Goede exemplaren worden wel steeds zeldzamer omdat ze gewoon geen drol kosten. Ik heb zat ZX’en gezien op de sloop die er eigenlijk perfect uit zagen, maar een deukje hadden in het spatbord, of 4 versleten banden. Dat zijn “reparaties” die al gauw meer kosten dan de hele auto waard is.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ja volledig mee eens.
Een Zx is geen Golf (die zeer gewild zijn onder de jongere generatie)
Een Zx is minstens evengoed.
Maarja de uitstraling…
Ik ben perfect gelukkig met men ZX
De meeste Golfje’s uit het tijdperk van de ZX zijn al lang weggerot. Je moet voor de gein eens in Zweden komen, daar hebben ze de Volvo 240 als ‘petjes Golf’. Het stikt er van, net als oud Amerikaans pisbakkenstaal op wielen
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
FastFred schreef:De meeste Golfje’s uit het tijdperk van de ZX zijn al lang weggerot.
Jep das waar, en dan gaan die nog veel geld voor wat ze waard zijn.
Vandaag net onder men ZX gelegen, geen plekje roest (km stand nu 30 620)
Wel men rechter-wielremcilinder lek. Dus die ga ik maar eens vervangen.
Direct de remschoenen meenemen als de trommels er dan toch af moeten.
Voor nog geen 100 euro rijden we weer
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
FastFred schreef:Goede exemplaren worden wel steeds zeldzamer omdat ze gewoon geen drol kosten. Ik heb zat ZX’en gezien op de sloop die er eigenlijk perfect uit zagen, maar een deukje hadden in het spatbord, of 4 versleten banden. Dat zijn “reparaties” die al gauw meer kosten dan de hele auto waard is.
Dat zegt niet veel, een auto op de sloop met 1 deuk kan daar ook naar toe gebracht zijn omdat er voor 500 Euro werk aan zat voor de APK. Dus niet meer waard voor de eigenaar, zo werkte dat vroeger met DSen ook, niets geks aan.
Tuurlijk worden ze zeldzamer, maar zolang er nog Xantia’s, BXen, CXen en XM’s met minder dan 50.000 km op de teller worden gevonden zal dat voor een ZX ook gelden.
Wat langer zoeken en wat geduld, misschien wat verder weg kijken, maar dat valt beste te vinden.
Voorbeeldje, binnen 1 minuut gevonden op het net:
http://www.leboncoin.fr/voitures/808732826.htm?ca=7_s
Definitief het einde van de ZX en daarmee dit topic.
Volgende week kan ik een C4 Coupe 2.0 VTS ophalen, de ZX laat ik daar achter.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Jammer maar zeer begrijpelijk, en helemaal geen verkeerde vervanging ook Wat is de kilometerstand nu?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
De teller is vorig jaar oktober blijven steken op 305151. Ik denk dat ie nu zo ergens tussen de 315 en 320k gehad heeft.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ik heb zaterdagochtend de C4 opgehaald en de ZX achtergelaten. Toen ik bezig was de verzekering te regelen voor de C4 kwam de vrachtwagen al om de ZX op te halen. De man wist mij te vertellen dat als de auto ondanks alles nog prima rijd, hij vermoedelijk geëxporteerd wordt naar Afrika of zoiets dergelijks waar ze het niet zo nauw nemen met roest enzo. Kan ie daar nog 10 jaar over de zandwegen zweven
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Geloof het of niet, maar iemand heeft ‘m op 23 december weer door de APK gekregen en op 31-12-2015 op naam gezet. Dus ze rijd nog rond, IN NEDERLAND! Ze is verzekerd en al!
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Prima, auto weg dus slotje.