4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
revisie lek stuurhuis DIRAVI
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 12 juli 2013 08:47 AM
  [ # 46 ]

Die plaat van mij is dezelfde als frank de mechanische verbinding noemt.
En die excenter verstelling moet in het midden voordat je laat uitlijnen, omdat je dan nog naar beide kanten kunt bijregelen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 juli 2013 08:55 AM
  [ # 47 ]

Goede morgen Erik.
En Pieter gewoon beginnen,met de computer bij de hand.

Succes.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 21 juli 2013 12:21 AM
  [ # 48 ]

Goedenavond Heeren en Dames,

Vorige week was ik er niet meer aan toe gekomen om met het stuurhuis te beginnen. Ik heb wel mijn veerbollen achter nog kunnen vervangen, en dat verschil merk je Smile ik had ze nog van Leontien van vorig jaar (smiley schaamrood op de kaken) en nu ze er eindelijk onder zitten zeg ik: dat hadden we eerder moeten doen! 

Vandaag dan toch begonnen aan het stuurhuis. Ik had er tegenop gezien en het is inderdaad niet moeilijk, maar sommige punten zijn vreselijk lastig om bij te komen vind ik. Stuurstangen en eigenlijk alles wel kwam redelijk makkelijk los. Het zijn vooral de kleine dingetjes, zoals de leidinkjes die ik moeilijk te bereiken vond. Maar goed, alles is nu los, en toen was de dag voorbij. Maandag heb ik pas tijd om het nieuwe stuurhuis terug te plaatsen. Echter kwam ik er achter dat losse leidinkjes dmv zwaartekracht alle lhm laten seipelen, dus ook die heb ik even snel weer terug geplaatst. Maandag dus een kwestie van leiding los, stuurhuis er uit, nieuw huis er in, en dan uitlijnen! Dat afstellen van de diravi zoek ik nog wel uit.

Al met al een zeer voldoenend klusje, helemaal met dit mooie weer! Over een goeie 4 weken ga ik op vakantie en heb er nu al zin in dat alles naar behoren werkt (stuurhuis is het laatste puntje van de lijst, totdat uiteraard weer iets aan die lijst word toegevoegd!)

Tot zover, fijne avond!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 juli 2013 09:30 AM
  [ # 49 ]

Goed bezig very good
Maar waarom niet meteen nieuwe LHM erin.
Is die ook meteen weer fris,of is dit onlangs noch gedaan?
Succes met de montage.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 22 juli 2013 12:38 AM
  [ # 50 ]

inderdaad, zit net een jaartje nieuwe lhm in. Is mij nog iets te fris om weg te spoelen Wink

Morgen dus verder, word vervolgd!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 juli 2013 01:06 AM
  [ # 51 ]

Succes

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 26 juli 2013 03:34 PM
  [ # 52 ]

Zo, na weer een halve week vertraging heb ik vanmiddag eindelijk het stuurhuis er uit gekregen. Ben nu bezig om het nieuwe stuurhuis te prepareren, maar ik loop vast op get volgende: hoe kan ik de stuurstangen op de juiste lengte krijgen? Er zitten aan weerszijde een moer, einde van de ashoes, maar krijg deze niet los. En de hele stuurstang draait dan ook mee. (Helaas met iphone kan ik geen foto plaatsen). Alvast bedankt!

Ps; het stuurhuis dat er uit komt heeft een code lo45c1. Het stuurhuis dat ik van de club heb is een lo45b1. Ze zien er identiek uit, dus neem aan dat dit geen probleem is?!

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 27 juli 2013 12:50 AM
  [ # 53 ]

En inmiddels gevonden, stuurstangen afgesteld op exact dezelfde lengte als dat hij er uit kwam. De hele boel terug gezet, leidinkjes vastgedraait (takke klus van 2 uur) en toen was de de dag om en ging ik aan het bier! Morgen dan echt de boel afronden!

Fijne avond allen

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 27 juli 2013 07:36 PM
  [ # 54 ]

Eindelijk heb ik het stuurhuis erin! Het is niet moeilijk inderdaad, gewoon een kwestie van doen. Na nog een beetje lekkeage op de wartels verholpen te hebben, was het tijd voor een testrit.

Ten eerste: het nieuwe stuurhuis doet wat ie moet doen, en komt bij lage snelheid keurig terug naar het midden.

Echter; de slag naar links is een halve slag meer dan naar rechts. Maw: vol het stuur naar links en de wielen staan zowat haaks op de auto. Naar rechts, niet zoveel stuurhuitslag. Mijn theorie is dat toen ik het rondsel op het stuurhuis plaatste, dat er al een kleine uitslag naar rechts was. Maar hoe kan het dan dat de fuseepennen wel gewoon passen?

Hoe los ik dit op?! Ik vrees namelijk dat het stuurhuis opnieuw los moet halen zodat ik het rondsel een klein slagje kan draaien.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 04 augustus 2013 12:22 AM
  [ # 55 ]

Fusees passen altijd.

Maar ik zou me niet al te veel zorgen maken zolang er geen wielen aanlopen.
Gewoon uitlijnen en rijden.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 275
Geregistreerd: 02-05-2006

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 13 augustus 2013 09:32 AM
  [ # 56 ]

En inderdaad! Alles zit er in, uitgelijnd en gaan! Wel fijn hoor, nieuw stuurhuis Smile

Echter, maak ik een scherpe (agressieve) bocht naar rechts, licht mijn stoplampje op. Snap er niks van…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 augustus 2013 10:17 AM
  [ # 57 ]

Hoofdbol en remaccu checken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 13 augustus 2013 11:45 AM
  [ # 58 ]

Vloeistof wel op peil?
En kijk of het draadje wel goed vast zit( van je mano contact)
Zit onder bij het subframe( bestuurderskant)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 21 juni 2015 01:46 PM
  [ # 59 ]

hallo,
Ik heb even een vraagje aangezien dit topic over het stuurhuis gaat.
Als het stuur naar links of naar rechts draai in stil stand hoor ik een soort bonkend geluid wat ik ook in het stuur voel en dat is niet als ik stuur wanneer ik rijdt kan dit de oorzaak zijn van versleten (speling)stuurstangen?
Als iemand t weet hoor ik het graag
gr, joost

http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=41034&products_id=3772

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juni 2015 01:47 PM
  [ # 60 ]

Ja.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook