Hey!
Voor de eerste keer een elektrisch probleempje dat niet zo makkelijk op te lossen is als de corrosie van de achterlichten eraf krabben.
Tijdens het rijden is er geen probleem, maar wanneer het contact uit staat, gaat het batterij lampje aan en blijft hij zo een nacht staan, is de batterij plat.
Alternator is enkele maanden geleden vervangen,startmotor een jaar geleden (kabeltjes zijn toen ook nagekeken)
Mijn eerste gedachte was een versleten batterij (toch wel even mee gereden met een slechte en daarna kapotte alternator)
Net ook even geprobeerd met een andere/nieuwere/zeker opgeladen batterij. Daar blijft ook het lampje aan.
Mijn volgende stap was de kabels van de startmotor nakijken, dat zag er ook allemaal goed uit.
Dan heb ik ook even alle zekeringen een voor een eruit gehaald. Misschien dat het lampje aangaat omdat hij ergens verlies opmerkt en dan zou een zekering eruit halen moeten werken, dacht ik toch. Ook geen succes.
Iemand ervaring mee?
Straks rijdt ik er even mee rond om de andere batterij even echt te gebruiken, misschien was die toch niet vol, je weet maar nooit.
Alle tips zijn welkom!
Dankjewel
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Met contact uit horen er geen lampjes te blijven branden. Als het spontaan is gekomen, dus niet na een reparatie aan het elektrische systeem, dan denk ik dat het contactslot stuk is.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Dat zou kunnen, maar zou de radio dan niet mee aan moeten blijven? Omgebouwd naar de moderne geschakelde aansluiting.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als de alternator inwendig sluiting maakt komt dit probleem ook wel voor hoor. Hoeft niet gelijk een contactslot te zijn wat stuk is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
overal wd40?