De ZX heeft nog APK tot de 28e deze maand en zal zijn stokje dan door geven aan een C4 Coupe, wat voor één weet ik nog niet precies.
Weet ook nog niet wat ik met de ZX doe, inruilen (dus indirect naar de sloop) of ergens stallen en langzamerhand zelf wat sleutelervaring op doen en langzaam in orde maken. Zelf naar de sloop brengen ga ik echt niet kunnen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Wat is er allemaal loos mee dan?
De auto laten repareren bij Snuverink (voornamelijk een demontagebedrijf die er onderhoud bij doet) was een vergissing vorig jaar. De auto begint te roesten op dezelfde plekken waar hij vorig jaar gerepareerd is. Hell, het plekje op de chassisbalk dat ze kaal gemaakt hebben om de auto te aarden en vervolgens weer in tectyl gezet hebben laat ook roest zien. Er zit een gat in de dorpel links, de krikpunten links zijn gaar, de krikpunten rechts hebben oppervlakkige roest. Ook de wielkasten voor hebben aandacht nodig. De bestuurdersdeur heeft roest aan de onderzijde.
Voor de aankomende APK mankeert er voor zover mij bekend het volgende aan: uitlaatspruitstukpakking (en mogelijk ook de koppeling met het flex-deel), vacuum lekkage ergens (rembekrachtiger werkt niet lekker mee) en de snelheidsmeter functioneert niet. Er zal ook een adviespuntje voor wederom de roest zijn.
Valt me opzich nog mee, maar als ik begin september met de Alpenrun mee wil, wil ik minstens de koppeling, koppakking en klepdekselpakking vervangen hebben omdat ik niet halverwege de Stelvio wil stilvallen. En dat wordt me gewoon te veel, naast de verschillende roestplekken, de achteras die niet lekker is, de remblokken voor die aan de beurt zijn. De aircopomp loopt zwaar maar functioneert verder nog prima, zal op termijn wel vervangen moeten worden. Daarbij moet de auto ook dringend verse vloeistoffen en bougies hebben.
Vorig jaar nog vervangen:
binnenwerk achterremmen nieuw
2e hands trommels met goeie lagers.
2e hands draagarmen met goede rubbers
2e hands fusee rechtsvoor met goed wiellager
nieuw fuseekogeltje rechts
2e hands aandrijfas links
handremkabels nieuw
voorruit nieuw, ruitenwissers nieuw (Bosch)
4 goede zomerbanden, 4 goede winterbanden op stalen velg
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dat is wel een begrotelijk verhaal bij elkaar inderdaad.
Jammer, maar ik begrijp je wel.
Je mag ‘m hebben, voor € 200,- excl. winterbanden.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Tja zo dreigt de ZX een beetje de GS van de jaren ‘90 te worden. Iedereen vindt ‘m leuk maar niemand wil ‘m hebben…
Kopen? Is een heel stuk luxer dan jou Break en komt een stuk harder vooruit dan met die 1.4 Zomertje sleutelen en hij kan weer een paar jaar.
Auto rijd verder prima, met het remmen vanaf zo’n 80km/h en hoger begint de auto soms heel erg te trillen en te schudden, kan zijn dat de banden uit balans zijn of een kromme velg, komt met winterbanden niet voor namelijk.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Haha, klopt, maar er gaat heel wat minder in!
Ik vind ze echt leuk maar hou het voorlopig bij CX (gaat ook als de brandweer) en ami (gaat ook heel veel in, en Stelvio op…)
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Elke ZX die naar de sloop gaat is jammer, maar ik begrijp heel goed dat je in deze auto geen energie meer steekt
Als ik de kennis zou hebben dan zou ik er alle energie in steken die ik had om de auto op de weg te houden. Maar die kennis heb ik niet, noch een plek om de auto te stallen.
Daarnaast heb ik gewoon geen zin om m’n geld te blijven wegbrengen naar een toko die half werk levert.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is toch een kwestie van een serieuze toko zoeken die wel bewezen kwaliteit levert?
Over het algemeen betaal je daar natuurlijk ook wel voor, goed las en spuitwerk kost gewoon tijd. En tijd is nu eenmaal duur…
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
De mijne gaat vooralsnog niet naar de sloop maar naar een volgende eigenaar. Een beetje geduld heb ik nog wel om die te vinden.
Dus je hebt binnenkort weer plek in je garage voor een auto?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
zx-en zijn gewoon niet meer te koop in een goede staat, ik zeg bewaren en op je gemakje opknappen!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom zijn er geen ZXen meer te koop in goede staat? Er worden nog steeds auto’s gevonden die al veel ouder zijn dan een ZX in zeer goede staat.
Je zal iets meer geduld moeten hebben, maar er zijn echt nog wel ZXen in goede staat. En die zullen de komende jaren ook nog wel voorbij komen.