2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
koppeling vervangen op RE14 150 blok
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 09 juni 2015 12:30 AM
  [ # 16 ]

Die pakking van het koppelingshuis en het transmissiehuis zijn niet meer leverbaar [zie de tekst onder de prijs] Misschien zitten de pakkingen in de complete pakkingset 1060030, maar daarvoor moet je ze mailen.

De Citroën onderdeel nummers zijn 210946 en 210948.

Verder heb je ook nodig; keerringen differentieel 2x, geleidebus of de keerring daarin waar het druklager overheen schuift en de getande bus op de priseas.

En verder wat losse onderdelen, misschien de uitlaatbouten, antivries, motorolie e.d.

Profiel  
 
Sigmund
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 09-01-2006

Gepost: 11 juni 2015 10:41 AM
  [ # 17 ]

bedankt voor info ,
heb al niet zoveel zin meer om er aan te beginnen als ik dit allemaal lees…:)

heb eens getest met de handrem op in 5de , koppeling slipt niet echt , motor valt stil , maar de koppeling piept net voor het stilvallen en heb het gevoel da ze dan echt heel kort slipt voor het stilvallen


ook als ik pakweg 70km/uur rijd , koppeling en gas induw in 5de , koppeling plots loslaat , dan piept de koppeling ook, zonder echt door te slippen…


voor gewoon te rijden lijkt mij dit geen probleem , maar ik ga 10000km afleggen op reis met volgeladen auto , dus ik denk dat ik ni veel keuze heb

koppeling is 30 jaar oud en heeft 100000km

Profiel  
 
cisds
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009

- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
Gepost: 27 januari 2016 05:37 PM
  [ # 18 ]

Ik moet ook mijn koppeling vervangen is een bx met 14 blok. Nog maar 77000 km op de teller is toch wat vroeg.
Ik heb vernomen dat de pakking van de prise as best ook vervangen word.+
Waar zou de pakking verkrijgbaar zijn .
Is het te doen om een koppeling te vervangen met wat kennis en een vraagbaak bij de hand ?
laten doen door een monteur zal nog redelijk duur zijn denk ik.
Deze namiddag even beginnen losmaken op mijn sloop, bx,de batterijsteun zit iets in de weg om de motorsteunen los te maken.
Sloop bx staat buiten en het is beginnen regenen,volgende keer verder,zien wat het word .

Profiel  
 
Gepost: 28 januari 2016 12:56 AM
  [ # 19 ]

Soms is de dealer nog in staat om pakkingen te leveren, anders even googlen. Revisiebedrijven kunnen je meestal ook wel helpen. Een brug of een andere stabiele constructie om de BX voor omhoog te brengen is wenselijk, omdat de bak er onderlangs uit moet. Is dat ook bij je sloper nog voor elkaar te krijgen?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 januari 2016 08:48 AM
  [ # 20 ]
HvdL schreef:

Een brug of een andere stabiele constructie om de BX voor omhoog te brengen is wenselijk, omdat de bak er onderlangs uit moet.

De BX met de 150-motor heeft geen losse bak. Motor en bak zijn één geheel, de koppeling zit links achter het koppelingshuis. Je moet dat huis demonteren om bij de koppeling te komen, niet de bak.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 28 januari 2016 12:04 PM
  [ # 21 ]

Enfin, bak of huis, de brokken moeten er volgens de volgens de Klaagbaak onderlangs uit. De kennis van Waterman trek ik totaal niet in twijfel, die klopt zonder meer. Maar mijns inziens moeten die BX-en omhoog.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
cisds
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009

- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
Gepost: 28 januari 2016 12:10 PM
  [ # 22 ]

bedankt voor de reactie’s
Ik ga vandaag toch eens zien in de buurt of er geen monteur is die de koppeling kan plaatsen,en wat het gaat kosten.
Inderdaad de bak moet er niet uit maar zonder hefbrug is het toch moeilijk te doen.
Zoals gezegd bij de sloop begonnen ziet er toch een heel werkje uit.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 januari 2016 12:14 PM
  [ # 23 ]
HvdL schreef:

Enfin, bak of huis, de brokken moeten er volgens de volgens de Klaagbaak onderlangs uit. De kennis van Waterman trek ik totaal niet in twijfel, die klopt zonder meer. Maar mijns inziens moeten die BX-en omhoog.

Wij pakten vroeger altijd de hele motor/bak uit zo’n bx voor een koppelingswissel. De motor hadden we er in 45 min naast staan en het werkte vervolgens veel makkelijker. Kon je ook mooi even de aandrijfaskeeringen mee pakken en de kleppen netjes stellen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook