11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
   
DS gekocht en nu klussen :) bijna klaar maar nu total loss :(
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 mei 2015 05:20 PM
  [ # 151 ]

Laat het een les zijn voor iedere ID/DS rijder: gebruik het krikpunt met de driepoot zo min mogelijk en ga al helemaal NOOIT onder een auto liggen die alleen op die stomme driepoot staat….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10414
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 mei 2015 05:34 PM
  [ # 152 ]

Ik ga er zelfs niet onder als hij op de hydraulische garagekrik staat. Eerst assteunen eronder!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 09 mei 2015 11:20 PM
  [ # 153 ]

De boel vandaag maar even los gehaald en blank gemaakt….valt allemaal wel mee op een paar kleine gaatjes na op de plekjes waar proplasjes zaten.
Morgen even kijken of ik nog tijd heb om het netjes met nieuw plaatstaal sterk dicht te lassen.

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 10 mei 2015 05:22 PM
  [ # 154 ]

Plaat gemaakt pas in het gat/luikje en pen van binnen vast gelast.
Buitenste driehoek gemaakt van dik plaatstaal 3mm.
Boel in de menie en lassen afgekit…later even een laag RX 10 er over en spuit blanke ml binnen door de kokerbalk halen.

Oude driehoeksteuntje was 1mm dik Smile stukje blik dat je met de hand kan buigen dus!
Zal nu niet snel meer door die pen heen gaan.

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 10 mei 2015 07:52 PM
  [ # 155 ]

Eerste laagje rx10 er op

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 21 juni 2015 12:33 PM
  [ # 156 ]

Jammer genoeg is het gedaan met mijn Ds Sad een of andere suzuki 4x4 rijder gaf mij geen voorang…ik kwam van rechts hij van links.
De DS is aardig krom op de snip en alles aan de voorkant is gewoon stuk en krom.

Wie weet krijg ik nog een paar tientjes van de verzekering van de tegenpartij en kan ik een andere ds kopen of deze oplappen….wel jammer ik was al een heel eind en de motor/techniek was goed+een hard chassis.


Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2015 12:39 PM
  [ # 157 ]

Wat verschrikkelijk KLOTE voor je! Man wat zal jij ziek zijn… zo balen dit!!!
Was je auto al getaxeerd? Overigens lijkt het vaak erger dan het is. Als je het plaatwerk allemaal demonteert kun je veel beter bekijken hoe krom de boel is. Meestal is het de snip en die is goed te vervangen. Niet meteen je goede chassis afschrijven dus Wink Heel veel succes met de afhandeling kerel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 21 juni 2015 12:45 PM
  [ # 158 ]

Fuckaduck… Grrrr

Inderdaad de zaak eerst maar eens demonteren.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 21 juni 2015 12:59 PM
  [ # 159 ]

Owwwww wat een drama, waarschijnlijk nog vóór taxatie (want zoiets doe je al gauw ná een restauratie, niet tijdens) Sad ?

Gelukkig zijn Snoeken wel aantoonbaar geld waard, hopen dat je in ieder geval financieel redelijk gecompenseerd wordt. Maar al die moeite, bloed, zweet, ... sterkte! En ik lees niets over fysiek letsel, dus dat zit hopelijk “goed”?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juni 2015 01:41 PM
  [ # 160 ]

Fuk! Wat erg!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 juni 2015 01:43 PM
  [ # 161 ]

Sterkte man!
Is ook geen parkeerschade!
Ben je er zelf goed afgekomen?

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 21 juni 2015 02:12 PM
  [ # 162 ]

Wat vreselijk! ‘Gelukkig’ heeft de DS een lange neus, zoals waterman zegt kan het meevallen. Kan het overigens zijn dat ik deze DS afgelopen week achterop een oprijwagen zag in Enschede?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2015 02:18 PM
  [ # 163 ]

Om nog even terug te komen op de kromme snip: de snip is ontworpen om te vervormen en de eerste impact op de vangen. Omdat de hele neus echter vast zit aan die snip lijkt het bij een aanrijding gelijk heel erg. Meestal staan de wielen gewoon nog recht en zijn de balken waar de voorwielophanging gewoon nog ok. Hoe erg dit er ook uit ziet, eerst de boel demonteren als de schade-expert geweest is, dan de boel nogmaals goed bekijken en desnoods de expert terug laten komen.

Geef niet op, een ds chassis is echt wel sterk Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 21 juni 2015 02:23 PM
  [ # 164 ]

Zelf niets gelukkig en het ging niet eens hard maar de schade is fix.
Het voorste deel van de snip is gewoon naar 1 kant gedrukt en alles wat voor de radiateur zit is
stuk….moet dus allemaal vervangen worden en dat is een berg werk.
Het is zeker nog te maken want de wielen staan en recht onder en de a-stijlen hebben niets.

Het klopt dat de auto op een oprijwagen in Enschede reed richting mijn garage reed afgelopen donderdag.

Ik haal nog niets van de auto voordat de schade expert langs is geweest.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juni 2015 04:17 PM
  [ # 165 ]

Wat zonde! Sad

Hopelijk valt het allemaal nog een beetje mee. Mijn CX die eerder dit jaar ook werd aangereden bleek ook hoofdzakelijk plaatwerk schade te hebben. Idd laat eerst die schade expert maar komen dan maar eens wat verder kijken.

En ook wat Yuri zegt, indien nodig moeten ze nog maar een keer terug komen. Bij het demonteren bleek bij mijn CX ook de dorpel nog geraakt te zijn, schade expert nog een keer langs en kreeg direct de extra schade ook uitgekeerd.

Succes met de afhandeling!

Profiel  
 
 
11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook