Hallo ik heb (nog) een Citroen C6 2.2 HDI uit 2007 Deze auto heeft een storing en houd oa in de 6e versnelling bij 2300 tpm en +- 138 Kmh maar bv in de 2e versnelling treed de storing pas bij 4000 tpm en een snelheid van ongeveer 73 kmh .Het inhouden van de motor lijkt op cylinder uitval Ook doet de cruisecontrol het (meestal) niet. Bij een koude motor loopt motor iets soepeler dan bij een warme motor.
motormanagement brand niet > uitgelezen foutcodes brandstofdruk en te lage turbo druk maar na het wissen bleven deze ook weer een poosje weg ondanks de storing . brandstofdruk was een veel voorkomende foutcode dus Hdd pomp en brandstoffilter vervangen. Probleem niet opgelost komt er later een foutcode turbodruk te laag . Turbo vervangen probleem niet opgelost en komt de foutcode van brandstofdruk weer naar boven !
De turbo , hd pomp ,brandstof filter , egr klep , turbo sensors ,verstuivers en rempedaal sensor zijn allemaal vervangen of gechecked.
WIE O WIE heeft raad ????
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Waterman, sla je slag. Precies wat je hebben wilt, een handgeschakelde 4 cilinder C6.
Dat storinkje kan niet moeilijk zijn.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heren, deze onzin zit ik dus niet om verlegen.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
rondewoerd schreef:Hallo ik heb (nog) een Citroen C6 2.2 HDI uit 2007
Dat nog wijst op aanstaand afscheid. Ik weet dat Waterman nou net van dit type watertandt. Dus: Hoezo onzin?
Als ik zie wat er zo al vervangen is zal je wel bij een officiële Citroen agent bezig zijn, een dure hobby.
Al een echte C6 specialist bezocht (Nieuw Vennep of Aalsmeer)?
Ik zou beginnen met een bijrijder met de Lexia op schoot en kijken wat je ziet als de storing zich voordoet.
Trouwens: km stand?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C6 heeft net 100.000 km achter de rug.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:
Al een echte C6 specialist bezocht (Nieuw Vennep of Aalsmeer)?
Goede tip van Jan want de specialisten weten vaker dan gemiddeld hardnekkige storingen te vinden en op te lossen zonder dure trail-and-error reparaties.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Eindelijk is het probleem opgelost !!
Auto heeft in een spuitcabine gestaan bij ongeveer 60 graden en het probleem is al meer dan een week nu uitgebleven.Nu weet ik natuurlijk nog niet wat het (vocht) probleem is geweest.
Maar misschien heeft er nu wel iemand een tip waar ik het probleem nu zou moeten zoeken?
Beste Ron, ik heb sinds twee dagen dezelfde storing. Auto in wasstraat. Een dag later storing cruisecontrol en inhouden van de motor. Ben jij er al achter wat de oorzaak is?
Groet, Peter
Hallo Peter ik heb de laatste tijd erg druk gehad en ben dus nog niet verder gekomen maar de storing is qua inhouden van de motor niet meer voorgekomen nadat de auto in de spuitcabine heeft gestaan bij 70 graden. Toevallig vandaag een afspraak voor 24 juni want linksvoor zit een zwart kastje die de monteur verdenkt van het probleem maar helaas nog niet iets concreets hierover. Wat wel als storing met Diagbox naar boven is gekomen had te maken met te weinig spanning canbus wat dus kan wijzen op vocht. spuitcabine huren kost €60 ongeveer is dus misschien een idee?
Ik laat het je wel weten wanneer er 24 juni nog iets hierover naar boven komt.
groeten,Ronald
Dag Ronald, zoeken op verschillemde fora leverde mij op:
1. De remlichtschakelaar boven de pedalen. Remedie stekker (bajonet) losmaken. Schoonmaken met contactspray en weer monteren.
2. Een of meerdere vuile of defecte abs/esp sensoren
3. De schakelaar voor cruisecomtrontol zelf
Het is me niet duidelijk hoe een dergelijke storing ervoor zorgt dat bij de automaatversies het vermogen opeens flink minder is. Tenzij het een storing aan de abs/esp is.
Ik heb de schakelaar boven de pedalen overigens nog niet geprobeerd.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groet, Peter
Hallo Peter, Deze tips neem ik zeker mee in de check van volgende week woensdag.
Bedankt nog !
btw storing op zich blijft bij mij weg