8 van de 23
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Hoe gaat het met Xantia Break Turbo CT, verkocht
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 16 juni 2015 12:00 AM
  [ # 106 ]

Dit klinkt meer als vastgerotte koolborsteltjes in de motoren van de fans.
Deze zijn lastig weer gangbaar te maken. Misschien is er nog wel een aftermarket set van twee fans te krijgen bij een automaterialen handel?

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 juni 2015 12:24 PM
  [ # 107 ]

In zo’n geval beter een ander frontje halen op de sloop waar twee fans in zitten.
Let wel, de fans worden aangestuurd door de BITRON-module, deze krijgt zijn signaal van de (dacht ik..) bruine stekker/sensor op het blok. Als je de stekker lostrekt moeten de fans op volle snelheid gaan draaien. Check dat eens?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 17 juni 2015 07:31 PM
  [ # 108 ]

Zie hier voor info van het Xantia-forum.

En deze voor meer.
Heb dit vaker gehad, zowel met een Xantia als een XM. Fanmotor is intern vervuild en komt niet echt op gang. Wel na een slinger.
Inspuiten met WD40 of kruipolie heeft tijdelijk geholpen.
Beide fans moeten op halve kracht lopen als de airco is ingeschakeld.
Daarna gaatje boren in het middendeel en weer inspuiten was de truc.
Beter is natuurlijk de fan die niet meedoet vervangen. Een hoop gedoe en gebruik een ratelringsleutel om de 3 bouten los te halen.
Als het de bitron is zit die op een plek die je niet kan verzinnen.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 17 juni 2015 10:42 PM
  [ # 109 ]

Ik heb de bruine stekker bij het thermostaathuis los gehaald.
Wanneer ik deze los trek en de motor wil starten, start ie niet.
Wanneer ik de motor laat lopen en dan de stekker los trek, valt de motor dood.
Is dit wel de goede bruine stekker/ sensor?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 juni 2015 10:59 PM
  [ # 110 ]

Nope, dat is je bdp sensor. Dan loopt ie nie meer Laughing

Je moet de stekker hebben op de sensor die ergens in de cilinderkop zit.

Links op de foto, de bruine

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 18 juni 2015 08:36 AM
  [ # 111 ]

weer wat geleerd over mijn Xantia!  Laughing
nu weet ik waar de bdp sensor zit.
Ik ga op zoek naar de juiste bruine stekken van de temperatuursensor.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 20 juni 2015 01:56 PM
  [ # 112 ]

Het lostrekken van de juiste bruine stekker gaf ook niet als resultaat dat de fans gingen draaien.
Voorlopige diagnose, fans zijn defect.

Nu dus de volgende uitdaging: waar haal ik de juiste fans vandaan voor mijn 2.0 TCT?
Van welk type Xantia/ XM kan ik ze gebruiken? Misschien ook van ander merk auto zoals Peugeot…
Heeft iemand misschien nog fans liggen die ik kan gebruiken? Alle reacties zijn welkom!

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 20 juni 2015 03:50 PM
  [ # 113 ]



vandaag de stuurstengel/ richtingaanwijzer vervangen. deze had ik al heel lang ik de garage liggen.
met hulp heb ik de reparatie nu opgepakt.
stroom van de accu af/ beide schroeven uit de achterkant van het stuurwiel los gedraaid/ stekkers los gehaald/ airbag verwijderd/ stuur eraf/ twee stekkers uit richtingaanwijzer gehaald/ uit sleuf gehaald en nieuwe er in!

Omdat ik het stuur er toch af had gelijk alle dashboardlampjes vervangen, nu ben ik er zeker van dat alle lampjes kunnen branden!

Rest nog het vervangen van de koelventilatoren, op zoek naar juiste type.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 20 juni 2015 05:25 PM
  [ # 114 ]

Wat was het probleem met je stengen? Af en toe laten tikken van het relais van de richtingaanwijzer?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 20 juni 2015 07:04 PM
  [ # 115 ]

Het probleem met de oude stengel/ richtingaanwijzer was dat deze geen goed contact meer maakte.
Hierdoor deed de richtingaanwijzer het niet, of maar een een enkele keer. Ik las op het forum dat dit een bekend probleem was met deze stengels.
De nieuwe voelt weer lekker strak en spelingvrij. En bovenal doet de richtingaanwijzer het weer zoals het moet! Very Happy

@Timo: kun jij me helpen naar welke koelventilator ik moet hebben, waar te verkrijgen?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 22 juni 2015 07:28 PM
  [ # 116 ]

Dank voor de hulp, ik heb de juiste koelventilatoren gevonden en besteld.
Binnenkort dus het front van de Xantia er af om de ventilatoren te vervangen voor de nieuwe.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 23 juni 2015 01:10 AM
  [ # 117 ]

Aah, te laat. Ik wist nog wel een front uit een V6 te staan, al wist ik niet of die ook op een TurboCT past. Maar mooi dat je het al gevonden hebt, succes met het vervangen!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 27 juni 2015 10:10 AM
  [ # 118 ]

koelventilatoren zijn binnen.
wie kan mij een elektrisch schema geven van de aansturing van de koelventilatoren (model met airco)
de aansturing klopt nog niet helemaal..

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 juni 2015 10:36 AM
  [ # 119 ]

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 29 juni 2015 08:59 AM
  [ # 120 ]

@Citroen23: Bedankt voor het schema.
Door tijdgebrek heb ik de hele montageklus van de koelventilatoren uitbesteed aan mijn monteur.
Hij gaf aan dat de nalooptijd van de koelventilatoren lang was. Onderzoeken hoe dit aangestuurd wordt.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
 
8 van de 23
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook