Ten eerste hallo iedereen!
Mijn naam is Martijn, ik zit ondertussen al even op dit forum maar voornamelijk om mee te lezen.
Ik ben geen held in de autotechniek meer in die van schepen dus..
Ik zit nu met de volgende problemen/punten, ik wil de halogeenlampen vervangen door LED-lampen. Kan ik daar gewoon H7-LED in stoppen of is dat niet mogelijk?
Verder, ik heb al een aantal lampjes vervangen (Stadslichten, Remlichten, richtingaanwijzers en allemaal LED) maar bij contact uit en lichten op de uit-stand blijven die toch heel flauw branden dus ik vermoed iets van stroomlekkage.
Iemand die mij met bovenstaande zaken wat opheldering kan geven??
Alvast bedankt!
Berlingo 1.4i 600 uit 2001.
Simca 1005 LS uit 1977.
Chevrolet Captiva Shadow LS uit 2010.
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Hi Martijn!
Waarom zou je je mooie H4 lampen vervangen door H7 LED lampen?
Het lichtbeeld van het Berlingo dim- en grootlicht vind ik héél goed.
H7 LED lampen geven een véél slechter lichtbeeld, want de reflector van het koplamphuis is er niet voor bedoeld. En de beloofde lichtopbrengst wordt nooit gehaald, en ze branden door na een paar maanden.
Je krijgt ongewenst strooilicht en ze worden APK afgekeurd.
Mijn advies: niet doen.
Ik heb een tijdje Pilot LED parkeerlampjes gehad. Na 2 maanden waren ze gesmolten..
Dus maar weer terug naar de gloeilampjes.
Of er lekstroom loopt kan je meten met ‘n universeelmetertje.
Maar het zou best wel eens aan de BSI, de boordcomputer, kunnen liggen.
Die houdt niet van elektrische aanpassingen.
Succes!
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Dat is een 1.4 uit 2001 dus geen BSI problemen maar wel soms problemen met de zekeringskast waar alles op een printplaat zit.
Vermoedelijk komt het van een verkeerd aangesloten radio, nee niet de BSI radio problemen maar gewoon de dimfunctie van de radio en de geschakelde +
Daar zou ik eerst naar kijken.
Dan de relais van de lichten
Maar inderdaad meten is weten.
De zekeringskast is heel specifiek, als je die ooit vervangt dat moet juist dezelfde zijn.
Welkom hier.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
jakkerma schreef:Hi Martijn!
Waarom zou je je mooie H4 lampen vervangen door H7 LED lampen?
Ik heb er geen H4 in zitten. Er zit al H7 in..
Maar bedankt voor de tip, ik vind het licht alleen zo zwak..vandaar..
Meten is weten..klopt, had ik moeten melden, maar als ik doormeet heb ik geen waardes..
Ondertussen heb ik alles weer vervangen door gloeilampjes..
Greetzz..
Berlingo 1.4i 600 uit 2001.
Simca 1005 LS uit 1977.
Chevrolet Captiva Shadow LS uit 2010.
Ik had in de Berlingo Philips blue vision gestoken, was er zeker over te spreken, nu heb je daar ook nog een ultra versie van.
Ik vond de Berlingo toen genoeg maar niet overweldigend licht geven, zeker op buitenbanen zonder of met weinig verlichting langs de kant is het soms wat mager en ga je snel de grootlichten gebruiken.
Vooral dat hij eigenlijk een donker stuk voor de wagen heeft, de lichten pieren in de verte vond ik.
Er vanuit gaan dat je de platte lichten hebt en niet de facelift versie, die is wel een stuk anders, beter.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 20-06-2015
- Berlingo Berlingo 1.6
ik heb er bij mij de Philips X-treme Vision inzitten H4 ( berlingo van 2012 )
ik zou deze aan iedereen aanbevelen dit is echt enorm verschil met de standaard verlichting