Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Wie er toch nog íets van probeert te maken;
De beluchting apparaat maakt impuls in versnelling waarbij het tweede lichaam een druk evenredig aan de snelheid aan het oppervlak van de tank deactivering van de jets die kan passen vermijden en begint te werken.
Dit apparaat is gebouwd rond een pneumatische klep toe te passen carburateur 26/35 CIT 238 merk CSIC.
Aansluitingen op de pneumatische klep:
Grote tube top: luchtinlaat woningen propeller door een filter.
Grote buis van het medium: luchtuitlaat naar de carburateur float kom en in de bus van het luchtfilter.
Buisje van het medium: getimede uitlaatklep, het andere uiteinde vrij blijft.
Tube onder: vacuümmeter aan de voet van de carburateur, die lager is dan de operationele capsule ontwatering.
Operatie samenvatting:
Wanneer het gas wordt afgesloten (stationair draaien, vertraging, versnelling shifting), depressie beweegt een diafragma en comprimeert een veer. De lucht komt een variabel volume kamer door de klep die passage is gratis toegang.
Bij depressie vermindert voldoende (van het tweede gas lichaam begint te openen) de veer duwt het membraan: perslucht en weer duwt een tweede membraan waarop de doorgang tussen de ventilator en de brandstof kom opent dan acht ten tweede omdat de lucht ontsnapt langzaam zodat de klep.
Wanneer het gaspedaal wordt losgelaten, begint de cyclus opnieuw.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ondertussen zijn we alweer wat jaren verder, de LNA heeft al een flinke tijd APK, heeft goed gelopen, is paar keer stilgevallen, heeft tijdje stil gestaan ivm gebrek aan parkeerruimte en is ondertussen naar Den Haag gekomen om daar weer even wat stappen te zetten.
Onder andere zojuist de olievulpijp gereviseerd, en ik heb een 123 klaarliggen om erin te leggen.
Ik kwam erachter dat het slangetje tussen de oliepeilstok en olievulpijp (kort slangetje met een Y-splitsing, zie foto) niet meer in allerbeste staat is. Weet iemand of deze nog te krijgen zijn/heeft iemand nog een goede liggen?
Binnenkort hopelijk een wat uitgebreidere update met wat meer informatie en foto’s voor de liefhebbers.
Zie dat stukje slang maar is te vinden..
Ik heb het zo opgelost.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/208194/P840/
Zit alweer bijna 2 jaar zo zonder problemen.
Onderstussen weer wat verder, het slangenwerk is allemaal goed gekomen.
Een hele andere vraag: Weet iemand of er op een of andere manier nog aan een (eventueel digitale versie) van een instructieboekje te komen is.
Citroen NL kan weinig voor me betekenen.
Wellicht ben ik zondag op de Citromobile en heb ik daar geluk, maar ook dat zal lastig worden denk ik.
Instructieboekje nederlandstalig uit 1979/1980 heb ik nog wel liggen voor je
Ik heb je een mailtje gestuurd
Rene ter Veer
Haynes manual heb ik wel voor je digitaal.
mocht je nog vragen hebben over de carburatie dan hoor ik het graag.
over de vacuum schakelaar, is de werking daarvan bekend?
Dat gaatje moet er in n.l.
Graag een mail
gr Evert