelt inderdaad behoorlijk.
Had er 1 op, maar die sneuvelde afgelopen donderdag tijdens de laatste wasbeurt, plastic pootjes afgebroken.
1 dag later miste ik ‘m al. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 09 juni 2015 03:37 PM
  [ # 1660 ]

Vind em erg fijn deze dagen, de airco Wink
Dus je gaat zeker genieten van deze upgrade !

Die extra massa op dat relais is wel een goed idee !  (in dat cit-doc document)

Voor zo’n andere blower motor, moet je er zo een uit een sloper uitbouwen of ?
zitten die in meerdere BMW’s ? Nieuwe bestellen bij BWM zal prijzig zijn….


en heb nog wel een happertje liggen Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 juni 2015 03:55 PM
  [ # 1661 ]

Zo te zien is het de blower uit een bmw 5 serie van de E28 reeks. Bmw kennende is die gewoon nieuw te bestellen. Zal wat iets kosten, maar ach, liever duur dan niet te koop toch?

Hier nog wat info : http://members.westnet.com.au/hobbier/CX/KNUTS_FAN/Heater.htm

http://bmwfans.info/parts-catalog/E28/Europe/520i-M20/L-M/browse/heater_and_air_conditioning/heater_radiator_blower/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 juni 2015 04:02 PM
  [ # 1662 ]
cx25gtit2 schreef:

Heb nog wel een happertje liggen Wink

Toevallig nog een 2de ook?
Deze mijne lijkt niet echt reparabel.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juni 2015 04:08 PM
  [ # 1663 ]

Wat mij betreft ga jij voor, persoonlijk vind ik het erg lelijk Wink

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 juni 2015 04:42 PM
  [ # 1664 ]

Bij mij gaat functionaliteit soms boven schoonheid. Smile

Zover ik weet zijn er minstens 3 modellen luchthapper.

Ik zoek eigenlijk de uitvoering met 2 poorten, die met 3 boutjes vastzit.

De andere 2 klik je vast.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 juni 2015 04:45 PM
  [ # 1665 ]

Functioneel én mooi kan ook: de bmw blower Wink Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
111 van de 183
« Eerste  < Vorige 109 110 111 112 113 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook