112 van de 183
« Eerste  < Vorige 110 111 112 113 114 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1065
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 09 juni 2015 05:12 PM
  [ # 1666 ]

Deze meneer heeft een airco in een Serie 1 Turbo gebouwd.
Hier zie je ook de vreemde plaatsing van de HD pomp met de lange as zoals Arjan die nu gaat inbouwen
Wat is dat nu weer voor constructie? Zit die as aan de andere kant nog ergens aan vast?

https://www.youtube.com/watch?v=D1dTbODML80

Bij mij zitten de pompen tenminste noch aan dezelfde kant…

https://lh3.googleusercontent.com/PQ9YvoEaq5Q0-jfgdU5r97PjsgwBG1oxKT_h2xNn62c=w720-h1075-no

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juni 2015 06:37 PM
  [ # 1667 ]
René Jongejan schreef:

Bij mij gaat functionaliteit soms boven schoonheid. Smile

Zover ik weet zijn er minstens 3 modellen luchthapper.

Ik zoek eigenlijk de uitvoering met 2 poorten, die met 3 boutjes vastzit.

De andere 2 klik je vast.

Krijg je daarmee geen roest op de motorkap? Meestal doet zoiets op lak wel wat schade, wat vervolgens weer gaat roesten.

maartens schreef:

Deze meneer heeft een airco in een Serie 1 Turbo gebouwd.
Hier zie je ook de vreemde plaatsing van de HD pomp met de lange as zoals Arjan die nu gaat inbouwen
Wat is dat nu weer voor constructie? Zit die as aan de andere kant nog ergens aan vast?

https://www.youtube.com/watch?v=D1dTbODML80

Bij mij zitten de pompen tenminste noch aan dezelfde kant…

https://lh3.googleusercontent.com/PQ9YvoEaq5Q0-jfgdU5r97PjsgwBG1oxKT_h2xNn62c=w720-h1075-no

Zoals op het filmpje is de originele setup zoals bij een serie 2 Turbo is gebruikt. Ik denk dat een 25 GTi niet veel afwijkt. Een automaat wel, daar zit de boel weer anders.

De as die de LHM pomp aandrijft zit aan de poelie die op de nokkenas zit. Dus het asje zit rechtstreeks op het verlengde van de nokkenas.
Daarom moet je dus ook de nokkenaspoelie vervangen, ik denk redelijk duidelijk te zien op de foto die ik geplaatst had.

De aircopomp zelf wordt aangedreven door een extra poelie die op de waterpomp wordt geplaatst.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 juni 2015 07:28 PM
  [ # 1668 ]
Arjan Verkade schreef:

Krijg je daarmee geen roest op de motorkap?

De boutjes gaan door het gaas wat achter de gleuven zit.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juni 2015 07:35 PM
  [ # 1669 ]

Ik bedoel meer van de kap die bovenop de lak ligt, en waar dus ook vaak vocht tussen blijft zitten.

Net zoals die windkap bovenop het dak bij een origineel schuifdak, die windkap zorgt voor extra roestgevoeligheid aan bij het schuifdak.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 juni 2015 12:35 PM
  [ # 1670 ]

Ik heb er een stukje dun plakschuim tussen zitten, en dan heb je geen beschadigingen aan de lak. En dus ook geen roest gedoe.
Vocht is ook geen issue, hij blaast juist goed droog met rijden.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 10 juni 2015 02:08 PM
  [ # 1671 ]
maartens schreef:

Deze meneer heeft een airco in een Serie 1 Turbo gebouwd.
Hier zie je ook de vreemde plaatsing van de HD pomp met de lange as zoals Arjan die nu gaat inbouwen
Wat is dat nu weer voor constructie? Zit die as aan de andere kant nog ergens aan vast?

https://www.youtube.com/watch?v=D1dTbODML80

Bij mij zitten de pompen tenminste noch aan dezelfde kant…

https://lh3.googleusercontent.com/PQ9YvoEaq5Q0-jfgdU5r97PjsgwBG1oxKT_h2xNn62c=w720-h1075-no

Zoals Arjan al schreef is dit de originele opstelling voor een 2500, handbak turbo of non turbo is gelijk qua opstelling van de compressor en HD-pomp.
De automaat versie heeft een andere opstelling van de HD-pomp en compressor, niet originele achteraf ingebouwde systemen gebruiken meestal de automaat opstelling omdat dan de HD-pomp niet vervangen dient te worden.

Arjan heeft de juiste delen om het systeem in te bouwen zoals het af fabriek geleverd werd.
Ik zelf heb enkele jaren terug ook een originele airco ingebouwd in mijn Serie 1 GTiT, met nieuwe compressor, condensor, droger, temperatuurregeling en leidingen.
Hiervan staat veer beschreven met foto’s in mijn topic :

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/169217/P30/

Achteraf heb ik uiteindelijk nog een nieuwe spanrol gevonden en gemonteerd, deze zijn zeer moeilijk te vinden.
Arjan waar heb jij deze nog gevonden?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juni 2015 04:05 PM
  [ # 1672 ]

Die spanrol is nog wel te vinden. Bij CX Basis in elk geval, uiteraard is die daar niet het goedkoopste.
Op internet ook nog wel te vinden op diverse website, deze spanrol is blijkbaar ook op andere modellen geleverd.

Zelf heb ik hem bij een CX specialist gevonden die hem toevallig nieuw had liggen op CitroMobile Wink

De condensor en verdamper is een stuk lastiger om daar nieuw aan te komen, waar heb jij die vandaan?
Droger hoeft niet per se origineel te zijn, dus daar kan je wat flexibeler in zijn.

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 10 juni 2015 08:38 PM
  [ # 1673 ]

De spanrol die cx-basis op dat moment verkocht was een revisie exemplaar, prijs was fors en bovendien moest je een oude aanleveren, ook had ik geen goed gevoel over de revisie oplossing.
De spanrollen werden inderdaad op verschillende site’s aangeboden en ik heb deze op veel site’s besteld maar steeds werd de bestelling geannuleerd wegens niet leverbaar.
Tot ik er een goed jaar terug een originele nieuwe op ebay zag staan, niet goedkoop maar je wat doe je…

Condensor heb ik een zo goed mogelijk passende gezocht en deze aangepast zodat hij past op het ventilator frame, deze is ook wat groter en dit komt de werking op R134a ten goede.
Verdamper is koper en daar komt zelden iets aan zei de radiatoren man waar ik de mooiste dat ik had liggen heb laten afpersen.

Originele drogers zijn nog nieuw leverbaar van Frigair en Hella oa bij misterauto en een tijd terug stond er nog een partij op ebay.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juni 2015 09:21 PM
  [ # 1674 ]
trxke schreef:

De spanrol die cx-basis op dat moment verkocht was een revisie exemplaar, prijs was fors en bovendien moest je een oude aanleveren, ook had ik geen goed gevoel over de revisie oplossing.
De spanrollen werden inderdaad op verschillende site’s aangeboden en ik heb deze op veel site’s besteld maar steeds werd de bestelling geannuleerd wegens niet leverbaar.
Tot ik er een goed jaar terug een originele nieuwe op ebay zag staan, niet goedkoop maar je wat doe je…

Dat was ook exact de reden dat ik hem mee heb genomen op CitroMobile, geen verzendkosten en geen gedoe met toch niet op voorraad. Goedkoop nee, maar wel direct mee in een tasje Wink

trxke schreef:

Condensor heb ik een zo goed mogelijk passende gezocht en deze aangepast zodat hij past op het ventilator frame, deze is ook wat groter en dit komt de werking op R134a ten goede.
Verdamper is koper en daar komt zelden iets aan zei de radiatoren man waar ik de mooiste dat ik had liggen heb laten afpersen.

Ik hoop maar dat zo’n verdamper van koper maar nooit gaat lekken. Want je ben zo weer een dag of 2 verder eer die vervangen is. De condensor heeft wat minder impact, ik gok een half dagje dan ben je denk een aardig eind.

trxke schreef:

Originele drogers zijn nog nieuw leverbaar van Frigair en Hella oa bij misterauto en een tijd terug stond er nog een partij op ebay.

Oké thanks, even kijken wat daarmee handig is.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 juni 2015 08:38 PM
  [ # 1675 ]

Vandaag het goede nieuws gehad, de condensor is lek…
Ik denk dat het een mooi excuus is om een nieuwe te bestellen Wink

De verdamper is in orde, dus die kan de auto in.

De komende dagen even bekijken wat we met die LHM leidingen doen, laten maken of bij CX Basis bestellen. De garage gaat even kijken wat laten maken gaat kosten.

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 11 juni 2015 10:41 PM
  [ # 1676 ]

Ja ze zijn meestal lek, het goede nieuws is dat ze nu weer leverbaar zijn bij cx-basis dat was niet het geval toen ik er 1 nodig had.
Zowel nieuw als gebruikt zijn leverbaar, maar een gebruikte zou ik laten voor wat het is…
Verdamper is meestal goed, die zijn nog van koper.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 juni 2015 11:14 PM
  [ # 1677 ]

Een condensor neem je van hella universeel. Maten zat.
Lhm leidingen. Maak je zelf. Lever mij het origineel en ik maak ze voor je.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 juni 2015 11:16 PM
  [ # 1678 ]

De HD vanaf de pomp wil je niet zelf maken.
Zoek een goede gebruikte.
Of maak er 1 van rubber.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 16 juni 2015 11:07 PM
  [ # 1679 ]

Ik heb nog wel een leiding liggen voor een hd-pomp voor airco autos. Sterker nog, ik heb het hele spulletje nog liggen, pomp, hd-leiding, aircocompressor, de juiste poelies en tussenas. Dus mocht er interesse voor zijn? PB maar ff.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juni 2015 09:44 AM
  [ # 1680 ]

Thanks!
Ik denk dat ik nu even ben voorzien, mocht ik iets missen dan stuur ik even een pb Wink

Profiel  
 
 
112 van de 183
« Eerste  < Vorige 110 111 112 113 114 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook