hallo ik heb sinds kort een saxo 1.4i 1998 met een probleem
hij loopt op 3 cilinders eerst de bougies vervangen toen compressie gemeten compressie is goed bougies vonken maar de 4e cilinder blijft koud dus dacht ik hij krijgt geen brandstof injector omgeruild met de eerste cilinder maar helaas nog steeds doet de 4e cilinder niet mee. iemand een idee hoe dit op te lossen
Is de bougie nat als je hem een minuut laat draaien? Zo ja, dan heb je geen vonk, bougiekabel? vederdelerkap?. Droog wil zeggen geen benzine, waarschijnlijk slecht contact, kabelbreuk etc. omdat je de injector al gewisseld hebt.
To err is human, not to err is divine.
alle vier de nieuwe bougies vonken , daarna niet meer gekeken of ze nat zijn .
vorige eigenaar heeft een deel van de bedrading vervangen zegt hij
maar ik zie wel dat er een nieuwe draad is toegevoegd van de cdi naar de draadboom
ik heb dus het vermoeden dat daar het probleem zit nu wil ik de draadboom vervangen in de motor ruimte met de hoop dat dan het probleem verholpen is
Citroensmgz schreef:Is de bougie nat als je hem een minuut laat draaien? Zo ja, dan heb je geen vonk, bougiekabel? vederdelerkap?. Droog wil zeggen geen benzine, waarschijnlijk slecht contact, kabelbreuk etc. omdat je de injector al gewisseld hebt.
ik zal dit gaan testen voor ik wat anders ga doen bedankt meer tips zijn altijd welkom
injector kan geen spanning krijgen. maar dat is al geopperd.
vonk is er zeg je, vonk, compressie, benzine, lucht dan moet ie meedoen.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Injectoren worden massa-gestuurd. Als er 12 volt op staat hoeft dat dus niet te zeggen dat ie het doet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
kan het zijn dat er 1 injector niet aangestuurd word om dat de vierde cilinder niet mee doet
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als dat ding een motor heeft met multi-point injectie dan kan dat ja.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hij had al 2 injectoren omgeruild zonder resultaat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
hier een update over mijn saxo.
koppakking vervangen kop vervangen nieuwe klepseals kleppen geslepen waterpomp en distributie vervangen
motor weer honderd procent.
zelfde probleem uiteraard .nog steeds 3 cilinders dus aan de motor licht het niet .
cpu vervangen met transponder ring van het contactslot .gaat niet van start blokkering af .
originele cpu set er weer in nu wil deze ook niet meer van de startblokkering af ben er helemaal klaar mee dus als er iemand nog wat nodig heeft hij gaat in onderdelen hier van mijn pad af
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Heb je de mogelijkheid om je sleutel(s) opnieuw in te leren? Dan kun je weer verder zoeken.
Weet je ook welke cilinder niet mee doet? Zet anders de bougies in een andere volgorde en bekijk of nogsteeds dezelfde cilinder niet meedoet,
Ik sta voor hetzelfde. Saxo heeft een tijd stil gestaan en nu doet 1 cilinder niet altijd mee. Bij mij vermoed ik de boegies.
Hij is nog wel door APK gekomen, dus op toeren zal ie wel weer mee doen.
Waarom opgeven? Je bent al zover.
Maar wat heb je juist vervangen? CPU zit niet in een auto.
Je hebt de ECU ofwel motorsturing en je hebt de startonderbreking, als je de ECU hebt vervangen was dat net dezelfde?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik zou het nu in elk geval niet meer opgeven. De aller duurste reparaties zijn al gedaan.
Een vreemde keuze overigens. De compressie was toch nog goed? Waarom dan kleppen opnieuw inslijpen en koppakking vervangen? Zelfs al zou de kop iets lekken, met een beetje water of een beetje olie zal die cilinder heus nog wel meedoen, zo ook met een beetje compressieverlies. Tryal and error kan een goede methode zijn maar dit gaat wel wat ver ...
A. Compressie. Dit was al geen probleem en nu dus helemaal niet meer.
B. Vonk. Weet je zeker dat bewuste bougie van de bewuste cilinder vonkt? M.A.W. heb je de bougie eruit gedraaid en de verdachte bougie getest op de verdachte kabel?
C. Brandstof. Werkt de bewuste injector? Zo ja, wordt deze (op tijd) aangestuurd en/of is de brandstoftoevoer goed?
D. Lucht. Is er wellicht een probleem met valse lucht bij de bewuste cilinder?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
omdat het blok erg nat was ging de citroen dealer er van uit dat de koppakking stuk was dus ging ik de koppakking vervangen nu bleek mijn kop ook niet zo braaf dus een andere kop gehaald en omdat de kop er dan toch af is doe ik meteen alles vervangen de kosten zijn het dan niet wel het werk dus meteen even de kleppen geslepen waterpomp vervangen en de distributieriem met spanrol dan weet ik dat dat goed is. maar nu ben ik er klaar mee dus als iemand onderdelen wil hebben dan kan dat de voor stoelen zijn al weg
dan kijk ik in de toekomst wel voor een leuke andere saxo
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 21-05-2015
- Saxo 1.4 538 Sport
- Saxo 1.4 Exclusive
Was de bobinerail al vervangen? Bij mijn Xantia bleek deze (bijna) afgebroken.
X8NT14 schreef:Was de bobinerail al vervangen? Bij mijn Xantia bleek deze (bijna) afgebroken.
zoals je in mijn laatse bericht hebt gelezen gaat de saxo nu in onderdelen weg en omdat ik niet meer door de start blokering heen kom kan ik dat ook niet meer testen