Hallo
Redelijk nieuw in deze wereld. Ik probeer het maar eens met een bericht op het forum. Ik heb een Xantia uit 1997 (2.o i v16) die ‘bokt’bij lage toeren in de 1e versnelling. Hiermee bedoel ik geen soepel toerental, maar hij lijkt in vermogen terug te vallen en daarna weer vooruit te schieten. Heeft iemand hier ervaring mee? Zelf vermoed ik iets in het injectiesysteem. Probleem doet zich minder voor als ik het gaspedaal licht indruk Ik sta open voor suggesties. Zou een schoonmaakbeurt van het injectiesysteem hier iets kunnen oplossen?
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Welkom hier!
Wanneer heeft de auto voor het laatst onderhoud gehad?
Je zou ‘m kunnen uitlezen, maar ik denk dat je met een beurt inclusief nieuwe bougies en een nieuw luchtfilter al een heel eind gaat komen.
Bougies als eerste is een goede tip.
Maar pingelt ie ook?
Ik weet niet of de Xantia al een pingelsensor heeft, maar als er benzine met mindere klopvastheid gebruikt wordt wordt het ontstekingstijdstip later gezet.
Met als gevolg mogelijk even wat krachtverlies.
Je kan eens proberen euro 98 te tanken en kijken of ie dan minder bokt.
Onze Picasso (1,8 2000) heeft dat fenomeen namelijk ook…
Bedankt voor het meedenken.
De auto heeft een beurt gekregen begin dit jaar, hierbij zijn oa enkele bougies vervangen. Na een beetje rondkijken op internet kom ik een ‘Mass Air Flow Sensor’ issue op het spoor. Geen idee of de Xantia dit heeft , maar als dit vervuild is, dan zou dit een onregelmatige toestroom van benzine kunnen verklaren. Ik zal ook eens 98 tanken en misschien eens een injectiesysteemspul erin gooien (Wyn’s). Doe ik uiteraard los van elkaar om zo het effect te bekijken van iedere maatregel. Als er wat uitkomt, dan laat ik het even weten.
En opgelost??
Ik heb dit probleem ook en ben benieuwd op het hier opgelost is en hoe?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
En opgelost??
Ik heb dit probleem ook en ben benieuwd op het hier opgelost is en hoe?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Jazeker opgelost. Ik heb het kleppenhuis schoon laten maken. Hierdoor liep de auto al een stuk beter. Verder bleek de stappenmotor aan vervanging toe. Deze ook laten vervangen. De auto loopt nu weer goed. Verder wil ik de bougies nog eens nakijken dit weekend. Dan heb ik alle mogelijke oorzaken wel opgelost denk ik.
Ik merk dat af en toe op 98 rijden ipv 95 ook zorgt voor soepelere toeren, maar dat kan ook aan mij liggen.
Bij mij ook al enige tijd opgelost (sinds mijn laatste post hierboven al )
Bij mij was de luchtdruksensor (map sensor) de boosdoener. Nieuwe er in en nooit meer last gehad
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)