4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De BX TZD Turbo van XBXG: verkocht (p.7)
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 22 december 2014 08:29 PM
  [ # 47 ]

Fraai!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5375
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 december 2014 10:38 PM
  [ # 48 ]

Ja grappig hè?
Ik vind dat ook de mooiste velgen voor BX.
Hoekig en toch rond. Hebben ze over nagedacht…

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15814
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 13 juni 2015 11:34 PM
  [ # 49 ]

Goed, tijd voor een update:

Ik heb de BX inmiddels 11 maanden en de km-stand is ruim 20.000 hoger dan toen ik ‘m kocht.
De km-stand is nu ruim 371.000.

De afgelopen weken is er ruim 1.000 euro aan onderdelen en werkuur in gestoken:

- grote beurt
- nieuwe motorolie
- nieuw oliefilter
- nieuw luchtfilter
- brandstoffilter
- nieuwe voorremschijven en -blokken
- nieuwe nokkenaskeerring
- nieuwe klepdekselpakking


Vervolgens was het tijd voor de APK: hiervoor hoefde enkel een stuurhuishoesje te worden vervangen.
Ook is toen de veercilinder links achter vervangen.

Het belangrijkste was echter het laswerk. Na bijna 25 was dat wel erg nodig.
Dan hebben we het uiteraard over hét bekende roestpunt van de BX: de linker hoek van de kofferbakbodem met de ophanging van de einddemper.

Zo zag het eruit:


Je kijkt hier direct naar de dreunplaat in de kofferbak i.p.v. plaatwerk.


Dit was tijdens de reparatie:


En dit is het resultaat:


Ook bleek er een flinke naad in de rechter dorpel te zijn, die gelast moest worden.


Het resultaat:


Nieuwe voorremschijven en -blokken:


Hier is de nieuwe klepdekselpakking op gekomen:


Als cadeautje kreeg de BX nog deze sticker:


Het verbruik van de TZD Turbo valt enigszins tegen in vergelijking met de ongeblazen TZD die ik in 2005 had. Over het algemeen rijdt de BX 1 op 16. Echter, een reisje naar Parijs en terug bracht een verbruik op van 1 op 18,9 en dat met grote stukken 150 km/h.

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 14 juni 2015 12:24 AM
  [ # 50 ]

Gekke dingen die BX-en, hoe harder je rijd hoe zuiniger ze zijn Laughing

Mn 16v doet 1 op 12 met veel snelweg 150km/u en normale 80km wegen 1 op 10 of 11

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 14 juni 2015 02:13 PM
  [ # 51 ]

Goed werk verricht!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6123
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15814
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 13 december 2015 06:41 PM
  [ # 53 ]

Het is vandaag 13 december 2015. Precies 25 jaar geleden rolde mijn BX uit de fabriek, op 13 december 1990.

Vandaar dus even deze update en een foto om het te vieren.

Er is echter een hoop gebeurd met de BX sinds de laatste update in dit topic:

Beide voorruiten gingen niet meer goed dicht. Dit is gefixt met twee nieuwe groengetinte ruiten en andere ruitmechanieken.
Ook is de remlichtschakelaar onder het rempedaal vervangen door een nieuw exemplaar, omdat ik er achter kwam dat de remlichten helemaal niks meer deden.

Al sinds de aankoop had ik problemen met het stationair toerental, vooral met warme motor.
Op 3 november jl, exact een jaar na het overlijden van onze geliefde Elmer, viel de motor uit.
De motor startte gelijk weer, maar bij terugschakelen viel de motor telkens weer uit.
Zo was er niet meer mee te rijden, dus heb ik de BX naar de garage gebracht.
Wat bleek: de dieselpomp was overleden. Ik kon aan een andere pomp komen, die de garage heeft gemonteerd.
Ook hebben ze een extra opvoerpomp gemonteerd.

Dit is de “nieuwe” dieselpomp:

Hier is de extra opvoerpomp te zien, inclusief bedrading.


Al met al heb ik 5 weken in een leen-BX gereden. Gelukkig kon ik vandaag, op de 25e verjaardag van de BX, weer lekker dieselen in mijn super rijdende BX.

Over een weekje gaat de BX weer naar de garage voor de volgende reparatie: de koppakking.
Een dag na de aankoop kwam ik erachter dat de koppakking niet meer helemaal fris was.

Ik heb er ondanks dat toch nog 30.000 probleemloze kilometers mee kunnen rijden, maar nu wordt het toch tijd voor een nieuwe koppakking.

Deze foto is enkele seconden na het starten genomen. Uit het expansievat komt direct stoom.

Binnenkort dus weer een update. Wink

Dan nog even de foto’s van vandaag:

Profiel  
 
cx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 11-01-2010

Gepost: 13 december 2015 08:30 PM
  [ # 54 ]

Van harte!

Leuk zo’n bx enthousiastelling. Een turbo D rijdt idd fantastisch. Toffe kleur ook. Geef je hem nu ook een keer een grondige poetsbeurt voor z’n verjaardag? Heeft ie dubbel dik verdiend. Veel plezier van je bix.

Dans son jus

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15814
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 13 december 2015 09:09 PM
  [ # 55 ]

Ik ben veels te lui om te poetsen…  Laughing

Profiel  
 
vinnie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-04-2006

Gepost: 13 december 2015 10:27 PM
  [ # 56 ]

Kop wel aflaten persen hoor, willen heel graag kapot gaan. Als het kan zelfs warm af laten persen..

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 14 december 2015 12:43 AM
  [ # 57 ]

Hopen dat je dan weer voorlopig probleemloos kan genieten. very good

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15814
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 13 mei 2016 07:07 PM
  [ # 58 ]

Even dit topic afstoffen.

De BX startte op 27 maart ineens niet meer. Vandaag heb ik het kleppendeksel eraf gehaald en de reden gevonden waarom de motor niks meer deed: de nokkenas is op twee plaatsen gebroken…


Dit is het middelste stukje van de nokkenas:

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 13 mei 2016 07:15 PM
  [ # 59 ]

Dat is heftig Wouter, had je m draaiend weg gezet?

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15814
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 13 mei 2016 08:11 PM
  [ # 60 ]

De avond ervoor had de BX nog gereden.

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook