Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Op de spritmonitor moet je wel de Duitse wagens eruit halen! Daar rijden ze over het algemeen grotere afstanden. Ook in de bebouwde kommen kan je gewoon doorrijden zonder af te moeten remmen/optrekken voor drempels.
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
FastFred schreef:... en de 2.0 16v zou 1 op 13.2 doen over een totale afstand van 96.000km
Is mij nooit gelukt met mijn C4-2.0.
Ik kwam niet verder dan 1:12,7 bij een snelheid van 55 Km/h (beiden gemiddeld). Berekend door de boordcomputer.
Op de snelweg met 120/130, natuurlijk op de CC, ja dan duikt het verbruik behoorlijk naar beneden.
Het is dus erg afhankelijk waar je rijdt.
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Reken bij de 1.6 op rond de 1 op 12-13. De 2.0 zit eigenlijk standaard op 1 op 10-11. Bij meer stadswerk, korte stukjes en het niet kunnen gebruiken van de Cc is 1 op 10 realistischer dan 1 op 12. De genoemde 1 op 13 komma zoveel is leuk als je 100 km lang snelweg op de cc 90 km/h kunt rijden..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ongeveer hetzelfde dus wat ik nu ook met mijn ZX haal, dat lijkt me sterk, zit 14 jaar verschil in? Ik rij 5 dagen per week mninimaal 40km per dag, voornamelijk 60 en 80 wegen naar m’n werk.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
FastFred schreef:Oja, de parkeersensoren achter werkten ook niet, zou er wel op moeten zitten. Of moet ik die eerst ergens inschakelen ofzo?
Links van het stuur zitten (3?) knopjes. Daar zou er één van de sensoren kunnen zijn.
Ik geloof dat ik daar alleen een wieltje zag zitten voor koplampverstelling…
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Rechts ernaast. Zijn er trouwens 4
https://autoboekjes.nl/reader/f0c972 pag 122
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
FastFred schreef:Ongeveer hetzelfde dus wat ik nu ook met mijn ZX haal, dat lijkt me sterk, zit 14 jaar verschil in? Ik rij 5 dagen per week mninimaal 40km per dag, voornamelijk 60 en 80 wegen naar m’n werk.
Heb je gezien hoeveel kg zwaarder de c4 is? Zomaar 200 tot 250 kg..Overigens, echt veel zuiniger zijn benzineauto’s pas de laatste vijf jaar geworden de 2.0i 16v in de c4 motor is in de basis een ontwerp uit 1993, de 1600 16v van rond 2000. Verder heeft de c4 een vrij korte versnellingsbak wat het verbruik ook niet echt drukt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Ik zit met mijn 2.0 exclusive volgens de boordcomputer op 1 op 12,1 de laatste 9000km en dat is eigenlijk nooit slechter geweest. Ik rij erg weinig in stads verkeer, dat helpt natuurlijk wel. 1 op 13 waarden haal je alleen bij voornamelijk snelweg gebruik maar dat kan dus wel.
Verder is het natuurlijk wel een behoorlijk vlotte auto die ook volgestouwd en met dakkoffer prima doorrijdt op de autoroute.
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Bedankt voor de reacties waterman en Hendrik.
Als ik uitga van de 1 op 12,1 over 20.000km per jaar en de huidige benzineprijs van ongeveer € 1,75.7 dan kom ik op een verschil van € 534,93 per jaar ten opzichte van een 1.6 met een geschat verbruik van 1 op 13,8
Even de kaarten op tafel gooien
Deze auto, goed anderhalf uur rijden voor mij, mooi rood, mooi interieur, juiste velgen, km-stand is dusdanig hoog dat distributieriem ondertussen wel vervangen zal zijn. Echter: verlopen APK i.c.m. relatief lage prijs voor een 2-liter, reden onbekend, auto ziet er verder prima uit.
http://occasions.flevomobiel.nl/Citroen/C4/Coupe-2.0-16V-VTS-2057693/1589/1/1/details.aspx?zoek=&mrkid=13&mrk=Citroen&mdlid=178&so=lijst
Of deze, dik 3 uur rijden voor mij, lichtelijk boven budget, maar wel precies zoals ik ‘m hebben wil, zwart, donker interieur, juiste velgen, spoiler. Risico is dat als ik ga kijken en het ‘m uiteindelijk niet wordt, ik weer dik 3 uur terug kan jakkeren. En ook, is de distributieriem vervangen? De prijs suggereerd van wel, vergeleken met de prijzen van vergelijkbare auto’s.
http://www.vakgarage.nl/occasions?url=http://voorraad.vakgarage.nl/citroen/c4/16-16v-coupe-vts/occ1709402
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Het 2.0 blok is later wat aangepast maar bij mijn (voor een C4) vroege versie is de distributie interval 10 jaar of 150.000km… Toch op letten dus. Ik heb hem dit voorjaar laten doen, dit is het 10e jaar voor de mijne en ik zit nu op 143.xxx km.
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je kan toch effe bellen en vragen of die riem vervangen is en of ze kunnen aantonen wat er toen vervangen is?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Die rode ,gewoon doen. Maar ik mis de spoiler ?????
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Die spoiler is leuk, maar hoeft natuurlijk niet percee. Heb ook gemerkt dat de spoiler voornamelijk op de zwarte auto’s zit.
Als de distributie bij die 2.0 nog vervangen moet worden zou dat de lage prijs wel verklaren. Ik ga vanmiddag even bellen denk ik.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Let je ook ff op de kosten rijklaar maken bij die zwarte?
En wat dat betekent?