Oliedruk en olietemperatuur meter geven niks aan
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 20 juni 2015 06:50 PM

Al een tijdje heb ik last dat mijn BX niks aangeeft op de oliedruk en de olietemperatuurmeter.

De volgende symptomen heb ik in de loop van de tijd gehad:

- Haperende tankinhoudmeter in tellerbak #1 -> tellerbak #2 geplaatst
- In tellerbak #2 geen werkende oliedrukmeter en olietemperatuurmeter -> meters afzonderlijk vervangen door die uit tellerbak #1, aangezien die meters het daar wel deden

Ook na het plaatsen van de beide meters uit tellerbak #1 in tellerbak #2 doen ze het nog niet. Waar kan dit nu nog door veroorzaakt worden? Printplaat van tellerbak #2? Sensoren van het blok? Iets anders?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 juni 2015 07:25 PM
  [ # 1 ]

Ik denk eerder dat je een gare massa hebt of zoiets.
Slaan de meters wel vol uit als je de draad van de sensor tegen het blok houdt?

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 20 juni 2015 07:30 PM
  [ # 2 ]

Geen idee, dat heb ik niet geprobeerd. Gare massa, waar zou ik dat moeten zoeken? In de kabel van de accu naar de bak?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 juni 2015 07:36 PM
  [ # 3 ]

Nee, je tellerbak heeft een plus en een min draad. Daar zou ik zoeken. En je kunt de meters dus proberen door de draden van de sensoren aan massa te leggen. Als het goed is, slaan ze dan helemaal uit. Je weet dan dat de draad goed is én dat de meter het doet.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 20 juni 2015 07:39 PM
  [ # 4 ]

Welke draden zijn de plus en de min van de tellerbak?

Moet je om dat met de draden te doen ze uit de sensor halen? Of is een stuk van de kabel tegen het blok houden al voldoende?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 20 juni 2015 07:40 PM
  [ # 5 ]

Daarvoor moet je even in het schema kijken, dat weet ik niet (meer) uit m’n hoofd.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 20 juni 2015 08:21 PM
  [ # 6 ]

Iemand anders een idee? Ik ben een leek als het op electronica aan komt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook